Gå til innhold

Hva er ditt flaueste hardware-øyeblikk?


Anbefalte innlegg

haha mange morsomme historier :D

 

Jeg har selv ikke driti meg ut så utrolig innen data selv, men en venn av meg gjorde jo det: Føler at det er min plikt å fortelle om det.

 

Var Lan i kjelleren til kompissen min, 10 ungdommer med forskjellig Hardware og tilbehør.

3 av dem var "Data Proffe" og resten var ikke like god seff.

3 andre var Dell brukere, der ble det også mye morro :p

4 hadde bare kjøpt en helt random overpriset data.

 

Men så var det mye spilling i CSS og BF2, vi holdt på lenge...Ganske lenge.

 

Men så begynte han ene data "eksperten" å mase på meg.

 

"Ruben! Du må klokke dataen din da!"

= Neh, klarer meg uten å tukle med dataen jeg

 

" Jeg kan fikse det for deg jeg! har skikkelig skills med Klokking"

= Det tror jeg dessverre ikke noe på, men du kan gjerne klokke dataen din, men min klarer seg fint selv om den suger.

 

"Hah dust, du kunne fått bedre FPS og raskere data gratis...."

 

 

Og da fortsatte vi å spille.

4 timer senere klokken var litt over 1 om natten.

Vi spiller CSS, utrolig spennendes kamp, masse bevegelse og munter stemning.

 

Så plutselig hører vi "Swooooooowmsj" lukter litt svidd...

Så snur jeg meg mot dataen til "Data proffen", der var det en svart skjerm og en ganske grå røyk som tøyt ut av kabinettet.

 

Strømforsyningen hadde gått rett til helvete pågrunn av hans "superman" klokking.

Aldri hatt det så gøy før :p

 

Moral: Aldri la 15 åringer få putte fingra inn i dataen din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarte å sette lillebror sin RAM-brikke FEIL vei inn i minneslotten. Jeg stusset litt på det, siden det så litt rart ut, men de hvite klipsene satt jo på. Skrudde på, svart skjerm. Så kjente jeg på brikken, og brant meg. Heldigvis var det RAM jeg hadde donert under oppgradering av min egen PC.

 

EDIT: Jeg husker på tiden jeg ennå hadde win98SE på maskinen, så hadde jeg uvanen med å slenge CD'er på teppet når jeg skulle ha dem et sted (det var fullt på pulten) Dette skjedde med win98SE CD'en. Jeg gjentok så handlingen med et skrujern etter litt mekking, som fløy i en fin bane med spissen rett på CD'en. Det var bare en liten sprekk, så jeg tok sjansen på å installere en nettverksdriver fra CD'en. CD-ROM'en aksellererte, og litt til, og litt til, så alt for mye, og CD'en var pulver, sammen med laserlinsen. Jeg åpnet tray'et og konfetti detter ut :cool: . Det var farfar sin CD.

 

God unnskylding for å investere i DVD-ROM.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

en kompis og jeg planla et lan i 3mnd som alt som har gått galt på tidligere lan skulle funke nå. har hatt problemer med datan nesten hver gang jeg har vært på lan av en eller annen grunn har aldri stress hjemme. denne gangen skulle ALT vært i orden. møtte opp på døra med div pc deler og en eske med nytt hk :D

brukte nesten 2 døgn før alt funka som det skulle

Lenke til kommentar

Dette var i 98,hadde akkurat kjøpt en ferdig pc og dette var da en Siemens Xpert P2 400Mhz. Etter noen uker så ville jeg oppgradere det integrerte skjermkortet med et TNT Ultra AGP kort,og uten å sjekke om hovekortet hadde en slik slot,(En så ny og rask pc måtte jo ha det tenkte jeg)så reiser jeg 10 mil tur-retur og kjøper et TNT Ultra kort.

 

Kommer hjem og...neida der satt det et EpoX kort med bare pci slotter og et par isa.. Blir selvfølgelig slengt ut "et par gloser" over min egen dumhet og reiser sporenstreks 10 nye mil for å eventuelt få byttet dette. Gleden ble stor igjen når forhandleren slenger frem et Voodoo2 PCI kort på disken. ...Husker hvor enormt imponert jeg ble av den grafikken Voodoo2 kortet hadde. :)

Lenke til kommentar
haha mange morsomme historier :D

 

Jeg har selv ikke driti meg ut så utrolig innen data selv, men en venn av meg gjorde jo det: Føler at det er min plikt å fortelle om det.

 

Var Lan i kjelleren til kompissen min, 10 ungdommer med forskjellig Hardware og tilbehør.

3 av dem var "Data Proffe" og resten var ikke like god seff.

3 andre var Dell brukere, der ble det også mye morro :p

4 hadde bare kjøpt en helt random overpriset data.

 

Men så var det mye spilling i CSS og BF2, vi holdt på lenge...Ganske lenge.

 

Men så begynte han ene data "eksperten" å mase på meg.

 

"Ruben! Du må klokke dataen din da!"

= Neh, klarer meg uten å tukle med dataen jeg

 

" Jeg kan fikse det for deg jeg! har skikkelig skills med Klokking"

= Det tror jeg dessverre ikke noe på, men du kan gjerne klokke dataen din, men min klarer seg fint selv om den suger.

 

"Hah dust, du kunne fått bedre FPS og raskere data gratis...."

 

 

Og da fortsatte vi å spille.

4 timer senere klokken var litt over 1 om natten.

Vi spiller CSS, utrolig spennendes kamp, masse bevegelse og munter stemning.

 

Så plutselig hører vi "Swooooooowmsj" lukter litt svidd...

Så snur jeg meg mot dataen til "Data proffen", der var det en svart skjerm og en ganske grå røyk som tøyt ut av kabinettet.

 

Strømforsyningen hadde gått rett til helvete pågrunn av hans "superman" klokking.

Aldri hatt det så gøy før :p

 

Moral: Aldri la 15 åringer få putte fingra inn i dataen din.

7079522[/snapback]

 

Altså, en strømforsyning som tok kveld på grunn av klokking? Ehmmm *kremt*

..

 

Hvem av disse er du: 3 av dem var "Data Proffe" og resten var ikke like god seff.

3 andre var Dell brukere, der ble det også mye morro :p

4 hadde bare kjøpt en helt random overpriset data. ?

 

Men altså, en flaut hardware øyeblikk det var når jeg klarte å bestille et MSI FX 5800 skjermkort. Trodde det var et meget bra kort helt til jeg startet opp hovercraften. For de som aldri har hørt om de så er de aka "støvsugern".

 

 

Da jeg gikk IKT linja så var det en som klarte å montere cpu kjølern opp ned på prosessorn :ohmy:

Har ikke aning hvordan personen klarte det, hørte bare lærern bryte ut i latter.

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar

Grunn til jeg satt opp i " " Du skjønner det at.

 

Her snakker vi 3 folk som absolutt tror de aner alt siden de bestilte delene sjøl :p

Men ja, Strømforsyningen hans tok kvelden fordi han forandra masse på volten og sånt.

 

Helt sant ;) Han hadde overbelastet den

 

Og på den tiden ante jeg omtrent ikke en dritt, nå kan jeg litt mer kanskje.

Selv om jeg er utrolig grønn når det gjelder Ting inne i datan :p

Endret av Rubymj
Lenke til kommentar

Altså, en strømforsyning som tok kveld på grunn av klokking? Ehmmm *kremt*

..

 

Hvem av disse er du: 3 av dem var "Data Proffe" og resten var ikke like god seff.

3 andre var Dell brukere, der ble det også mye morro :p

4 hadde bare kjøpt en helt random overpriset data. ?

 

Men altså, en flaut hardware øyeblikk det var når jeg klarte å bestille et MSI FX 5800 skjermkort. Trodde det var et meget bra kort helt til jeg startet opp hovercraften. For de som aldri har hørt om de så er de aka "støvsugern".

 

 

Da jeg gikk IKT linja så var det en som klarte å montere cpu kjølern opp ned på prosessorn :ohmy:

Har ikke aning hvordan personen klarte det, hørte bare lærern bryte ut i latter.

7088815[/snapback]

 

 

Haha - så genialt dumt gjort av han...

Lenke til kommentar

huff, nå leste jeg første siden og fikk oppramsa de samme historiene etter de andre. så jeg tenkte jge skulle fortelle dere en litt annerledes histore.

kanskje ikke mitt flaueste øyeblikk men heller det mest forundrende øyeblikket.

 

x-dama hadde fått seg nytt kabinett med usb,lyd og mic utganger fremme, å dette skulle jeg koble i hket.

gjorde jo bare det jeg trodde var riktig, men etter en tre-fire minutters tid begynnte det faktisk å ryke fra kabinettet. halve rommet fra røykfyllt.

 

tror muligensvis det var for mye strøm på en eller annen kabel, så kabel ledningen smeltet og dette ble omdannet til røyk.

 

røket var som eksos i utseende, bare mye mørkere, det luktet svidd møkk :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke MITT flaueste øyeblikk (heldigvis!), men verdt å nevne...:

Var på vei til lunsj i kantina, da hun ene som jobbet der kom springene og lurte på om jeg kunne hjelpe henne med maskinen. Kantinedamene er jo ikke IT-ingeniører akkurat, så panikken var stor da maskinen plutselig begynte å pipe i ett kjør.

 

Riktignok, maskinen peip og ulte når jeg kom inn døra. PIIP PIIIP PIIIP osv.. Jeg kaster et blikk bort på damen og smiler..., og løfter deretter brødposen vekk fra tastaturet... :D

 

Jeg måtte love å ikke nevne det for noen. heheheh.

(Og hva passer vel bedre da, enn hardware.no?) :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har eit par stk.

 

Nettopp bygd meg ny PC...

 

1. Klarte å slette BIOS på hovedkortet = nytt HK.

 

2. Klarte å kortslutte PSU pga av en kortslutta katode = ny PSU.

 

3. Nylig så kjøpte eg minnekjølere til RAM brikkene mine (2x1GB) og skulle ta av den gamle kjølebrikka som var festa med dobbelsidig tape = reiv av de sorte minne"kretsene" på siden av RAM brikken = en ny gb ram under bestilling.

 

 

= 3400,- på tabber. På en PC som allerede kostet 17 300 :cry:

Lenke til kommentar

Brodern klarte å nappe ut IDE og strømkabeln på Harddisken sin, (merk med vilje) han sku ta den med seg harddisken til en kompiss..

 

nevnte kanskje ikke at maskina enda var på og det var systemdisken han tok ut..

 

HK, CPU, 500GB og 74GB raptor rett til helvette..

Lenke til kommentar
SiRious Postet i dag, 00:53

  Brodern klarte å nappe ut IDE og strømkabeln på Harddisken sin, (merk med vilje) han sku ta den med seg harddisken til en kompiss..

 

nevnte kanskje ikke at maskina enda var på og det var systemdisken han tok ut..

 

HK, CPU, 500GB og 74GB raptor rett til helvette..

 

 

Det er noe som ikke stemmer dær .... en Raptor har ikke IDE ?

og det er heller ikke så mange som kjøper Ide disker nå når man har sata på alle nye hk (500gb disken ) ... :roll:

 

hvordan klarte han og ødelegge hk og CPU og ? ...

Lenke til kommentar
SiRious Postet i dag, 00:53

  Brodern klarte å nappe ut IDE og strømkabeln på Harddisken sin, (merk med vilje) han sku ta den med seg harddisken til en kompiss..

 

nevnte kanskje ikke at maskina enda var på og det var systemdisken han tok ut..

 

HK, CPU, 500GB og 74GB raptor rett til helvette..

 

 

Det er noe som ikke stemmer dær .... en Raptor har ikke IDE ?

og det er heller ikke så mange som kjøper Ide disker nå når man har sata på alle nye hk (500gb disken ) ... :roll:

 

hvordan klarte han og ødelegge hk og CPU og ? ...

8173258[/snapback]

 

det var 500 gb han dro ut, gammel disk.. endte med at hele systemet kortslutta..

 

jeg vet ikke hvordna, jeg var den som testa alt etterpå for å se hva som fungerete og hva som ikke fungerte..

Lenke til kommentar

Har gjort mine flauser jeg og..

 

Som den gangen jeg hadde kjøpt en ny CD-brenner til rundt 3.000,-. Den gjorde ikke annet enn å brenne alt feil, og til slutt var jeg så pissforbannet at jeg siktet godt og så sparket skuffen igjen så plastikk og metalldeler sprutet. Det var en deilig følelse da.

 

Eller når jeg sølte litt kjølepasta på hovedkortet, ved siden av CPU-festeanordningen. Pytt pytt, gjorde vel ikke noe.. BZZT! Bestille nytt hovedkort fra Komplett.. heldigvis var det demo, så kostet ikke all verden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...