Gå til innhold

Hva skal jeg velge: WoW eller D og D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanguard så da veldig fristende ut da. Og age of conan er jo også et spill som kan bli bra. Men blir de spillene slik at du kan levle en god stund, ikke slik som GW, som i grunn er bra. Men stopper på en lav lvl. Jeg ønsker at man skal ha mulighet, slik som jeg har lest man kan i WoW, til å være kraftigere enn andre når man har spilt en stund. At man sitter igjen med noe etter strevet. :) En annen ting er at man skal kunne finne en del stash som feks armor, sverd ol.

Lenke til kommentar

Joda, den muligheten er der(WoW). Men det er ikke bare et strev, det er et blodslit.

 

Først må du komme deg til level 60. Da har du 2 muligheter: Grinding(drepe fiender om og om for XP), eller questing("gå til den plassen, drep x fiender, og skaff meg y tenner. Når du er ferdig kommer du tilbake til meg og får litt penger og XP for strevet). Problemet med questing er at det begynner å gå tomt på level 50(det gjorde det iallefall for meg), og du må grinde hele veien til level 60. Ikke nok med det, for du kan bli "ganket"(bli drept av andre spillere mens du har lite liv/holder på med en fiende). Dette kan unngås på PvE-servere(Player versus Environment), der man ikke kan angripe hverandre sånn helt uten videre.

 

Ok, så har du kommet deg til level 60. Da kan du enten begynne å gå i "battlegrounds"(en plass der du slåss lag mot lag (horde vs. alliance) i enten Warsong Gulch(capture the flag), arathi basin(holde baser) og alterac valley(ødellege fiendens hovebase). Her får du masse "honor"(poeng du får av å drepe fienden). Har du nok "honor" stiger du opp i rang, og da får tilgang til diverse saker. For eksempel et noen gode sko etc. Ettehvert blir det veldig slitsomt, siden du ikke kan ta en pause, for da går du ned i rang etterhvert, og det tar haugevis av uker for å nå den høyeste rangen.

 

Jeg legger til det jeg har å si om PvE etterpå, for nå orker jeg ikke å skrive mer.

 

Uansett, det jeg vil frem til er at WoW bare blir et slit. Rett og slett.

Lenke til kommentar

Skal man hevde seg i WoW (Som er hele poenget med spillet) så må man tilbringe så mange timer med det at det ikke er bryet verdt engang. Skaffe de beste itemsene så du kan vinne lett over andre pga du har bedre stats overall. Det er WoW i ett nutshell egentlig. Veldig plagsomt spill !

Lenke til kommentar

Kan anbefale EQ2, meir modent spille miljø enn i WoW, blir endel av samme tinga, men EQ2 er det meir ting å gjere med crafting, er helt vanvittig bra crafting system, kan bruke mange timer med det. er vanvittig mange hyggelig folk..og det er ikkje samme maset om å komme opp i lvl som på WoW.

eg syns wow er blitt en stor barnehage, der det er eit jæwlig press for å gå opp i level, for visst du kjenner folk som har spelt det ei stund, så kommer dei til å mase på for at du skal gå opp i level, for når dei er høgt oppe, så gidder ikkje dei å hjelpe deg, fordi dei har ganka så mange folk på den plassen du begynner på at dei er drittlei heile plassen. og visst du begynner å spille med noken, og syns det er kjekt å spele med folk, så kan eg garantere deg at du må spele mykje for å henge med dei. for før eller seinare så kommer dei sans til å gå i fra deg i level, og gidder ikkje å hjelpe deg med questa...(min erfaring)

Lenke til kommentar
Kan anbefale EQ2, meir modent spille miljø enn i WoW, blir endel av samme tinga, men EQ2 er det meir ting å gjere med crafting, er helt vanvittig bra crafting system, kan bruke mange timer med det. er vanvittig mange hyggelig folk..og det er ikkje samme maset om å komme opp i lvl som på WoW.

eg syns wow er blitt en stor barnehage, der det er eit jæwlig press for å gå opp i level, for visst du kjenner folk som har spelt det ei stund, så kommer dei til å mase på for at du skal gå opp i level, for når dei er høgt oppe, så gidder ikkje dei å hjelpe deg, fordi dei har ganka så mange folk på den plassen du begynner på at dei er drittlei heile plassen. og visst du begynner å spille med noken, og syns det er kjekt å spele med folk, så kan eg garantere deg at du må spele mykje for å henge med dei. for før eller seinare så kommer dei sans til å gå i fra deg i level, og gidder ikkje å hjelpe deg med questa...(min erfaring)

6123319[/snapback]

WoW er modent da. Jeg kjenner mange over 30 som spiller i guildet jeg pleide å være i. Iallfall er det folk der. Spiller du i everuquest ser du antaglig ingen etter du har dratt fra byen. Du er heldig om du møter folk der og. På de amerikanske serverne er det kanskje liv, men de fleste som spillte her gått til wow fordi det er mye bedre. DD er bare et wannabe guild wars med annerledes xp

Lenke til kommentar
Har du spelt everquest da? :p burde ikkje "anta" ting uten å ha prøvd da =)

6126293[/snapback]

Har spellt det jeg. var en av de første til å ta troll over til gode sida, men jeg orka ikke mer når jeg ble god og det var ingen folk som spillte på onde sida da eller nå. hele auctionsjonen der er død, må gå til svartehandelen for å få noe og det er dritdyrt. OGSÅ tar alt ÅR OG DAG. går aldri opp i lvl. drittspell

Lenke til kommentar
tar tid ja, som alt anna =) er no endel folk på splitpaw som eg speler på =) alt tar no tid uansett kva spel du driver med, MC og sånt tar jo mange timer. og for å ha honor høgt oppe så må du spele endel for å holde det oppe =)

6126366[/snapback]

kan ikke sammenligne å måtte campe et rom om gangen i et dungeon per dag med å raide gjennom hele molten core med 40 mann i løpet av samme dagen da. Blir som å sammenligne flue med edderkopp. Trampe på flue :p Det var først og fremst grindinda jeg tenkte på. Det tar flere år å nå maksen i eq2. i wow kan du starte med selve spellet etter bare noen uker

Lenke til kommentar

Det er mange måter å spille WoW på. Er litt lei av alle hardcore folka som på død og liv skal være "best". Det er ikke de som er "best" som vinner pvp i WoW, det er de som spiller messt. Viss du vill ha PvP, spill Unreal Tournament. Der kan du ikke klage på at de andre har bedre utstyr enn deg.

 

For de av oss med full jobb, et liv og mange andre spill i tillegg, så er sånne tanker ganske absurde. Som å beskrive ding 60 som "starte med selve spellet". For min del er WoW ferdig på level 60. Kanskje blir jeg med på et raid eller to, der det finnes quests. Ellers blir det ny alt, eller nytt spill. Jeg har fått en character opp til level 52, og en til 33 etter at jeg kjøpte spillet en uke etter at det kom til Europa. Jeg anser dette som utrolig mye spilletid, og jeg veit jeg lever i en annen verden enn de som sitter med 5 level 60 chars som stort sett er utstyrt med epics. Og dette er gøy. Du får følelsen av at du kommer videre, du får oppdage nye områder, og du får utstyr og blir mektigere. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke vi casual spillere skal kunne leve godt sammen med de arbeidsledige hardcore spillerne. Det er jo bare å la vær å sloss med dem. Og sette alle som maser om hvor mye epixx de har på /ignore...

Endret av _proxima_
Lenke til kommentar
Det er mange måter å spille WoW på. Er litt lei av alle hardcore folka som på død og liv skal være "best". Det er ikke de som er "best" som vinner pvp i WoW, det er de som spiller messt. Viss du vill ha PvP, spill Unreal Tournament. Der kan du ikke klage på at de andre har bedre utstyr enn deg.

 

For de av oss med full jobb, et liv og mange andre spill i tillegg, så er sånne tanker ganske absurde. Som å beskrive ding 60 som "starte med selve spellet". For min del er WoW ferdig på level 60. Kanskje blir jeg med på et raid eller to, der det finnes quests. Ellers blir det ny alt, eller nytt spill. Jeg har fått en character opp til level 52, og en til 33 etter at jeg kjøpte spillet en uke etter at det kom til Europa. Jeg anser dette som utrolig mye spilletid, og jeg veit jeg lever i en annen verden enn de som sitter med 5 level 60 chars som stort sett er utstyrt med epics. Og dette er gøy. Du får følelsen av at du kommer videre, du får oppdage nye områder, og du får utstyr og blir mektigere. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke vi casual spillere skal kunne leve godt sammen med de arbeidsledige hardcore spillerne. Det er jo bare å la vær å sloss med dem. Og sette alle som maser om hvor mye epixx de har på /ignore...

6126644[/snapback]

Jeg sa aldri at det er noe galt med at folk lager nye characters istedet for å fortsette på 60, men det er der du går fra det statiske innholdet over til det dynamiske og hvor god du er virkelig synes i pvp fordi alle er kommet til samme nivå. Det holder ikke med å bare spille med for å få godt utstyr, en må ha skills til å klare å få gjort noe når en spiller også får å gjøre framgang og belønning. Selve grinden er grei den. Det er sikkert mye bra historie der og en har som regel nok å velge mellom til at en ikke ser alle questa første gangen igjennom.

Lenke til kommentar

Hmmm... ble jo ikke mer sikker av dette. :) Men tror jeg skal se ann de nye spillene som kommer i denne sjangeren. Har jo tross alt et liv og fulltidsjobb. Så er begrensa hvor mye jeg kan spille av gangen. Det jeg har spilt for tiden er BF2. Men kan tenke meg NWN2 når det kommer. Men det er jo også en mer begrenset spillopplevelse slik jeg ser det, med tanke på spillbarhet osv. Det holder til man er ferdig med det, eller tillegspakker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...