Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan plugger når man har trimkam?


Anbefalte innlegg

Åssen plugger burde man ha, når man har trimkam? Trimkammen gir jo større ventilåpninger, så da må den sikkert ha større gnist også. Regner med at det ikke nytter med helt vanlige plugger, at den da vil bli veldig dau og dårlig tomgang kanskje?

 

Håper på noen svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk Opus :)

 

Buskmann: Har ikke drukket noe jeg :) Når det er snakk om en "kvassere" kam, så klart det eneste en kam kan gjøre, er styre åpningene på ventilene. Så klart blir åpningene på en trimkam større. Men som sagt det jeg ville frem til var jo om noen hadde noen tips til hva slags plugger som var å anbefale. Jeg har prøvd med standard plugger til golf 1.6, men da gikk den som "hakkamøkk" Men da jeg byttet over til de gamle, som lignet litt på de bosch super 4, men bare at den hadde 3 istedenfor 4.

 

Skrev kanskje litt feil det med "større gnist" så det beklager jeg :p

Lenke til kommentar
EDIT: Åpner seg lengre så klart :p

6058231[/snapback]

Okay. Men skriv åpningstid da, og ikke åpning. Åpning betyr hull eller mellomrom.

 

Så da tror jeg vi er enige om at åpningene ikke endrer seg med trimkam, bare åpningstidene.

Endret av buskmann
Lenke til kommentar

Så lenge du kjører på ok plugger (ngk osv) så spiller det nok liten rolle, så lenge du får justert tenninga optimalt. Vil du ha større gnist er det kanskje bedre å kjøpe en annen coil eller et nytt tenningsanlegg som gir sterkere gnist.

 

Pluggene kan jo ikke yte bedre uten at de blir tilført mer effekt ;)

 

nb: her tenker jeg bare logisk, har ingen som helst erfaring eller utdannelse innen området :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...