Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Kjører på med spørsmål jeg om samme emnet :)

 

Alt fungerer greit, men tror hele systemet mitt er temmelig usikkert, og samtidig upraktisk. Jeg har ingen grei måte å sjekke hvem som er logget inn, så ting blir litt vanskelig her.

 

Akkurat nå består session fila av dette:

$session->param('logget_inn',1); 

 

Jeg sjekker om en person er logget inn, og hvis den finner logget_inn=1, så kommer du inn overalt. Nå lurer jeg litt på hvordan jeg kan legge mer informasjon inn i session. Kanskje en sifferkode som gjør at jeg kan gjenkjenne hvem som er logget inn.

F.eks. logget_inn=1, kode=17674038505340922058 og så legger jeg den koden inn i både session og databasen når en person fyller inn riktig brukernavn og passord. Kan noe sånt funke?

 

Prosjektet jeg jobber med er ikke så veldig viktig, men hadde vært å kult å få til det bra, til en viss grad.

Lenke til kommentar
perldoc CGI::Session

 

men for flate svingende, $session->id() er en slik id, hva er det som er uklart?

6541949[/snapback]

 

Beklager min uvitenhet, men jeg har minimal kunnskap på dette området, og synes rett og slett det er litt vanskelig å fortså. Jeg har lest gjennom en del i perldoc for CGI::Session, og har fikset nå slik at jeg kan sende brukerinformasjon via sessions, noe som gjør ting enklere for min del.

 

Problemet med $session->id() er at jeg ikke vet hvordan jeg skal bruke det. Hvis jeg printer det ut, så blir det noe slik:

CGI::Session=HASH(0x85066d0)->id()

 

Og da blir det vanskelig å legge dette i en database. Beklager, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Høyst sannsynlig er dette soleklart og enkelt for deg, men slik er da ikke situasjonen for meg. Har prøvd å finne ut mer om session id i perldoc, men det stod ikke bruksområde og heller ingen eksempler som kan hjelpe meg, derfor må jeg spørre her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...