FVEE75 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Begynner egentlig å bli dritt lei denne møkka slenginga visa versa PS3/XBOX360. Selv har jeg Xbox360 og er kjempefornøyd med den(bråker litt da:) ) og jeg både tror og regner med at Ps3 blir vel så bra om ikke bedre... Hvem vet?? Dette går vel på smak og behag, og jeg hadde sikkert vært fornøyd med Ps2 også jeg, men av en eller annen grunn valgte jeg xbox1 når den kom på markedet og gikk da over til xbox360 i år... Kan vi ikke heller vente å se ved juletider hva som blir den store forskjellen på disse to råe konsollene, eller mener disse 3 råe konsollene, glemte jo nesten Wii fra nintendo
Averon Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Godt sagt. La oss heller glede oss over alle annonseringer, demoer og videoer som til sammen vil skape et godt spillmarked i tiden som kommer. Hvis naboen spiller en annen konsoll enn du og er fornøyd med det - vel så er det godt for han/henne!
Aasgaard Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Rimelig uavhengig av om det er Blu-Ray eller HD-DVD som vinner kampen så kommer alt som er av film til å bli gitt ut på DVD i flere år. Trolig så lenge at vi kan begynne å sikle etter PS4 og Xbox 720 før vi "må" bytte. Tror altså at Blu-Ray eller HD-DVD-spiller på konsoller av denne generasjon ikke nødvendigvis kommer til å bli et veldig stort kjøpsargument for folk flest. Kanskje for de mest technofile, men det forutsetter at spillerne holder god nok kvalitet i forhold til eksterne spillere. Tok ganske mange år fra de første DVD-spillerne kom til DVD var spesielt utbredt.
Dinsdale Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Sant det. Og jeg tror det samme som Gates: Fremtiden er ikke optisk, men online.
Blåbær Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 For en patetisk post, poststarter sier rett ut at han er xbox fanboy og gjør alt han kan for å snakke dritt om ps3. er det mulig?? Kan ikke folk bare la vær å snakke dritt om konsollene, jeg er sikker på ps3 og wii kommer til å være kjempebra og spillene kommer til å underholde veldig mange. Kan ikke alle være venner og slutte med drittsnakkinga:p
Avean Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Jo men hvis du tenker over det så ble DVD utbredt når PS2 kom Dette vet Sony og filmbransjen og de gjør ett sjakktrekk med blueray og PS3 syns jeg. Altså hvis PS3 får samme suksessen som PS2 gjorde noe som absolutt er trolig så vil blueray havne i over 1 milliard husstander verden rundt. Hvis du da får muligheten til å kjøpe MI:3 med ekstra superbonusmateriale eller en gammel DVD, hva vil du kjøpe ? Selvsagt blueray edition !
FJERNET111 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Hvis du da får muligheten til å kjøpe MI:3 med ekstra superbonusmateriale eller en gammel DVD, hva vil du kjøpe ? Selvsagt blueray edition ! 6081524[/snapback] Når det er over dobbelt så dyrt, selvsagt ikke! edit: og man bør selvsagt ha en tv som er større enn 42" før det i det hele tatt er noe vits å kjøpe noen av de nye formatene. Endret 11. mai 2006 av SBS
Dinsdale Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 PS3 kommer ikke til å bli like stor som PS2 ble, ingen sjanse tror jeg. Grunnen er ikke at konsollen ikke er veldig god, men at det på den tiden PS2 ble lansert, ikke fantes skikkelige konkurrenter, det var ingen alternativer Nå finnes det ett likt alternativ, 360. I tillegg finnes det et helt annerledes alternativ, Wii. Markedet er helt annerledes og kan ike sammenlignes med da PS2 kom. Resultatet er at i denne omgang kommer ingen av konsollene til å dominere, og bra er det!
LarZen Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 (endret) http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?SCREEN=pr&pr=159 Er normal pris på noen av titlene faktisk... EDIT: Men det viser seg å være for en begrenset periode vist. Endret 11. mai 2006 av _LarZen_
Blåbær Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 PS3 kommer ikke til å bli like stor som PS2 ble, ingen sjanse tror jeg. Grunnen er ikke at konsollen ikke er veldig god, men at det på den tiden PS2 ble lansert, ikke fantes skikkelige konkurrenter, det var ingen alternativer Nå finnes det ett likt alternativ, 360. I tillegg finnes det et helt annerledes alternativ, Wii. Markedet er helt annerledes og kan ike sammenlignes med da PS2 kom. Resultatet er at i denne omgang kommer ingen av konsollene til å dominere, og bra er det! 6081544[/snapback] Vet ikke om det er riktig, markedet er mye større nå. Det er flere som spiller nå enn for 7 år siden. Men om sony kommer til å kapre en så stor andel gjenstår å se.
arnizzz Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Hvis du da får muligheten til å kjøpe MI:3 med ekstra superbonusmateriale eller en gammel DVD, hva vil du kjøpe ? Selvsagt blueray edition ! 6081524[/snapback] og man bør selvsagt ha en tv som er større enn 42" før det i det hele tatt er noe vits å kjøpe noen av de nye formatene. 6081537[/snapback] Selvfølgelig ikke.
kewell79 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?SCREEN=pr&pr=159 Er normal pris på noen av titlene faktisk... EDIT: Men det viser seg å være for en begrenset periode vist. 6081549[/snapback] koster under 200 kr for blue ray og hd dvd på dvdboxoffice
MattMan Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Det som er litt koselig er at HDDVD / Blureay diskusjonen kommer på et annet nivå nå som HDDVD allerede er ute, og sikkert har vokst seg stort til 360 kommer med sin add-on. Blueray / PS3 skal da vinne markedet ved å få den lille andelen av forbrukere som ønsker HD-materiale til å bruke 4-5000 mer på en ny HD-kilde som kommer med dobbelt så dyre Blue Ray filmer? Great strategy guys!
Dinsdale Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 (endret) PS3 kommer ikke til å bli like stor som PS2 ble, ingen sjanse tror jeg. Grunnen er ikke at konsollen ikke er veldig god, men at det på den tiden PS2 ble lansert, ikke fantes skikkelige konkurrenter, det var ingen alternativer Nå finnes det ett likt alternativ, 360. I tillegg finnes det et helt annerledes alternativ, Wii. Markedet er helt annerledes og kan ike sammenlignes med da PS2 kom. Resultatet er at i denne omgang kommer ingen av konsollene til å dominere, og bra er det! 6081544[/snapback] Vet ikke om det er riktig, markedet er mye større nå. Det er flere som spiller nå enn for 7 år siden. Men om sony kommer til å kapre en så stor andel gjenstår å se. 6081559[/snapback] Joda, mange flere som spiller. Men nå finnes det like gode alternativer til PS. Samtidig virker det som om at færre og færre spill er exsclusice, og da faller også de argumentene. Poenget er ingen skal dominere markedet, det tjener ingen. Endret 11. mai 2006 av Dinsdale
Dragon Hunter Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Det som er litt koselig er at HDDVD / Blureay diskusjonen kommer på et annet nivå nå som HDDVD allerede er ute, og sikkert har vokst seg stort til 360 kommer med sin add-on. Blueray / PS3 skal da vinne markedet ved å få den lille andelen av forbrukere som ønsker HD-materiale til å bruke 4-5000 mer på en ny HD-kilde som kommer med dobbelt så dyre Blue Ray filmer? Great strategy guys! 6081597[/snapback] Betamax og Video2000 var ute før VHS, men hvem trakk det lengste strået? Jeg tipper at Blu-ray kommer til å seire, intil annet kan bevises.
Eddie81 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Noen her inne er inne på noe smart. La oss glede oss over alle de nye spillene, og håpe at alle konsollene levere gode spill så vi får mer gode spill å spille. Eneste tingen jeg får lyst å si er til Avean, og det er at PS2 ikke finnes i 1 milliard hjem. Det er solgt 100+ millioner av konsollen, og mange har kjøpt seg både 2 og3 eller mer PS2 konsoller.
Mala Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Det er solgt 100+ millioner av konsollen, og mange har kjøpt seg både 2 og3 eller mer PS2 konsoller. 6081671[/snapback] Det der kan eg skrive under på sjøl, kenner opptil flere som har sliti med disc-read error Som har resultert i 2xPS2.
Niskivara Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Synes det blir litt desperat når folk syter over mangelen på rumble i DS3. Nintendo sin Wavebird var en av de beste kontrollene forrige generasjon, og den hadde ikke rumble den heller.
FJERNET111 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Synes det blir litt desperat når folk syter over mangelen på rumble i DS3. Nintendo sin Wavebird var en av de beste kontrollene forrige generasjon, og den hadde ikke rumble den heller. 6081814[/snapback] Hvorfor er det desperat? Jeg synes rumble i kontrollen er en ganske viktig funksjon... Det øker innlevelesen i et spill for min del i hvert fall. Det funker knall på 360 og den er, etter min mening, den beste og mest behagelige kontrolleren som finnes på markedet.
Eddie81 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Synes det blir litt desperat når folk syter over mangelen på rumble i DS3. Nintendo sin Wavebird var en av de beste kontrollene forrige generasjon, og den hadde ikke rumble den heller. 6081814[/snapback] Faktisk var wavebird ganske så herlig å holde, men på grunn av manglende rumble ble den ganske tam og kjedelig. Den ble også ganske kjip på mange spill som f.eks mario party, hvor du fikk et !! ikon over deg istedenfor risting i kontrollen på mange minispill som benyttet rumble. Resident Evil 4 ble også litt slappere uten rumble, siden du ikke fikk den der "dunk, dunk dunk, dunk" i hånden, som du fikk med originalkontrolleren. Så poenget mitt er at wavebird var en herlig kontroll, mest grunnet at den faktisk passet i hendene selv om den var trådløs, men jeg savnet rumble i den. Et eksempel på hvor god den var er å se på Xbox 360 kontrolleren fra undersiden og sammenligne med undersiden på wavebird.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå