sindre2 Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Finnes det noe tall som forteller hva slags nettles folk benytter seg av?
nahojdat Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Ingen direkte nei, det er en nesten umulig jobb å finne ut av og de fleste tall man ser på det er mest antagalser. Det er tall basert på nedlastinger (som ikke blir korrekt da mange kan laste ned og prøve for så å velge å ikke bruke nettleseren). Og tall basert på hva nettleseren identifiserer seg som (som også ikke blir rett da flere nettlesere kan identifisere seg som en annen).
laerda Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Man kan jo se på tall fra enkelte nettsider, som for eksempel statistikkene til W3SchoolsW3 Scools. Disse tallene kan være veldig missvisende, siden de som besøker nettsteder som W3 Schools ofte er litt mer interisert i data enn gjennomsnittet, og gjerne ikke bruker Internett Explorer, og at noen nettlesere utgir seg for å være andre enn de er.
Lightningwolf Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Jeg vil jo regne med at et flertall bruker opera eller firefox og at IE ikke er så mye brukt. Men det er jo mange flere nettlesere da.
B4stian Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Jeg vil jo regne med at et flertall bruker opera eller firefox og at IE ikke er så mye brukt. Men det er jo mange flere nettlesere da. 6120768[/snapback] IE ligger på 50-60% hvis ikke enda mer etter hva jeg så på en siden for en stund siden... FF får fler og fler, mens Opera har stanset litt opp. (det jeg har lest hvertfall)
Lightningwolf Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Jeg vil jo regne med at et flertall bruker opera eller firefox og at IE ikke er så mye brukt. Men det er jo mange flere nettlesere da. 6120768[/snapback] IE ligger på 50-60% hvis ikke enda mer etter hva jeg så på en siden for en stund siden... FF får fler og fler, mens Opera har stanset litt opp. (det jeg har lest hvertfall) 6120778[/snapback] Hvis du har lest det så stemmer det sikkert men jeg syns bare det det virket litt usannsynelig at flertallet skulle bruke IE når FF og Opera er bedre.
ManagHead Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Jeg vil jo regne med at et flertall bruker opera eller firefox og at IE ikke er så mye brukt. Men det er jo mange flere nettlesere da. 6120768[/snapback] IE ligger på 50-60% hvis ikke enda mer etter hva jeg så på en siden for en stund siden... FF får fler og fler, mens Opera har stanset litt opp. (det jeg har lest hvertfall) 6120778[/snapback] Hvis du har lest det så stemmer det sikkert men jeg syns bare det det virket litt usannsynelig at flertallet skulle bruke IE når FF og Opera er bedre. 6120796[/snapback] Fordi flesteparten ikke har så mye peiling/bryr seg ikke..?
ttt Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Internet Explorer 85.17% Firefox 11.79% Safari 2.02% Opera 0.79% Netscape 0,15% http://programmer.no/art.php?artikkelid=26118 Når det gjeld kva folk på forumet bruker kan du lese denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=209807
Kadmium Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 (endret) Grunnen til at folk bruker Internet Explorer er nok fordi folk ikke har anelse om at nettleseren er veldig risikofylt å bruke på ukjente sider, osv. Endret 17. mai 2006 av Agressive
Lightningwolf Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Grunnen til at folk bruker Internet Explorer er nok fordi folk ikke har anelse om at nettleseren er veldig risikofylt å bruke på ukjente sider, osv. 6121493[/snapback] Ren uvitenhet altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå