Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Denne pollen er en katastrofe!!

Hvitost taper jo ... :dontgetit:

Jeg bønnfaller dere - stem hvitost!

(Dette er ikke et forsøk på å manipulere resultatet, men et tips dersom noen skulle være usikker på hva de skal.. eh.. velge å stemme på. Eller noe slikt.)

Endret av skag1
Skrevet
Denne pollen er en katastrofe!!

Hvitost taper jo ...  :dontgetit:

Jeg bønnfaller dere - stem hvitost!

(Dette er ikke et forsøk på å manipulere resultatet, men et tips dersom noen skulle være usikker på hva de skal.. eh.. velge å stemme på. Eller noe slikt.)

6130969[/snapback]

Osten er da ikke hvit hehe

Skrevet (endret)

Det er vel ingen diskusjon hvilken farge det er på denne osten - å hevde noe annet enn at den er gul er enten løgn eller et resultat av fargeblindhet. Det finnes mange oster som er hvite - gulost er ikke en av dem. :p Det vi diskuterer her er hva den heter.

Jeg ser ned på folk som sier hvitost. Det er bare patetisk. De skulle hatt sine egne ghettoer.

EDIT: Måtte legge til litt

Endret av Isbilen
Skrevet

Det heter hvitost av samme grunn som det heter hvitvin. Det er bare sånn, uavhengig av ka som e "rett". Alle som sier noe annet har feil, feil, feil!

Er ihvertfall sånn i Bergen. "Utlendinger" (les: østlendinger) kan ikke snakke skikkelig uansett, så de teller ikke :p

Skrevet

Hvitost. Men jeg skjønner hva du mener hvis du sier gulost. Norvegia er kun brukbart som viskelær. Eller egentlig ikke det engang, men den smaker iallfall omtrent som viskelær. Ost skal ha smak.

Skrevet
Det er jo to forskjellige ting!

6133068[/snapback]

Skal faktisk være enig her. Norvegia e liksom hvitost, mens Synnøve er gulost. Selv om eg kaller alt sammen hvitost, tenker eg ofte på de som forskjellige :p

Skrevet
Osten er da ikke hvit hehe

6131869[/snapback]

Det er heller ikke fargen på osten vi diskuterer i denne tråden ;)

Triva: Hvitvin er jo ikke hvit, men blank/gjennomsiktig.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...