Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

positive / negative ting med audi TT?


Anbefalte innlegg

Jeg tror at de som sier at Audi TT er stygg, sier det fordi ikke har råd til å kjøpe et så dyrt leketøy.

6047901[/snapback]

Nok en usaklig kommentar ja.. Og en TT ett leketøy? jaja.. noen mener kanskje det?

 

Menne.. Har for meg at det er vel som alt annet fra VAG, relativt uholdbar forstilling.. Flere med Audi, Volkswagen, Skoda osv som må bytte bærebruer og andre veldig viktige ting i forstillingen, etter en kort kjørelengde.. Snakk om rundt 50-100 000 km ..

 

Men hvis det er en upraktisk familiebil du vil ha, samt ett litt sært design, så er det vel en flott bil. For det er jo garanti på slitedeler og andre ting..

 

Får jeg anbefale en TT med 1.8 Turbo eller lignende? Kanskje du ikke har "behov" for en slik motor, men vil påstå at det vil bli lettere å selge en TT med 1.8T og noen kule felger, enn en sportsbil med strikkmotor.. (1.6 liter f.eks.. )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får jeg anbefale en TT med 1.8 Turbo eller lignende?

6057655[/snapback]

99 % av TTene i Norge har 1.8T. Hvis ikke flere.

6058179[/snapback]

 

Har også sett ufattelig mange med strikkmotor.. Så det er nok en god del biler som folk kun skulle ha for utseende.. Motor er liksom ikke så viktig for folk flest..

Lenke til kommentar
Får jeg anbefale en TT med 1.8 Turbo eller lignende?

6057655[/snapback]

99 % av TTene i Norge har 1.8T. Hvis ikke flere.

6058179[/snapback]

 

Har også sett ufattelig mange med strikkmotor.. Så det er nok en god del biler som folk kun skulle ha for utseende.. Motor er liksom ikke så viktig for folk flest..

6060094[/snapback]

 

I Norge har vi ikke veier for å ha motor. Vi kunne alle hatt elbiler, for den saks skyld. :hrm:

Lenke til kommentar
Et fullstendig anarki på norske veier altså? :no:

 

Ikke bra. Fartsgrenser må vi ha, men nivået de er på i dag er latterlige, samme med veinettet.

6060596[/snapback]

 

Leste på en morro-internettside om Norge, der stod det "Come to Norway and se how your road-network was 100 years ago"

 

Sant er det også..

Lenke til kommentar
Det er klart vi har veier for motor, rart egentlig at "drifting" ikke er mer utbredt i Norge, veiene er jo perfekt for slikt..

Problemet er ikke veiene, det er oppfinnsomhet og fartsgrense som er problemet..  Fri fart hadde vært no..

6060572[/snapback]

 

Veiene er ikke perfekte for drifting, er altfor humpete veier, uoversiktlige veier (ja, det er de i Japan og..) og for mye hullete veier..

 

Ellers er det ideelt på landeveier og kjøre drifting.. hvis man mangler en sperre eller 3 i hodet..

Lenke til kommentar
Får jeg anbefale en TT med 1.8 Turbo eller lignende?

6057655[/snapback]

99 % av TTene i Norge har 1.8T. Hvis ikke flere.

6058179[/snapback]

 

Har også sett ufattelig mange med strikkmotor.. Så det er nok en god del biler som folk kun skulle ha for utseende.. Motor er liksom ikke så viktig for folk flest..

6060094[/snapback]

Hvis det er Audi TT du mener, så er 1,8T 180hk den minste motoren den kommer med. Ingen strikker der i gården iallfall. Denne 1,8T-motoren kommer forøvrig også med 225hk.

Lenke til kommentar
Menne.. Har for meg at det er vel som alt annet fra VAG, relativt uholdbar forstilling.. Flere med Audi, Volkswagen, Skoda osv som må bytte bærebruer og andre veldig viktige ting i forstillingen, etter en kort kjørelengde.. Snakk om rundt 50-100 000 km ..

6057655[/snapback]

Dårlig forstilling på alt fra VAG? Dette var kun på a4, passa og octavia fra 95-1999 om jeg ikke tar mye feil. Skjær alt over en kam ja.

Lenke til kommentar

Du tar feil. Forstilling er noe som må påregnes vedlikeholdskostnader uansett hvilken nyere Audi du har. Riktig nok er multiknirken (multilink) den typen forstilling som er mest kjent for dette, men også de andre har problemer som tidlig slakke i indre stab.stagsforinger, linkstagskuler og til dels bærekuler. TT er også noe disponibel for å brekke ene bærearmen bak om du skulle være uheldig å sladde borti en kant.

 

Hilsen Audi-mekaniker

Lenke til kommentar
Audi TT 225 hk kom ikke uten quattro, så vidt jeg husker ... Men i annonsen står det forhjulstrekk.

 

Tar jeg feil?

6086133[/snapback]

 

Tror ikke du tar feil gitt.. Original 225hk kom nok med quattro og to potter bak. Dersom man sjekker skiltnr på for eksempel mekonomen.no finner man også ut at det er 180hk.

 

Så om det er 225hk er det nok byttet endel ting. Chipping gir ikke noe særlig mer enn 205 reelle hester.

 

Det er en bra bil, med mindre feil enn A4 og A6, men den er da seriously uncool (i følge Top Gear). Har blitt et moteobjekt, den utstråler at man har lite peil på bil, vil vise seg fram, er homo eller alle tre tingene på en gang... Selv om jeg synes bilen er pen ville jeg aldri kjøpt den pga. det over. Har samme bil i et annet skall - så kan jeg også ha med passasjerer og mye bagasje!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
her er den.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4&tot=49&page=2

 

Prisen var litt stiv, men når det kun har vært en eier, og den kun hadde gått 51000 var det verdt litt syntes jeg. god som ny.

6085799[/snapback]

 

51 000 var ikke veldig lite på en 99 modell, når volvo'n min som er 10 år eldre bare har gått litt over det dobbelte :p 108 000 km med 1 eier :)

6329234[/snapback]

 

Jeg ville nå si at 51 000 er lite uansett hvordan man vrir og vender på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...