Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå er ADSL bestilt...


Anbefalte innlegg

Det ble Telenor Online ADSL 704/128 med ubegrenset nedlastning..

 

Som noen av dere har lest om meg før så er planen at jeg og hybelverten min skal kunne koble oss på nettet med våre respektive PCer, SAMTIDIG og UAVHENGIG av hverandre (slik at vi slipper å ha en PC som "server" med delt internett-tilkobling..)

 

Derfor bestilte jeg også en ruter, "D-Link Di-604" fra databutikken.com etter råd fra en her på forumet.. Begge PCene har nettverkskort.. Slik jeg forstår det skal vi da koble ADSL modemet fra Telenor inn på ruteren, og PCene inn på ruteren, og da vil det fungere... Riktig ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk høre av en som solgte Telenor ADSL på telefon at: Kjøper du ADSL nå, så vil abennomentet forandre seg til de nye endringene som trer i kraft fra 1. jan.

Altså at abennomentet ditt vil skifte til det 1 GB for x kr, greiene.

Enten sa han feil, eller så er Telenor ute av bransjen slik jeg ser det. De dekker ikke særlig norske bredbånds behov med et slikt tilbud.

Tenk også nå som web-radio,web-tv, theatrical trailers, teasers,mp3 og alt det der øker, så senker Telenor bredbåndet's betydning.

Lenke til kommentar

Telenor har den fordelen at de har mange 56k og ISDN brukere. De kan da se hvem som bruker mest penger, ringer opp dem, og sier at de kan få billigere ADSL (og det kan de jo) Da sier jo folka "JAAAAAAAA" og kjøper. Vips, en ny kunde i fella.

 

Sannsynligvis ringer de ikke de som bruker ALLER mest da, starter sannsynligvis midt på lista :grin:

 

Kompis av meg gikk i den fella...

 

P.s, de folka som veit noe om pc har ikke telenor adsl hvis de ikke kan få noe bedre. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-05 02:00, skrev Grimmy:

Jeg fikk høre av en som solgte Telenor ADSL på telefon at: Kjøper du ADSL nå, så vil abennomentet forandre seg til de nye endringene som trer i kraft fra 1. jan.

Altså at abennomentet ditt vil skifte til det 1 GB for x kr, greiene.

Enten sa han feil, eller så er Telenor ute av bransjen slik jeg ser det. De dekker ikke særlig norske bredbånds behov med et slikt tilbud.

Tenk også nå som web-radio,web-tv, theatrical trailers, teasers,mp3 og alt det der øker, så senker Telenor bredbåndet's betydning.


 

Det du nevner gjelder bare hvis du kjøper "Nye Online ADSL" til kr.349 pr. mnd. Kjøper du 704 Kbps til kr.550 pr. mnd så er det ubegrenset nedlasting også etter 1.januar.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-05 02:21, skrev Xvani:



Telenor har den fordelen at de har mange 56k og ISDN brukere. De kan da se hvem som bruker mest penger, ringer opp dem, og sier at de kan få billigere ADSL (og det kan de jo) Da sier jo folka "JAAAAAAAA" og kjøper. Vips, en ny kunde i fella.





 

Nesten alle jeg kjenner brukte mye mer penger før (når vi hadde 56modem) på surfe-regninga fra Telenor. Sjøl lå jeg gjerne på mellom 600-800 pr. mnd. Sånt sett hadde de vel tjent mer på å ha flest mulig modem & isdn abbonenter. Rart at de egentlig ringer opp folk da..(?)

Lenke til kommentar

Billigabbonementet er i prinsippet ikke SÅ dumt for mange. Etter at de har svidd av den månedlige gigabyten, så får de jo fortsatt 64 Kb/s, som er en del bedre enn 56 Kb/s modemene mange av disse brukerene har hatt fra før. Eller du kan sammenligne det med ISDN til fastpris. Jeg tør vedde på at hadde dere blitt tilbydt 64 Kb/s med ubegrenset bruk for 350 kroner måneden på ISDN for 4-5 år siden, så hadde telefonene glødet hos Telenor.

 

Jeg er enig at dette produktet egner seg dårlig for bredbåndbruk, men hvis du ser på det som fastpris Internett så er det ikke så dårlig. Sålenge brukerene forstår dette, så ser jeg ingen problemer.

 

På samme måte som at jeg sitter på 384 Kb/s og noen av dere sitter på 1 eller 2 Mb/s, så dekker dette produktet et annet behov for en del brukere. Så lenge Telenor ikke prøver å få alle over på volumtaksering, så er det at dette produktet eksisterer noe å skrike høyt om.

 

Nei, jeg jobber ikke i Telenor hvis noen lurer, :cool:

Lenke til kommentar

Helt enig med sofTest. Samtidig får det meg til å tenke på hvor mye vondt man har opplevd... Husker Tiscali fastpris abbo. til kr.550,- mnd. 5 timer surf/. Brukte man ikke opp timene fikk du de ikke med deg til neste døgn. Så gikk man å hadde det vondt p.g.a. det også. + at lommeboka var tom.

 

Det er NÅ vi har kommet til paradiset :grin:

Lenke til kommentar

Takk for svarene.. :smile:

 

 

Forresten - trengs det noe konfigurering av ruteren før vi får internett til å virke eller er det bare å plugge alt inn, kjøre internet explorer og surfe?

 

Går ut ifra at vi da setter opp en internett-tilkobling gjennom nettverk, uten pålogging og slikt??

Lenke til kommentar

Vet at det er billigere nå for de "storbrukerne" men Telenor skjønner jo at en eller annen gang i nær fremtid kommer folk til å begynne å tenke på bredbånd. Da er det jo en fordel at de velger Telenor istedenfor f.eks NGT, som jo er et mye bedre tilbud...

 

Selv prøver jeg hardt å få mine kamerater til å velge NGT over telenor, men som regel er det jo foreldrene som bestemmer... Kameratene svarer oftest sånn her:

Joa, men jeg kommer ikke til å laste ned så mye "tull" som deg...

 

Bare vent til de får bredbåndet... Blir nok fristende å laste ned et par spill da ja..

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt ADSL av BlueCOM. Der får jeg 720/128 Kbps og Ubegrensa nedlasting for 500 i månen.

Jeg har nettopp fått et ADSL modem med Innebyggd hub. Der jeg kan kople inn 4 maskiner. Derfor trenger ikke jeg noen ruter for å dele internett.

Nokia ADSL modemet har bare en 10MB hub men, holder i lange baner når jeg bare skal dele internett.

Pointe mitt er å drite i Telenor å satse på BlueCOM som har lovet at dei ikke har noen planer om å forandretil begrensa nedlasting!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...