Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt vitsen med denne pollen, det er jo klart demografiske ulikheter. Noen bruker det ene, noen det andre, populasjonen hardware.no vil aldri bli helt validativ uansett :)

Skrevet

Denne pollen har utrolig nok blitt den mest interessante, for min del, på lang tid. Selv stemte jeg selvfølgelig hvitost(kvitost), gulost høres bare snålt ut.

Skrevet
Skjønner ikke helt vitsen med denne pollen, det er jo klart demografiske ulikheter. Noen bruker det ene, noen det andre, populasjonen hardware.no vil aldri bli helt validativ uansett :)

6192950[/snapback]

Slik saklighet er ikke ønsket i denne tråden. Her regjerer total mangel på fornuft (noe vi ser på antall gulostere).

Skrevet
Det heter Gulost - siden osten er gul . At noen stakkarer ikke klarer å se forskjell på fargen gul og hvit ...

6193241[/snapback]

DET SLUTTER ALDRI! ;_;

Skrevet

Seff sier jeg gulost. Det kommer vel anpå hvor du kommer fra i landet. Regner med at den nynorsktalende befolkningen bruker kvitost (bare noe jeg tror, men)

eller så kan man jo også bare si _ost_

Skrevet

Skal si meg enig i at jeg er overrasket at såpass mange sier "hvit/kvit-ost" kan jo sees på 2milevis" avstand at den er gul.

Til dags dato har jeg aldri hørt at noen har sagt hvitost, de jeg har snakket med og de jeg kjenner nede i Kristiansand sier gulost.

Frankie

Skrevet
Skal si meg enig i at jeg er overrasket at såpass mange sier "hvit/kvit-ost" kan jo sees på 2milevis" avstand at den er gul.

Til dags dato har jeg aldri hørt at noen har sagt hvitost, de jeg har snakket med og de jeg kjenner nede i Kristiansand sier gulost.

Frankie

6193317[/snapback]

Da kjenner du ikke til folk fra de gode delene i landet som sier hvitost eller kvitost.

;)

*stemte hvit/kvitost, men ser ut til at det er for mange Austkantfolk her :(

Skrevet

Kvitost seff, og tradisjonen tru skal kvitost smake ingenting (jamfør Norvegia ( Finden).

Norge er pysete på ost. Gi meg en svetisisk Grüyere anytime framfor norsk kvitost.

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

DET HETER GULOST! Kan ikke bare folk få det INN I HODET!

HVITOST!? -Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Visste ikke en gang at det er noen syndere der ute som kalle det hvitost før jeg leste denne tråden...

LEV GULOST, DØ HVITOST! Forresten - I dag skal jeg kose meg med GULOST, hørte dere det? GULOST GULOST GULOST GULOST!

Skrevet

Altså, det er jo dere gulostere som må innse at dere er de som er helt (gu)LOST!

Og forøvrig, hvitost får de tøffeste anagrammene :cool:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...