Gå til innhold

Red Steel trailer! Sjekk den ut!


Anbefalte innlegg

Eg har alltid trudd og håpt at Wii kom til å ha god grafikk, men når dei slenger ut sånne bilete utan eit snev av forklaring er det naturleg at det blir rom for forvirring. Dersom Wii kan levere grafikken som du ser på Red Steel-demoen er kjempeflott, enda ein pluss i boka til Wii.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men alt er ingame, bare at det er en deres versjon av en target-render.

6077478[/snapback]

En Target-render er ikke ingame. Traileren var ikke en target-render uansett. Traileren var sikkert laget in-engine, men uten gameplay-kode(Altså slik filmene i MGS eller Final Fantasy er laget). For å få spillet spillbart på E3 så må nok noen effekter kuttes, men jeg tviler ikke på at de kommer til å få det opp igjen til rimelig nærmt traileren før det slippes, kanskje til og med gjøre det penere.
Lenke til kommentar
Eg har alltid trudd og håpt at Wii kom til å ha god grafikk, men når dei slenger ut sånne bilete utan eit snev av forklaring er det naturleg at det blir rom for forvirring. Dersom Wii kan levere grafikken som du ser på Red Steel-demoen er kjempeflott, enda ein pluss i boka til Wii.

6077609[/snapback]

(Man har allerede sett at Wii faktisk leverer grafikken på Red Steel demoen, så...)
Lenke til kommentar
Eg har alltid trudd og håpt at Wii kom til å ha god grafikk, men når dei slenger ut sånne bilete utan eit snev av forklaring er det naturleg at det blir rom for forvirring. Dersom Wii kan levere grafikken som du ser på Red Steel-demoen er kjempeflott, enda ein pluss i boka til Wii.

6077609[/snapback]

(Man har allerede sett at Wii faktisk leverer grafikken på Red Steel demoen, så...)

6077629[/snapback]

Jadå, har sett videoen eg og, men det har skjedd før at påståtte in-game videoar faktisk ikkje var det.

Lenke til kommentar
Eg har alltid trudd og håpt at Wii kom til å ha god grafikk, men når dei slenger ut sånne bilete utan eit snev av forklaring er det naturleg at det blir rom for forvirring. Dersom Wii kan levere grafikken som du ser på Red Steel-demoen er kjempeflott, enda ein pluss i boka til Wii.

6077609[/snapback]

(Man har allerede sett at Wii faktisk leverer grafikken på Red Steel demoen, så...)

6077629[/snapback]

Jadå, har sett videoen eg og, men det har skjedd før at påståtte in-game videoar faktisk ikkje var det.

6077652[/snapback]

Ikke når man ser de spille det i real-time foran 3000 folk.

Lenke til kommentar
Men alt er ingame, bare at det er en deres versjon av en target-render.

6077478[/snapback]

En Target-render er ikke ingame. Traileren var ikke en target-render uansett. Traileren var sikkert laget in-engine, men uten gameplay-kode(Altså slik filmene i MGS eller Final Fantasy er laget). For å få spillet spillbart på E3 så må nok noen effekter kuttes, men jeg tviler ikke på at de kommer til å få det opp igjen til rimelig nærmt traileren før det slippes, kanskje til og med gjøre det penere.

6077613[/snapback]

Trur du missforsto litt. Jeg sa at det var deres versjon av en "target render". Altså ingame, bare på en annen maskinvare. Ellers er spillet slik som det er innholdsmessig og gameplaymessig. Når de får den endelige maskinvaren, da blir det nok andre boller ja vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Men alt er ingame, bare at det er en deres versjon av en target-render.

6077478[/snapback]

En Target-render er ikke ingame. Traileren var ikke en target-render uansett. Traileren var sikkert laget in-engine, men uten gameplay-kode(Altså slik filmene i MGS eller Final Fantasy er laget). For å få spillet spillbart på E3 så må nok noen effekter kuttes, men jeg tviler ikke på at de kommer til å få det opp igjen til rimelig nærmt traileren før det slippes, kanskje til og med gjøre det penere.

6077613[/snapback]

Trur du missforsto litt. Jeg sa at det var deres versjon av en "target render". Altså ingame, bare på en annen maskinvare. Ellers er spillet slik som det er innholdsmessig og gameplaymessig. Når de får den endelige maskinvaren, da blir det nok andre boller ja vil jeg tro.

6080015[/snapback]

Ah, OK. Så mange vage fraser ute å går her. Jeg bør sikkert uansett lære meg å lese ordentlig. :blush:
Lenke til kommentar
Her er gameplay video på 5 minutter. Viser helt tydelig hvor mye dårligere grafikken er enn i traileren. Grafikken er også veldig kornete, som på PS1 f.eks.

 

http://www.jeux-france.com/downloads5880_w...-red-steel.html

 

Bare right click for å laste ned.

 

Så ikke kom her og kom her og skjell ut meg fordi jeg forteller sannheten...hoho.

6081017[/snapback]

Etter å ha sett den videoen, må jeg foreløpig le av alle påstander om at FPS vil bli best på Wii. Det ser jo bare pinlig ut når du prøver å snu deg rundt eller se rundt et hjørne, når siktet blir dratt helt ut i kanten på skjermen og alt går så tregt. Og folk klager på at vanlige amepads er trege? Fnys.

 

Enten har UbiSoft gjort noe galt her, eller så er blir FPS lite spillbart på denne maskinen. Synd hvis spillbarheten blir slik, for den hadde virkelig potensiale :no:

 

Edit: snakker ikke om grafikk her, hvis noen måtte tro det.

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar
Her er gameplay video på 5 minutter. Viser helt tydelig hvor mye dårligere grafikken er enn i traileren. Grafikken er også veldig kornete, som på PS1 f.eks.

 

http://www.jeux-france.com/downloads5880_w...-red-steel.html

 

Bare right click for å laste ned.

 

Så ikke kom her og kom her og skjell ut meg fordi jeg forteller sannheten...hoho.

6081017[/snapback]

Etter å ha sett den videoen, må jeg foreløpig le av alle påstander om at FPS vil bli best på Wii. Det ser jo bare pinlig ut når du prøver å snu deg rundt eller se rundt et hjørne, når siktet blir dratt helt ut i kanten på skjermen og alt går så tregt. Og folk klager på at vanlige amepads er trege? Fnys.

 

Enten har UbiSoft gjort noe galt her, eller så er blir FPS lite spillbart på denne maskinen. Synd hvis spillbarheten blir slik, for den hadde virkelig potensiale :no:

 

Edit: snakker ikke om grafikk her, hvis noen måtte tro det.

6081083[/snapback]

 

Også lagt merke til dette. Er på samme måte i det nye Metroid spillet også så jeg. Man styrer siktet rundt på skjermen, akkurat som man styrer pilen med musa på PC i windows f.eks, og ikke selve bildet når man titter rundt som jo er vanlig i skytespill.

Man må altså dra siktet "ut av skjermen" for å titte rundt omkring.

 

Er jo helt på trynet hvis det blir slik.

Lenke til kommentar

Kan hende det kommer en løsning som fungerer på samme måte som en mus da.. Men da må de også gjøre det slik at kontrolleren ikke har "kontakt" på en måte også, slik som musen har når du løfter den. Uansett så sa de på gamespot intervjuet at systemet var kalibrerbart. Da vil man kanskje kunne velge hvor tidlig person skal snu seg basert på hvor man har pekeren.

Lenke til kommentar
Her er gameplay video på 5 minutter. Viser helt tydelig hvor mye dårligere grafikken er enn i traileren. Grafikken er også veldig kornete, som på PS1 f.eks.

 

http://www.jeux-france.com/downloads5880_w...-red-steel.html

 

Bare right click for å laste ned.

 

Så ikke kom her og kom her og skjell ut meg fordi jeg forteller sannheten...hoho.

6081017[/snapback]

Etter å ha sett den videoen, må jeg foreløpig le av alle påstander om at FPS vil bli best på Wii. Det ser jo bare pinlig ut når du prøver å snu deg rundt eller se rundt et hjørne, når siktet blir dratt helt ut i kanten på skjermen og alt går så tregt. Og folk klager på at vanlige amepads er trege? Fnys.

 

Enten har UbiSoft gjort noe galt her, eller så er blir FPS lite spillbart på denne maskinen. Synd hvis spillbarheten blir slik, for den hadde virkelig potensiale :no:

 

Edit: snakker ikke om grafikk her, hvis noen måtte tro det.

6081083[/snapback]

Etter UbiSofts uttalelser så vil man kunne snu seg tre ganger så raskt med Wiimote i forhold til gamepads, mens mus og tastatur ennå er raskere.

 

I tillegg så vil de ikke bli like viktig å snu seg hele tiden siden man kan sikte på alt man har på skjermen langt raskere enn med mus og tastatur.

 

Grunnen til at det ikke går raskere er at spillere ble kvalme når det gikk for fort, siden Wiimote potensielt er mye mer sensitiv enn en mus og den aldri hviler helt i ro some en mus.

 

Dessuten er det ingen grunn til at andre utviklere ikke kan finne andre måter å styre FPS på med Wii.

 

Sammenligner man Red Steel og Metroid Prime: Corruption med de første first-person spillene som brukte mus til å styre med, Ultima Underworld og Doom, eller med de første som brukte dual-stick gamepad, så er det rimelig klart at Wii-kontrollen har veldig mye potensiale.

 

Viktig å ikke bli for håpefull på hva den nye kontrolleren kan gjøre, men man trenger heller ikke være for skeptisk. Alt tyder på at Wiimote er bedre en gamepads for FPS spill, så godt som alle som har prøvd sier det. Bedre en mus og tastatur? Det tror jeg ikke nødvendigvis man vil finne ut av før det har kommet et par generasjoner med FPS spill som lærer av feilene til de første FPS spillene.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett den videoen, må jeg foreløpig le av alle påstander om at FPS vil bli best på Wii. Det ser jo bare pinlig ut når du prøver å snu deg rundt eller se rundt et hjørne, når siktet blir dratt helt ut i kanten på skjermen og alt går så tregt. Og folk klager på at vanlige amepads er trege? Fnys.

Dette er vel noe hvert spill kan gjøre som det selv ønsker. Poenget her er jo at fjernkontrollen gir uante muligheter. Hvis man absolutt vil knytte siktet til kameraet som med FPS på PC, så er det fullt mulig.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett den videoen, må jeg foreløpig le av alle påstander om at FPS vil bli best på Wii. Det ser jo bare pinlig ut når du prøver å snu deg rundt eller se rundt et hjørne, når siktet blir dratt helt ut i kanten på skjermen og alt går så tregt. Og folk klager på at vanlige amepads er trege? Fnys.

6081083[/snapback]

Hehe, virker bare som de er dårlige til å spille ;) Det er som sagt bare en tilvenningssak. Vi har nå brukt nærmere 20 år på å perfeksjonere hva vi kan med en gamepad, nå er det en helt ny kontroller. Gi den tid og uviklere vil nok tweake dette bedre etterhvert. Jeg tror E3 gir utviklerene en god runde med tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett den videoen, må jeg foreløpig le av alle påstander om at FPS vil bli best på Wii. Det ser jo bare pinlig ut når du prøver å snu deg rundt eller se rundt et hjørne, når siktet blir dratt helt ut i kanten på skjermen og alt går så tregt. Og folk klager på at vanlige amepads er trege? Fnys.

6081083[/snapback]

Hehe, virker bare som de er dårlige til å spille ;) Det er som sagt bare en tilvenningssak. Vi har nå brukt nærmere 20 år på å perfeksjonere hva vi kan med en gamepad, nå er det en helt ny kontroller. Gi den tid og uviklere vil nok tweake dette bedre etterhvert. Jeg tror E3 gir utviklerene en god runde med tilbakemeldinger.

6083500[/snapback]

Ja, slik jeg ser det, er det vel fire alternativer å velge mellom her:

1. Kontrolleren fungerer dårlig i FPS.

2. Ubi Soft har gjort en dårlig jobb med å implementere Wiimotens bruksmåter skikkelig.

3. Han som spiller har et fysisk handicap som gjør at han har vanskeligheter med å snu seg.

4. Han som spiller har et mentalt handicap, som gjør at han ikke har funnet "Settings"-alternativet der han eventuelt kan endre på følsomheten når man snur seg.

 

Jeg holder en knapp på punkt 4 - en del av den menneskelige faktor. Uansett så hadde jeg heller sett for meg et sikte som alltid var sentrert, i stedet for at siktet selv beveger seg på skjermen. Dette hadde sikkert gitt et positivt løft til bilsyketabelettindustrien også.

 

Alt tyder på at Wiimote er bedre en gamepads for FPS spill, så godt som alle som har prøvd sier det.

Jeg må bare si det: de ordene skal du få spise i deg dersom Nintendo mottar massesøksmål fra amerikanere med senebetennelse og andre muskellidelser! :)

Lenke til kommentar

Men den Red Steel filmen var filmet med kamera direkte på skjermen, da blir det dritt å se på uansett... Den traileren er mer å stole på enn en video av en som spiller som sikkert fikk gikt for mange år siden.

Man må ikke se på den skjermen som blir filmet, for traileren er sånn som du vil se det på skjermen.

Kameraet oppfatter masse bildeskift og sånt, og bildet blir automatisk kantete.

Det er dritt å legge ut sånt, virker som om hele siden er tilhengergutt (nekter å si fan... du vet)

Lenke til kommentar
Hvis man får skader av å bruke Wiimoten, så får man det også av å spille på seg betennelse i tomlene av konstant trykking på gamepads eller mobiltelefon.

6084437[/snapback]

Jeg holder alltid gamepaden på en slik måte at underarmene eller albuene mine hviler i fanget mitt. Samtlige promo-bilder jeg har sett av Wiimoten i aksjon, har innebært å holde den ganske så rett ut fra kroppen, og jeg kan ikke se noen andre måter å bruke den på heller egentlig. Dette er ikke en ergonomisk måte å spille på - det blir som å bruke en mus uten skikkelig støtte å kunne hvile armen på.

Sitter man slik noen timer hver dag, ser jeg ikke bort ifra at skader kan oppstå i sener/muskler i underarmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...