Gå til innhold

Intervju med Starbreeze - 360 vs PS3


Anbefalte innlegg

Dette er fra utviklerne av Chronicles of Riddick og det kommende Darkness. Blant de aller beste i bransjen. Svensker til og med.

 

http://xbox360.ign.com/articles/704/704421p1.html

 

IGN: What is it like to program and design the game for Xbox 360 versus the PlayStation 3? We're not looking to start a blood war here. We're more interested in what it's like to program for each, and what each one's strengths and weaknesses seem to be? Also, how do you foresee the two versions differing in the final product visually, gameplay-wise, sound wise?

 

Magnus Högdahl: The PS3 will have a content size advantage with blu-ray and a CPU advantage for titles that are able to utilize a lot of the SPUs. The Xbox360 has a slight GPU advantage and its general purpose triple-core CPU is relatively easy to utilize compared to SPUs. I expect that it will be near impossible to tell Xbox360 and PS3 screenshots apart.

 

 

Sånn, da skulle alt maset om PS3/360 være over. De er ganske identiske.

Aldri mer fanboy krangling nå, takk og lov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan se for meg moroa med og synkronisere prossesering av 8 kjerner kontra 3. :p

Får håpe ps3 blir bra for det da. Kunne egentlig ikke brydd meg mindre om hvem som har best grafikk. Det eneste jeg vet er at hvis ikke ps3 kommer til å bli en MYE bedre spillemaskin kommer jeg sikkert til å kjøpe den uansett bare fordi jeg vil ha en relativt billig blue ray spiller...

Lenke til kommentar

Er nok redd for at noen her inne vil påberope seg å vite mer om PS3`utviklermiljø enn Magnus Högdahl.

 

Menmen. Dette var jo en grei uttalelse som burde være svart på hvitt. På den annen side vil nok elementer presisere at Magnus Högdahl snakker om skjermbilder og ikke levende bilder.....kjør debatt..

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Sant det. Glemte det. Husker de spillene jeg har laget. Enkle koder også:

 

"Drag monster to this location. Behave badly with saw"

 

"Attack people who look like this -->(adresse) with chainsaw on sight"

 

"Generate all in 120 fps and much better then 360"

 

"Execute"

Lenke til kommentar
Sant det. Glemte det. Husker de spillene jeg har laget. Enkle koder også:

 

"Drag monster to this location. Behave badly with saw"

 

"Attack people who look like this -->(adresse) with chainsaw on sight"

 

"Generate all in 120 fps and much better then 360"

 

"Execute"

6032788[/snapback]

 

Å det er så godt med en GOD latter tidlig på morran, takk dinsdale!

 

Nei men det hadde evrt artig å gått høre uttalser like denne fra samtlige andre utviklere. :)

Lenke til kommentar

Angående de 8 SPU'er i PS3, synes jeg dette var kjempebra.

Spillbransjen har vært veldig sløve så langt når det gjelder å ta i bruk alle kjerner på prosessoren, og det har blitt veldig mye bedre etter PS3 sine specs kom, og det tror jeg ikke er tilfeldig.

 

Er egentlig veldig usikker på RSX.

Magnus Høgdahl vet nok hva han snakker om, men han snakket også om screenshots.

Ser f.eks ikke flyten i spill med tanke på at RSX er klokket bittelitt høyere, vil nok bety litt her, de har ihvertfall mast mye om at mye på skjermen i bevegelse samtidig på PS3 ser det ut som.

 

Men jeg har jo ingen intensjoner om å påberobe meg større kunnskaper om dette en Magnus Høgdahl, selv om det bare er en svenske.

Men vi får vite mere om RSX i juni tror jeg. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Skulle ønske en eller annen technerd kunne fått fingrene i en PS3 og dissekert den. Da kan man måle all kraft i hue og rævva.

 

For å få vite hvordan spillene blir, må vi høre på utviklere siden rå kraft er uvesentlig (til en viss grad seff). Hadde den ikke vært det hadde jo xbox vært totalt overlegen PS2, noe den ikke er.

 

Konklusjonen for meg er at uttalelser fra utviklere veier uendelig mye tyngre enn kraftmålinger.

Lenke til kommentar
Sant det. Glemte det. Husker de spillene jeg har laget. Enkle koder også:

 

"Drag monster to this location. Behave badly with saw"

 

"Attack people who look like this -->(adresse) with chainsaw on sight"

 

"Generate all in 120 fps and much better then 360"

 

"Execute"

6032788[/snapback]

Nå er det Wii du snakker om. Husk at det er den som skal være enkel å programmere for! ;)

 

Uansett.... Enn hvem som har bittelitt kraftigere hardware denne neste generasjon så kommer forskjellene til å bli langt langt langt langt mindre enn forrige generasjon. Og med spill som God of War, MGS3, og Shadow of the Colossus så hadde jo ikke Ps2 noe særlig å skamme seg over selvom den var betraktelig mindre kraftig enn Xbox.

Lenke til kommentar

PS2 har imponert meg utrolig mye, da den har relativ svak HW,men fortsatt pumpees det ut flote titler til maskinen. Absloutt imponerende, eg leker med tanken å kjøpe meg ein Slim utgave,mest pga. MGS3. Ps2 har mange bra titler som eg føler eg må testet ut. eg blir ikkje overrasket om eg går ut av kommende sommerferie med en PS2 for hånd. :whistle:

Lenke til kommentar
ikke glem at alt blir i 4D på ps3

6032794[/snapback]

ja, den 4. dimensjon blir bra!

 

 

PS2 har imponert meg utrolig mye, da den har relativ svak HW,men fortsatt pumpees det ut flote titler til maskinen. Absloutt imponerende, eg leker med tanken å kjøpe meg ein Slim utgave,mest pga. MGS3. Ps2 har mange bra titler som eg føler eg må testet ut. eg blir ikkje overrasket om eg går ut av kommende sommerferie med en PS2 for hånd. :whistle:

6033729[/snapback]

Faktisk meg også, har aldri eid en selv. Men den har hatt en lang levetid. Ingen tvil om det. Og mye, mye bra titler.
Lenke til kommentar
Sånn, da skulle alt maset om PS3/360 være over. De er ganske identiske.

Aldri mer fanboy krangling nå, takk og lov.

6032446[/snapback]

 

Det skulle tatt seg ut om utviklerene sa noe annet enn det der.

Ja PS3 vil få dobbelt så bra grafikk eller vice versa.

 

Dette handler om markedsføring og de vil jo prøve å selge mest mulig på begge platformene.

Lenke til kommentar

Titlene til PS2 viser jo ganske bra hva arkitektur og sikkert også optimalisert kode kan gjøre med det grafiske. Generelt sett synes jeg xbox har hatt et lite overtak, men det er noe med hvordan det faktisk ser ut på PS2 som gjør at jeg noen ganger synes den er bedre selv om xbox på en måte ser glattere ut. Kanskje det er der det ligger, xbox har glatt grafikk som kan se svært bra ut, mens PS2 har en grumsete grafikk som på en måte passer bedre synes jeg.

 

Konsollen som kanskje har imponert meg mest er GC med RE4, ble mer og mer imponert over grafikken dess mer jeg spilte det. Og med bra gameplay og historie er det det spillet jeg har likt best på ganske lenge...

Lenke til kommentar
Utviklere har ikke noen problemer med å si hvilken plattform de liker best.

Men forskjellen på x360 og PS3 er marginale.

 

Håper folk flest innser det snart.

6040096[/snapback]

 

Ikke helt enig. De har nok skrevet under en avtale med MS og Sony de får ikke lov å uttale seg om konsollen eller hva som er bra/dårlig i forhold til andre maskiner.

Men det kan godt stemme at det blir ganske likt.

Poenget er om det var forskjell så ville de nok ikke sagt noe. Da reklamerer de enten for MS eller Sony og det er nok ikke lov. Annen grunn er jo at de ville jo miste kontrakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...