Gå til innhold

Assasins Creed - sannsynligvis ikke PS3 eksklusivt


Anbefalte innlegg

Det har svirret mye rykter rundt om kring om at dette flotte spillet ikke bare er PS3 eksklusivt. Spesielt med tanke på at det ble annonsert til XBOX 360 under X05 i Amsterdam, bare da med tittelen "Project Assasin".

 

As rumours fly that forthcoming action adventure title Assassin's Creed won't be a PS3 exclusive after all, Ubisoft is remaining interestingly non-committal on the subject.

 

Speaking to Eurogamer this morning, a representative said: "At the moment, other formats of Assassin's Creed are unconfirmed." Which suggests they're at least considering an Xbox 360 release - despite stating that the game would only only be out on PS3 when it was first announced.

 

Assassin's Creed is set in 1191 AD, during the Third Crusade, and sees players take on the role of hero Altair. It's being developed by Ubisoft Montreal, the same studio who brought us the Prince of Persia and Splinter Cell games.

Advertisement

 

It looked awfully spanky when we had a play at E3 last week - rather intriguingly, we were given an Xbox 360 controller with which to try it out, which has added fuel to the rumours that it won't be a PS3 exclusive. Although might just as easily have meant it was being demoed on a PC. OH IT'S SO CONFUSING.

 

As has a report on Noooz.com, which claims that a Ubi employee has also stated the game is in development for Xbox 360.

 

Jeg for min del tror dette blir et multiplatform spill. Ubisoft har aldri holdt seg til en plattform når de lanserer store merchandises. Og siden Ubisoft ikke bekrefter eller avkrefter noe som helst føler jeg det er et hint til at det kommer til XBOX 360 også.

Håper hvertfall det- ser ut som et spill med mye potensial. Kan bli utrolig bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg dbd, tror også Assasins Creed kommer til 360 i tillegg til PS3. Som du sier har de aldri holdt seg på kun èn konsoll, og de vil jo bare tjene mer ved å lansere det til 360 også. Spillet ser virkelig lovende ut, håper vi får sett noe ren gameplay snart!

Lenke til kommentar
ser uansett ikke veldig lovende ut (med tanke på bilder og film fra e3) så om den ikke kommer til xbox360 er ikke det der værste

6115032[/snapback]

 

 

er ikke videoen ingame? husker ikke hvordan den går, men trodde altså den var ingame

6115296[/snapback]

Hva mener du? Det er ikke ingame. Og hvis du har sett videoene fra E3, og trodde det var ingame, og ikke syns det var lovende, har du forferdelig høye forventninger- til det grafiske hvertfall.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere, Ubisoft har aldri holdt seg til en plattform. Prince of Persia, Splinter Cell bl.a er to veldig suksessfulle merchandises som Ubisoft har gitt ut på PC, PS og XBOX. Så jeg tviler på at Assasins Creed, som på mange måter var en crowdpleaser bare blir gitt ut på et plattform, isåfall vil Ubisoft tape en god del penger på potensielle XBOX 360 eiere som helt sikkert har lyst å sette kloa i spillet.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Hadde den traileren vært ingame hadde jeg personliug svømt til Los angeles, fått dem til å åpne portene til messehallen igjen for å se om de hadde en form for demo! :p Håper dette blir et bra spill, er jo spill som handler om det jeg liker best med spill, snikdreping! :) Selvom hver gang jeg prøver på Oblivion går det dårlig! :thumbsup:

 

Gleder meg! :)

 

 

EDIT: dark by design har mest riktig her, du overreagerer Pellepirat! Jiizus....

 

MVH

Martin-sama

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Sletter mine posts nu. Jeg har kansje selv-innsikt på linje med Martin Schanke, men mente uansett ingenting mot deg, alt var relativt på en måte. ;)

Ferdig.

 

Det som er kult er at utviklerne virkelig har gjort leksa si. Det ser ikke slik ut i videoene, men når man ble svoren inn som snikmorder i "gamle dager" så erstattet man ring-fingen (om jeg ikke tar helt feil) med en slags dagger. Et våpen som satt fast på kroppen med andre ord. Så et intervju med en av utviklerne der hun spesifiserte dette. Jeg ble ganske yr da. Har lest og studert korstogene mye, og dette var noe jeg la merke til- så når jeg fikk vite at de har lagt inn en slik detalj i spillet fikk det en ny grad av "realisme" for min del. Flott!

Lenke til kommentar
Hadde den traileren vært ingame hadde jeg personliug svømt til Los angeles, fått dem til å åpne portene til messehallen igjen for å se om de hadde en form for demo! :p Håper dette blir et bra spill, er jo spill som handler om det jeg liker best med spill, snikdreping! :) Selvom hver gang jeg prøver på Oblivion går det dårlig! :thumbsup:

 

Gleder meg! :)

 

 

EDIT: dark by design har mest riktig her, du overreagerer Pellepirat! Jiizus....

 

MVH

Martin-sama

6116092[/snapback]

Du hadde ikke svømt. Du hadde rodd i gummibåten sammen med meg! :!:

Yess, snikdreping! Stealth! Undervurdert genre altså. Splinter Cell er mine favorittspill. Så en 13. århundre Sam Fisher er jeg VELDIG åpen for!

Lenke til kommentar

Det var da enda godt at det sannsynligvis er på vei mot Xbox 360 også, det ville vært heller trist om det eneste interessante spillet til PS3 - så langt - var eksklusivt.

 

Spill med fokus på sniking og drap er alltid moro.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Gameroobie skriver litt om saken: http://www.spilling.no/art/3482

6116303[/snapback]

 

tror ikke akkurat de vet så mye mer om saken enn hvem som helst andre på forumet her...men men

 

uansett, jeg skal ikke spekulere i hvilke plattformer spillet kommer på, jeg ble bare fortalt om PS3-lansering, men assassin's creed er uansett blant mine e3-favoritter. selv om traileren er så absolutt ikke in-game, spillet er fortsatt lekkert. først lignet det litt på oblivion, så ble det plutselig en slags next gen prince of persia. det blir nok bra, det, synd vi må vente en god stund på det.

Lenke til kommentar
Kommer nok til Wii også pga den fantastiske kontrolleren. Tenk så kult. Fekte og skyte i løse lufta f.eks.

6123455[/snapback]

 

Tviler!

 

Men ja, blir morro å styre spillene med den kontrollen ;)

 

Regner med det var eit av ironi i innlegget der Fed. :!:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...