Gå til innhold

Hvor mange Push- up tar du?


Hvor mange push-ups tar du?  

948 stemmer

  1. 1. Hvor mange push-ups tar du?

    • Gutt og klarer ingen
      18
    • Jente og klarer ingen
      3
    • Gutt og klarer 1-10
      62
    • Jente og klarer 1-10
      2
    • Gutt og klarer 11-20
      139
    • Jente og klarer 11-20
      8
    • Gutt og klarer 21-30
      221
    • Jente og klarer 21-30
      5
    • Gutt og klarer 31-40
      182
    • Jente og klarer 31-40
      1
    • Gutt og klarer 41-50
      112
    • Jente og klarer 41-50
      2
    • Gutt og klarer over 50
      190
    • Jente og klarer over 50
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det lett å jukse på push-ups, hvis du følger "militær-standard"? Du kan jo alltids lyve her, men du kan ikke jukse foran andre mennesker.

 

 

Hva er egentlig militær-standard? Jeg tar push-ups med albuene langs kroppen, og hendene plassert rett "nedenfor" brystmusklene. Kroppen er selvsagt helt strak, og brystkassen er maks 1,5 cm over bakken når jeg er nede, helst treffer den.

Lenke til kommentar

"militær standard"

- armbredde = skulderbredde

- avstivet kropp

- strake armer i topp-posisjon

- Max 3-4cm fra bakken til brystkassen når man tar de

 

Jeg er egentlig en sterk motstander av det punktet som sier at armene må stives av på toppen siden konstant motstand er bedre trening.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange i denne tråden som er ærlige, og tar skikkelige armhevinger. I min klasse (VK1, allmenn) tok de færreste over 15-20 armhevinger, dette er en av de få utholdenhets-vurderingene i gymmen hvor jeg har vært bedre enn gjennomsnittet.

6132834[/snapback]

Bra poeng, jeg husker godt hvor lavt nivået var da jeg var inne til førstegangstjenesten. I aldersgruppen 19-25 år var snittet godt under 30 armhevinger (i allefall i min tropp. At jeg var stasjonert i Sambandsbataljonen KAN jo ha noe med den saken å gjøre, men dette er også er forum som har sitt utspring i en dataside ;) ).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Jente, ligger mellom 20 og 30 et sted :)

6169431[/snapback]

Er dette vanlig for jenter?

6170604[/snapback]

Jeg skal ikke uttale meg om hva som er vanlig, men alle jentene jeg trente med da jeg spilte tennis klarte omtrent så mange på tærene... Burde ikke være vanskelig å komme opp i et slikt antall om man bare trener en del og ikke er særlig tung.

Lenke til kommentar

Hva som er vanlig for en jente kommer helt ann på, samme som med gutta..

Jeg tar for øyeblikket et sted mellom 20-30 og jeg har ikke trent på snart et år, men før i tiden da jeg spilte håndball (trente +/- 5 dager i uken) tok samtlige på laget betydelig fler! Da både vanlig, militær og med en arm.

 

Jenter kan vel ta like mange som gutter, bare de er godt nok trent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...