Gå til innhold

PS3 eller Xbox?

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK så nå er konsoll krigen i full gang, (vel ikke full, men) noen har imponert noen ikke så mye, men jeg personlig har holdt en knapp på PS3 fra dag en og kommer nok til å kjøpe en, men de siste dagene har jeg begynt å lure.

PS3 en har MGS4 men hva mer? GTA IV? det er jo ikke PS ekslusivt lenger.. (rykter om den blir X-360 ekslusivt?)

Det som fikk meg virklig til å tvile var når Microsoft gir ut Alan Wake.

Verdenen min raste foran meg det som fikk meg til å stå opp om morgenene blir X-Box ekslusivt..

SÅ nå vil jeg ha X-360.. Og det er vel ikke så dumt, den er billig kommer gode spill til den (som Dead Rising ser rått ut!! oblivion er ute Alan Wake kommer og Advanced Warrior er ute og mer kommer)

Men jeg vil OG ha PS3, must have MGS4!

Råd? noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke fastsatt at GTAIV skal være 360 eksklusivt men like eksklusivt som gears of war som også kommer til ps3.... Alan Wake er vel 360 eksklusiv, men jeg er ikke 100%. Uansett så er det et tusentall andre tråder om 360 vs ps3 så jeg tipper denne tråden blir stengt snart..

Skrevet

tror dette fort kan utvikle seg litt gale veien! men mitt råd er å velge den konsollen som gir deg spillene du ønsker. Den grafiske forskjellen mellom de to vil sansynligvis bli minimal. De spillene som blir multiplatform vil stort sett se identliske ut, mens de respektive konsollenes eksklusive tittler vil skille seg ut. om Ps3 vil ha penere eksklusive titler en xbox360 er mulig, men sansynligvis vil forskjellen være minimal. Men som sagt velg etter spill og ingenting annet!

Skrevet (endret)
Det er vel ikke fastsatt at GTAIV skal være 360 eksklusivt men like eksklusivt som gears of war som også kommer til ps3.... Alan Wake er vel 360 eksklusiv, men jeg er ikke 100%. Uansett så er det et tusentall andre tråder om 360 vs ps3 så jeg tipper denne tråden  blir stengt snart..

6113450[/snapback]

GoW er da ikke annonsert for ps3? det er som å gi sony rettigheter til Halo, GoW er jo esset som microsoft har med tanke på denne sesongens spillutgivelser! GTA4 skal vel slippes først til xbox360 (Moore hadde jo "tatovert" lgoen på armen) men det kommer til ps3 og eventuelt pc senere. Alan Wake er xbox360 eksklusiv

Edit: Nope, finner ingenting om GoW til PS3. Kilde? eller har jeg fullstendig missforstått settningen din?

Endret av Pellepirat
Skrevet

Liker du spillene til Xbox, kjøp maskinen nå. Senere kan du evt. kjøpe Wii. Prisen for de to konsollene ligger ganske nærme prisen på PS3 :)

Skrevet
Det er vel ikke fastsatt at GTAIV skal være 360 eksklusivt men like eksklusivt som gears of war som også kommer til ps3.... Alan Wake er vel 360 eksklusiv, men jeg er ikke 100%. Uansett så er det et tusentall andre tråder om 360 vs ps3 så jeg tipper denne tråden  blir stengt snart..

6113450[/snapback]

GoW er da ikke annonsert for ps3? det er som å gi sony rettigheter til Halo, GoW er jo esset som microsoft har med tanke på denne sesongens spillutgivelser! GTA4 skal vel slippes først til xbox360 (Moore hadde jo "tatovert" lgoen på armen) men det kommer til ps3 og eventuelt pc senere. Alan Wake er xbox360 eksklusiv

Edit: Nope, finner ingenting om GoW til PS3. Kilde? eller har jeg fullstendig missforstått settningen din?

6113474[/snapback]

GOW kommer da kun til Xbox 360.. Hadde som du sier vært å gi ps3 Halo..

Reagerte på dette jeg å :p

Skrevet

Sats på begge syns nå jeg, begge er veldig gode og vil tilby deg mye spenning i lang tid fremover.

Ikke vits å kritisere hver av dem opp og ned, men tenk på at ps3 blueray spiller som kan være greit å ha om de vinner krigen over dvd-hd

Skrevet (endret)
Ikke vits å kritisere hver av dem opp og ned, men tenk på at ps3 blueray spiller som kan være greit å ha om de vinner krigen over dvd-hd

6113565[/snapback]

I tillegg så kan alltids MS komme ut med en add-on BlueRay-spiller hvis de vil det, men i første omgang satser de på HDDVD.

Endret av SBS
Skrevet
Moore, sa vel noe slikt som at det skulle komme ekslusivt nedlasbart innhold, som nye biler, lengre story ogsånt... (til gtaIV)

6113719[/snapback]

men blir det bare til X-box eller begge?

Skrevet (endret)

6113450[/snapback]

Gears of War blir utviklet av en MGS (Microsoft Game Studios 1st. party developer) - så Nei. Den kommer ikke til PS3

blir til begge, usikker på om de lanseres samtidig eller om det kommer først til xbox360 (blir uansett ikke først til ps3 så vidt jeg vet)

6113756[/snapback]

Moore sa på pressekonferansen at XBOX 360 er den eneste konsollen som vil få ekstra innhold via XBOX live tjenesten. Ergo Rockstar utvikler ekstra materiale til XBOX konsollen, og ikke PS3.

Og som nevnt tidligere i threaden. Vi trenger ikke flere slike tråder. Det blir bare krangling. 2 gode maskiner. Ene er dyr, ene er billigere. Mye bra spill til begge.

Foreslår moderator stenger denne.

Endret av dark by design
Skrevet

Kjøp begge, det er ikke verre. Hør på noen som liker å spille på alt som kan spilles på, og ikke noen som sverger ene og alene til bare en konsoll. Det eneste du taper på å ha begge er penger på alle de gode spillene du bare må ha.

Skrevet

6113450[/snapback]

Alan Wake var PS3 ekslusiv, men er nå til begge konsollene. At gears of War kommer på PS3, er vel ikke sikkert. Det er et såpass 360 spill, og det er godt spilt på 360 når PS3 kommer, så hvis du har noen bevis på at det kommer, vil jeg se gjerne det! :thumbup:

MVH

Martin-sama

Skrevet

Både Alan Wake og Gears of War gis ut av MGS (Microsoft Game Studios, ikke Metal Gear Solid), og det er derfor naturlig at de ikke kommer på PS3. Alan Wake kommerogså ut på PC.

Tilbake til topic: kjøp begge to, eller les mer om hver av dem før du bestemmer deg. Prøv å finn objektiv media, da forum stort sett er arenaer for subjektivitet. Jeg er selv en Xbox-mann, men vil ikke anbefale deg den dersom du ikke liker spillene som er å finne på XBox eller liker Playstation-spillene bedre.

Skrevet

6113450[/snapback]

Alan Wake var PS3 ekslusiv, men er nå til begge konsollene. At gears of War kommer på PS3, er vel ikke sikkert. Det er et såpass 360 spill, og det er godt spilt på 360 når PS3 kommer, så hvis du har noen bevis på at det kommer, vil jeg se gjerne det! :thumbup:

MVH

Martin-sama

6114181[/snapback]

Alan Wake har aldri vært annonsert til PS3. Det er et XBOX og Games for Vista spill. Og som Foxhound sier, utviklet av MGS 1st party developer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...