Gå til innhold

TES: tips for å komme fortere opp i level?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo, jeg er ikke velldig proff i oblivion.

kan noen fortelle meg om noen ting å gjøre for å komme fortere opp i level.

er det noen her som har kommet til level 60?

Mange takk på forhond!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips er å ikke spille for å levle. Bare spill og nyt spillet, så levler du raskt nok. Stresser man med levlingen ender man kanskje opp med masse dårlig "tidlig utstyr" og vanskelige mobs.

Skrevet

Du kommer ikke opp i level 60 (uten å jukse.)

Sjekk punkt #13 i min Skills-innføring: Link. Et kort utdrag:

Du har 7 major skills som teller for levels. De kan nå maks 100 poeng, og starter på 25 poeng (+ eventuelle skillbonuser fra rasen og spesialiteten du valgte.) Altså har du max 75 poeng å hente for hver major skill, tilsammen 75*7=525 poeng. Siden du trenger 10 poeng for hvert level, er max level 52.

Men så er det slik at rasen din (#2) gir 5 eller 10 poeng til enkelte skill, og at spesialiteten (#3) gir +10 til tilhørende skills. De av disse skillbonusene som du får på major skills kommer på toppen av de 25 poengene som startpunkt for skill'en, (med +10 i bonus starter du altså på 35), og dermed har du mindre enn 75 poeng å tjene før du når 100, og dermed får du mindre en 525 poeng tilsammen å fordele på level'ene.

Min character kommer for eksempel med sine skillbonuser uansett hva jeg gjør (bortsett fra å jukse) ikke til å nå høyere enn kanskje level 48. (Er på level 29 nå.)Antagelig når jeg aldri så langt heller før jeg gir meg og heller starter en ny character. Men det tar jeg med stoisk ro. Målet er ikke hvilket level du når. Det er veien dit som teller.

I innføringen min finner du mye mer informasjon om skills og levels, og valg av raser og klasser.

Geir :)

Skrevet (endret)

Hvis du vil levle raskt (og derfor utrolig raskt få tilgang til gode og dyre items), prøv min Adverrior. Jeg red fra Chorrol til Anvil på hovedveien og rensket samtlige huler på veien, da jeg nådde Anvil var jeg mellom level 10 og 15. Hvis du får fullt med items, fast-travel til Morvayn i Anvil, selg sakene dine og fast-travel tilbake til der du slapp.

Edit: Jeg har for øvrig fra flere kilder (andre som har prøvd den) fått positive tilbakemeldinger. Den er gøy å spille med, og levler raskt.

Endret av MiSP
Skrevet
Hvis du vil levle raskt (og derfor utrolig raskt få tilgang til gode og dyre items), prøv min Adverrior. Jeg red fra Chorrol til Anvil på hovedveien og rensket samtlige huler på veien, da jeg nådde Anvil var jeg mellom level 10 og 15. Hvis du får fullt med items, fast-travel til Morvayn i Anvil, selg sakene dine og fast-travel tilbake til der du slapp.

Edit: Jeg har for øvrig fra flere kilder (andre som har prøvd den) fått positive tilbakemeldinger. Den er gøy å spille med, og levler raskt.

6094169[/snapback]

Kjøp noen billige spells som du kaster på deg selv mens du går. Summen zombie, summon skeleton, starlight (kaster litt lys) shield 10% osv Det blir en vane og hjelper mye. Det som kan skvise ut litt ekstra er å bruke litt tid på egenskaper du sjelden bruker (hand to hand anyone?) for eksempel still deg opp i vannkanten/fjæra mens du har et dyr på hælene (minotaur eller mudcrab whatever) Så banker du løs på den, når du trenger å heale litt går du litt lengre ut i vannet så at minotauren ikke kan nå deg (obs mudcrabs can swim:-))

Skrevet

Summon en Zombie, slå på den til den dør.. Da går du opp i blade, blunt, markmanship eller destruction avhengig av hva du bruker for å drepe den, og etterhvert så må du reparere items, og da går du opp i armorer, og så blir du nok truffet av zombien et par ganger også, så kan du også bruke restoration skillen din en del.. Eller summon et skjelett, og slå på den 3 ganger så den blir fiendtlig mot deg og block angrepa dens..

Andre magi skill er det bare å bruke flittig hele tiden, som starlight, shield, og dårlig detect life, og osv..

Dette er raske og greie metoder for å levle opp raskt og kontrollert :)

Skrevet
Dette er raske og greie metoder for å levle opp raskt og kontrollert :)

6094801[/snapback]

Problemet med alle sammen (ikke bare dine, men slik strategi generelt sett), er at det minner mye om grinding, og blir fort virkende repetitivt og meningsløst.

Mener nå jeg.

Skrevet
Du kommer ikke opp i level 60 (uten å jukse.)

Sjekk punkt #13 i min Skills-innføring: Link. Et kort utdrag:

Du har 7 major skills som teller for levels. De kan nå maks 100 poeng, og starter på 25 poeng (+ eventuelle skillbonuser fra rasen og spesialiteten du valgte.) Altså har du max 75 poeng å hente for hver major skill, tilsammen 75*7=525 poeng. Siden du trenger 10 poeng for hvert level, er max level 52.

Men så er det slik at rasen din (#2) gir 5 eller 10 poeng til enkelte skill, og at spesialiteten (#3) gir +10 til tilhørende skills. De av disse skillbonusene som du får på major skills kommer på toppen av de 25 poengene som startpunkt for skill'en, (med +10 i bonus starter du altså på 35), og dermed har du mindre enn 75 poeng å tjene før du når 100, og dermed får du mindre en 525 poeng tilsammen å fordele på level'ene.

Min character kommer for eksempel med sine skillbonuser uansett hva jeg gjør (bortsett fra å jukse) ikke til å nå høyere enn kanskje level 48. (Er på level 29 nå.)Antagelig når jeg aldri så langt heller før jeg gir meg og heller starter en ny character. Men det tar jeg med stoisk ro. Målet er ikke hvilket level du når. Det er veien dit som teller.

I innføringen min finner du mye mer informasjon om skills og levels, og valg av raser og klasser.

6092772[/snapback]

Det er jo faktisk bare å la seg fengsle, for så å trene opp de evnene du mistet. Men hele poenget med å øke i level er jo borte i Oblivion, takket være den dumme level scalingen.

Skrevet

Enten det, eller konsollen. Mye av poenget med grinding er borte hvis man oppnår det samme ved å jukse. Jeg har ikke noe spesielt imot juksing (og gjør det rett som det er selv) men å grinde blir å snyte seg selv for tid og moro, noe et spill som Oblivion ikke fortjener. Mine to septims.

Skrevet (endret)
Det er jo faktisk bare å la seg fengsle, for så å trene opp de evnene du mistet. Men hele poenget med å øke i level er jo borte i Oblivion, takket være den dumme level scalingen.

6095581[/snapback]

Ja, det er riktig. Jeg må tilstå at jeg regner det som "tomme" levels, som ikke regnes, fordi de ikke er fundert i skills.

Man ønsker vel å gå opp i level fordi man (tror at man) blir sterkere av det. Det er lite hjelp i levels hvis man blir stående på samme skills. Det er faktisk en av grunnene til at jeg ikke synes at levelscalingen er så dum. Det betyr at man ikke har noen glede av "tomme" levels, det får man bare sterkere fiender av. Man må utvikle sine skills også for å kunne klare disse fiendene.

Det er klart at du får mere helse og mana av attributtøkningene, men ellers har de vel heller liten verdi hvis du har skills som en nybegynner...

Men rett skal være rett, du kan få høye levels uten å bruke mods eller konsollen. Jeg burde kanskje nevne det i innføringen, selv om jeg synes det er simpelt og meningsløst. Jeg har ikke tenkt å prøve det selv, det er sikkert. ;)

Endret av tom waits for alice
Skrevet

Jeg spiller som en woodelf, som er i lvl 23 og er derfor ganske kjapp, så hver gang jeg vil starte ny char, gir jeg opp fordi de er så trege...

Og ikke ha hastverk med å lvl... nyt spillet...

Skrevet (endret)
Opptimalt burde man kanskje ha de skillene man bruker mye som minor da...for å holde levelen nede samtidig som du blir god i f.eks blade. :hmm:

6102200[/snapback]

Men treg leveling fører også til at du ikke vil få noe tilgang i til gode items i overskuelig framtid.

Endret av MiSP
Skrevet
hallo, jeg er ikke velldig proff i oblivion.

kan noen fortelle meg om noen ting å gjøre for å komme fortere opp i level.

er det noen her som har kommet til level 60?

Mange takk på forhond!

6092686[/snapback]

Du går veldig raskt opp i lvel (og skill) hvis du foreksempel finner en rotte (eller et annet SVAKT dyr) også holder du bare blokke eller lar den angripe deg. Husk at du må ha block eller heavy armour, light armour som major skill. En annen måte er å hoppe rundt når du går noen plass (må ha acrobatics som major skill)

Lykke til

Skrevet (endret)
Du går veldig raskt opp i lvel (og skill) hvis du foreksempel finner en rotte (eller et annet SVAKT dyr) også holder du bare blokke eller lar den angripe deg. Husk at du må ha block eller heavy armour, light armour som major skill. En annen måte er å hoppe rundt når du går noen plass (må ha acrobatics som major skill)

6104040[/snapback]

Ja, jeg har hoppet mye gjennom hele spillet, og fått uttelling for det. Block tok jeg meg aldri tid til før, men nå står jeg gjerne og lar folk slå på meg. Siden skjoldet jeg bruker har reflect hender det at de dør av det uten at jeg trenger å slå et slag. Tar litt tid da, så det blir kjedelig i lengden. Men får uttelling for det. Dog har jeg ikke block som major skill, og jeg har allerede makset endurance, så det har bare begrenset verdi lenger...

Endret av tom waits for alice
Skrevet
Dog har jeg ikke block som major skill, og jeg har allerede makset endurance, så det har bare begrenset verdi lenger...

6104240[/snapback]

Du får jo skill perks, og de er kjekke å ha. Jeg vet ikke hvordan det er med Block, men jeg er Master i Blade, og paralyseringsangrepet er noe av det nyttigste jeg har vært borte i. :)

Skrevet
Dog har jeg ikke block som major skill, og jeg har allerede makset endurance, så det har bare begrenset verdi lenger...

6104240[/snapback]

Du får jo skill perks, og de er kjekke å ha. Jeg vet ikke hvordan det er med Block, men jeg er Master i Blade, og paralyseringsangrepet er noe av det nyttigste jeg har vært borte i. :)

6104800[/snapback]

enig...! :thumbup:

Skrevet

Jo det er sant. Perks'ene på block ser ut til å være knockback, altså at motstanderen stopper et øyeblikk etter et slag, og gir deg tid til å få inn et selv før han kommer i gang igjen, med tillegg av disarm på Master-nivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...