Gå til innhold

Gokart tråden! Kjører du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig lyst til å kjøre. Svigers kjører, Tommy Østgaard- og veldig morsomt og se på i allefall.

 

Kjørt en del Go kart på Haysman i Oslo, men det er vel ikke på langt nær så morsom som å kjøre ordentlig kart. Gressklipper vs Go kart :!:

9220376[/snapback]

Gressklipper vs gokart er nok måten å putte det.

Veldig lyst til å kjøre eller prøve en gang? Visse steder er det jo mulig å leie

prof kart, f.eks 125cc rotax.

 

 

Har fått tak i en shifter Kart med 125cc Yamaha motor!

Noen som aner hvor mye hk det er i den? :)

9220331[/snapback]

125cc Yamaha? Det har jeg aldri hørt om før..

Er det hjemmelaget gokart eller er det en egen racing klasse?(isåfall, hvilken?)

Lenke til kommentar
Veldig lyst til å kjøre. Svigers kjører, Tommy Østgaard- og veldig morsomt og se på i allefall.

 

Kjørt en del Go kart på Haysman i Oslo, men det er vel ikke på langt nær så morsom som å kjøre ordentlig kart. Gressklipper vs Go kart :!:

9220376[/snapback]

Gressklipper vs gokart er nok måten å putte det.

Veldig lyst til å kjøre eller prøve en gang? Visse steder er det jo mulig å leie

prof kart, f.eks 125cc rotax.

 

 

Har fått tak i en shifter Kart med 125cc Yamaha motor!

Noen som aner hvor mye hk det er i den? :)

9220331[/snapback]

125cc Yamaha? Det har jeg aldri hørt om før..

Er det hjemmelaget gokart eller er det en egen racing klasse?(isåfall, hvilken?)

9220395[/snapback]

Motoren er Yamaha, hva slags kart det er vet jeg egentlig ikke! dette er en "leke kart" og ikke noe jeg skal bruke i løp :)

Lenke til kommentar
Motoren er Yamaha, hva slags kart det er vet jeg egentlig ikke!  dette er en "leke kart" og ikke noe jeg skal bruke i løp :)

9220412[/snapback]

Du kunne ikke tilfeldigvis tatt et bilde?

Hvis du er 100% sikker at dette er en 125cc Yamaha så må den være en motorsykkel motor.

Hvor skal du kjøre med den forresten?..

Lenke til kommentar
Motoren er Yamaha, hva slags kart det er vet jeg egentlig ikke!   dette er en "leke kart" og ikke noe jeg skal bruke i løp :)

9220412[/snapback]

Du kunne ikke tilfeldigvis tatt et bilde?

Hvis du er 100% sikker at dette er en 125cc Yamaha så må den være en motorsykkel motor.

Hvor skal du kjøre med den forresten?..

9220429[/snapback]

Kan tilfeldigvis gjøre det ja :thumbup:

 

Forundrer meg ikke om det er en cross motor! med det er 100% sikkert att den ikke er fra en Lett-mc med 15 hk :dribble:

 

Hvor jeg skal kjøre ja... nei, si det! noen ideèr? :)

Lenke til kommentar
Kan tilfeldigvis gjøre det ja :thumbup:

 

Forundrer meg ikke om det er en cross motor!  med det er 100% sikkert att den ikke er fra en Lett-mc med 15 hk :dribble:

 

Hvor jeg skal kjøre ja... nei, si det!  noen ideèr?  :)

9220447[/snapback]

Hvis plumba og div er ute så er det jo 20-30hk + :)

 

Jeg har alltid ønsket meg å ta en gokart ramme og montere på en f.eks 600cc motorsykkel motor fra en ødelagt sykkel.

Men problemet er: Hvor skal jeg kjøre dette vidunderet? En motor bråker jo endel,

og i norge så er det nesten håpløst å finne et sted. Eneste mulighet er nesten

å kjenne noen som eier et stort område med f.eks et lager på, som det er mye

asfalt rundt. Desverre gjør ikke jeg det, så drømmen blir litt ødelagt.

Eneste stedet jeg kan leke litt med gokarten min på en søndag er ved en lokal parkeringsplass, og det er bare et spørsmål om tid før vakten kommer ut,

noen ganger er det en vakt som synes det ser morsomt ut og lar meg bli, andre ganger

så er det en gretten kar som truer med å ringe politiet.

Lenke til kommentar

Kan godt hende det er crosser/atv motor av et slag istedet..

 

Til den karten hadde jeg kjøpt nye dekk, nytt sete og nytt ratt.(alt fra nettbutikk)

Skal du gjøre den litt kulere eller kan du beholde den slik den er nå?

 

Edit: Må være utrolig tøft å ha et slik leketøy btw, bare for å spinne rundt på.

Hvor mye betalte du?

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Kan godt hende det er crosser/atv motor av et slag istedet..

 

Til den karten hadde jeg kjøpt nye dekk, nytt sete og nytt ratt.(alt fra nettbutikk)

Skal du gjøre den litt kulere eller kan du beholde den slik den er nå?

 

Edit: Må være utrolig tøft å ha et slik leketøy btw, bare for å spinne rundt på.

Hvor mye betalte du?

9220620[/snapback]

Kan sikkert gjøre den litt kulere! vet du om noen Nettbutikker? :)

 

Får håpe det er kult! har aldri brukt den :ohmy:

 

hehe, prisen ja! Lønner seg å kjenne en del folk, Fikk den :hmm::D

Lenke til kommentar
Den starter og går :D

9221828[/snapback]

Godt å høre ;) Lurer på om jeg skal anskaffe meg noe selv, og starte å bygge, type

prosjekt som sikkert tar 5 år, eller noe. Så får jeg heller snakke med folk og evt

få kjørt den på bane istedet. Dette er da selvførgelig drømmen, å kjøpe en eldre 600cc

motor og lage egen ramme/modifisere.

Sitter og ser på filmer samt arbeidslogger som jeg finner på nettet, føler at jeg

har så ufattelig lyst til å skape noe slikt selv.

 

Synes at det ikke er så mange slike områder i norge som det er her:(i USA)

http://video.google.com/videoplay?docid=4498803865208687227

-Hjemmelaget 600cc kart som kjører.

 

Du får komme over en tur så kan vi se hva vi kan få gjort med din Fugitive :D

Kunne veldig gjerne prøvd å få til et prosjekt med en slik kart.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Den starter og går :D

9221828[/snapback]

Godt å høre ;) Lurer på om jeg skal anskaffe meg noe selv, og starte å bygge, type

prosjekt som sikkert tar 5 år, eller noe. Så får jeg heller snakke med folk og evt

få kjørt den på bane istedet. Dette er da selvførgelig drømmen, å kjøpe en eldre 600cc

motor og lage egen ramme/modifisere.

Sitter og ser på filmer samt arbeidslogger som jeg finner på nettet, føler at jeg

har så ufattelig lyst til å skape noe slikt selv.

 

Synes at det ikke er så mange slike områder i norge som det er her:(i USA)

http://video.google.com/videoplay?docid=4498803865208687227

-Hjemmelaget 600cc kart som kjører.

 

Du får komme over en tur så kan vi se hva vi kan få gjort med din Fugitive :D

Kunne veldig gjerne prøvd å få til et prosjekt med en slik kart.

9222035[/snapback]

 

Jeg er enig med deg der! har en 650 suzuki liggende i skjulet, men trur jeg skal klare meg med 125'en :)

Jeg sitter bare å sikler på slike råe prosjekt! men hvor skal man kjøre? det er det største problemet!

Vi eide ett bil verksted inntil 2 måneder siden, og det lå langt unna bebyggelse! og hadde en stooooor asvalt plass :( drømme plassen for gokart!

Men har fått brukt den plassen godt de årene jeg har levd! Ligger igjen mye atv gummi på den plassen :p

 

Eneste muligheten jeg har nå er en grus fotball bane, og barneskolen. Veien er uaktuellt!

 

Men vet du om noen steder\baner som er villige til å la en tulling på en ureg\ ikke Race registrert go kart kjøre?

hvis Rudskogen er en mulighet drar jeg gjerne ned dit, eller opp til Våler for den saks skyld!

 

For komme meg en tur ned til drøbak hvis pappa gidder å ta med karten i bilen eller på hengern ;)

Endret av Fugitive
Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg der!  har en 650 suzuki liggende i skjulet, men trur jeg skal klare meg med 125'en :)

Jeg sitter bare å sikler på slike råe prosjekt!  men hvor skal man kjøre? det er det største problemet!

Vi eide ett bil verksted inntil 2 måneder siden, og det lå langt unna bebyggelse! og hadde en stooooor asvalt plass :(  drømme plassen for gokart! 

Men har fått brukt den plassen godt de årene jeg har levd!  Ligger igjen mye atv gummi på den plassen :p

 

Eneste muligheten jeg har nå er en grus fotball bane, og barneskolen. Veien er uaktuellt!

 

Men vet du om noen steder\baner som er villige til å la en tulling på en ureg\ ikke Race registrert go kart kjøre?

hvis Rudskogen er en mulighet drar jeg gjerne ned dit, eller opp til Våler for den saks skyld!

 

For komme meg en tur ned til drøbak hvis pappa gidder å ta med karten i bilen eller på hengern ;)

9222198[/snapback]

tja, muligens det går ann å få til noe med Rudskogen.

Men altså, det er mange industri områder som øyet ikke ser, og noen har rimelig

store områder med asfalt, tipper det er å finne litt i ski f.eks.

Det er jo egentlig bare å ringe rundt til mange steder, putte request på mange

forum(bilforum spesielt). Kan jo godt hende en av de firmaene som blir ringt

har en sjef som elsker slike ting, og det kan da være verdt det etter å ha snakket

med så mange firmaer som svarer kjapt nei til et såpass 'dustete' prosjekt i deres øyne(finnes nok av disse). Så muligheten er faktisk der, bare i mindre grad.

 

Du har en 650 liggende som bare støver? Hadde det ikke heller vært tøft å få til noe?

Det sies at en kommer ingensteder ved å ikke prøve.. Og tenk hvor utrolig kult

resultat det kan bli? Kanskje Gatebil inviterer og ønsker et lite show? hehe :)

Eller dragrace på gardemoen kan testes en dag? (Var der selv på søndagen for EM forresten)

 

Forresten, om du kommer til drøbak da en dag, så kunne vi prøvd oss på parkeringsplassen her.

Var der for ikke så lenge sia sist nå: http://www.youtube.com/watch?v=ibEikROIqsA

Må selvførgelig være på en søndag. Men er god plass der ihvertfall.

Gjennomsnitt over sure folk som klager unødvendig: 1 pr gang, noe som er verdt det.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg der!  har en 650 suzuki liggende i skjulet, men trur jeg skal klare meg med 125'en :)

Jeg sitter bare å sikler på slike råe prosjekt!  men hvor skal man kjøre? det er det største problemet!

Vi eide ett bil verksted inntil 2 måneder siden, og det lå langt unna bebyggelse! og hadde en stooooor asvalt plass :(  drømme plassen for gokart!  

Men har fått brukt den plassen godt de årene jeg har levd!   Ligger igjen mye atv gummi på den plassen :p

 

Eneste muligheten jeg har nå er en grus fotball bane, og barneskolen. Veien er uaktuellt!

 

Men vet du om noen steder\baner som er villige til å la en tulling på en ureg\ ikke Race registrert go kart kjøre?

hvis Rudskogen er en mulighet drar jeg gjerne ned dit, eller opp til Våler for den saks skyld!

 

For komme meg en tur ned til drøbak hvis pappa gidder å ta med karten i bilen eller på hengern ;)

9222198[/snapback]

tja, muligens det går ann å få til noe med Rudskogen.

Men altså, det er mange industri områder som øyet ikke ser, og noen har rimelig

store områder med asfalt, tipper det er å finne litt i ski f.eks.

Det er jo egentlig bare å ringe rundt til mange steder, putte request på mange

forum(bilforum spesielt). Kan jo godt hende en av de firmaene som blir ringt

har en sjef som elsker slike ting, og det kan da være verdt det etter å ha snakket

med så mange firmaer som svarer kjapt nei til et såpass 'dustete' prosjekt i deres øyne(finnes nok av disse). Så muligheten er faktisk der, bare i mindre grad.

 

Du har en 650 liggende som bare støver? Hadde det ikke heller vært tøft å få til noe?

Det sies at en kommer ingensteder ved å ikke prøve.. Og tenk hvor utrolig kult

resultat det kan bli? Kanskje Gatebil inviterer og ønsker et lite show? hehe :)

Eller dragrace på gardemoen kan testes en dag? (Var der selv på søndagen for EM forresten)

 

Forresten, om du kommer til drøbak da en dag, så kunne vi prøvd oss på parkeringsplassen her.

Var der for ikke så lenge sia sist nå: http://www.youtube.com/watch?v=ibEikROIqsA

Må selvførgelig være på en søndag. Men er god plass der ihvertfall.

Gjennomsnitt over sure folk som klager unødvendig: 1 pr gang, noe som er verdt det.

9222316[/snapback]

 

Det er mye som er morsomt!

Det med parkeringsplass hørtes innteresangt ut :p

Lenke til kommentar

Bor i Ski selv. Er jo endel STORE plasser som kan brukes på søndager f.eks.

Jeg jobber på Follo bil, utafor der er det parkeringsplass- men ikke så stor, kunne brukt den og men må jo ha noe større en det.

 

Har også tenkt på et slikt prosjekt en god stund, høres jo genialt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...