Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

positive / negative ting med audi TT?


Anbefalte innlegg

Hoi.

 

Vurderer å handle meg en audi TT (sikkert en 180hk). Blir vel ett sted rundt 2000-2001 modell tror jeg. Vil helst kjøpe en quatro, men det får tiden vise. Kan ikke si jeg har hørt så mye hverken negativt eller positivt om denne bilen, så jeg lurte på om noen av dere her har noe kjennskap til dette? Kom med det dere vet. (rodster er ikke interesant da jeg har ei frøken på 4 år, som vil passe bra i baksetet på en hardtop) :cool:

 

Takker på forhånd.

Endret av Kong_Tom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen er i Aluminium... ingen rust, men en bulk er der for alltid.

Så reportasjer om at folk ikke får solgt de lenger. Designen har gjort sitt osv, men kan være bra for deg i og med at du kan prute litt. finn en som har en annonse som har stått lenge, så kan du spare noen tusenlapper.

 

Du har vel akkurat nok bagasjeplass til litt golfspilling.

 

Kul bil, men veit ikke om jeg hadde kjøpt. (Men så har jeg ikke råd heller da så ;) )

Lenke til kommentar

Jeg har en 1999 2WD 180hk (som jeg faktisk vurderer å selge pga dårlig økonomi).

 

Det er en deilig bil å kjøre, og en designperle av de sjeldne (synes nå jeg da). Dumt at det er forhjulsdrift på den, for den kan spinne når man drar på (spesielt hvis det er vått på veien), og rattet "lever litt" samtidig (som på alle FWD med mye kraft).

 

Understellet er meget stivt og fint for sportslig kjøring, men samtidig er bilen veldig behagelig å kjøre. Setene er veldig gode (jeg er 192 cm og rundt 120 kg). Baksetet er veldig lite, men 2 små barn får plass. Bagasjerommet er ganske stort. Man får en kjempekoffert (130 liter kanskje) og et par sportsbag'er baki samtidig.

 

Frontruta er lita ja, men hvem har behov for å se på himmelen når man kjører? A-stolpene er litt for tykke, det er dem som tar vekk litt for mye sikt.

 

Bilen har ESP (antiskrens) som standard, noe som gjør vinterkjøring til en lek. Klima, varmeseter, el.vinduer og oppvarmede sidespeil er vel også standard tror jeg.

 

180-hesteren har også mye potensiale for trimming, om man liker sånt.

 

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om den herlige TT'n, men har ikke tid akkurat nå.

 

Jeg er VELDIG fornøyd med denne bilen.

Lenke til kommentar
vurderer å vente til audi slipper den nye versjonen. blir fort til at bruktprisen synker en del lapper da også. ellers høres det jo bra ut fra dere. takker for svar. ingen spesielle svakheter man skal se etter når man handler?

6029888[/snapback]

 

Ikke annet en at den ser teit ut, og at du LETT blir tatt for å være homse...

Lenke til kommentar
Også er det nesten umulig å se om du rygger eller kjører rett frem.

6032865[/snapback]

:!:

 

Uansett, flott bil. Må helst være quattro siden den har en lei tendens til og dra rett frem med gasspådrag med FWD. Ellers så er det en vanskelig bil og selge.

 

@Weedman: :dontgetit::roll:

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Ikke annet en at den ser teit ut, og at du LETT blir tatt for å være homse...

6032216[/snapback]

 

har du erfart at det er mange homser som kjører TT? og i såtilfelle hvordan vet du det? I dagens samfunn er det jo som regel ikke mulig å SE forsjellen, så du må vel ha vært nærme innpå. :p

 

Neida. Jeg må innrømme at jeg syntes bilen er ganske stilig, og etter hva jeg forstår av denne diskusjonen ser det ut til at det kan være mulig å få tak i ett bra eksemplar til ikke så langt over 200.000 utpå høsten.

Lenke til kommentar

Negativt: Det må altså være noe av det styggeste som noensinne har rulla ut av en audifabrikk. Jeg kommer ikke over hvor stygg den er.

 

Positivt: Det er tross alt en Audi. Så kjøreglede og kjørecomfort deretter :)

 

Skal du ha audi, må du ha quattro. Det er så morsomt på vinterføre at jeg får frysninger nedover ryggen.

Lenke til kommentar

Man får litt følelsen av å sitte i ei dukkestue når man sitter i TT. Firehjulstrekk er mine øyne et must i en slik bil. Forutenom torquesteer (river i rattet) får du fint lite kraft i bakken om det ikke er tørr asfalt. (ikke glem vinteren, 4x4 er kjempegøy på snø!)

 

Kjøper du en sådan bør du få sjekka hjulopphenget hos merkeverksted og gjerne få bytta olja på haldex'en mens du er igang, den glemmes innimellom. En ulempe med slike biler er at de gjerne er blitt kjørt ganske friskt.

Lenke til kommentar
Jeg tror at de som sier at Audi TT er stygg, sier det fordi ikke har råd til å kjøpe et så dyrt leketøy.

6047901[/snapback]

Hmm, usaklig da.. Synes ikke Audi TT er særlig pen, vet ikke helt hva det er, designet er rett og slett, beklager språket, kvalmt. Det har kanskje noe med at dette er en show-off bil, liker bedre biler med klassisk design. Det være seg sportsbil eller vanlig..

 

Det må sies at jeg ikke ville blitt sett i en TT, flauhetsfaktoren er for stor..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Jeg tror at de som sier at Audi TT er stygg, sier det fordi ikke har råd til å kjøpe et så dyrt leketøy.

6047901[/snapback]

Langt ifra. Gamlemodellen er rett og slett stygg.

 

Den nye derimot, er et syn for guder. :)

6051422[/snapback]

Jøss. En facelift kan visst gjøre mirakler.

Lenke til kommentar
Jeg tror at de som sier at Audi TT er stygg, sier det fordi ikke har råd til å kjøpe et så dyrt leketøy.

6047901[/snapback]

 

Smak, min gode mann, smak.

 

Personlig mener jeg at TT ser ut som en forvokst Beetle, mao stygg som juling.

 

Og hva jeg eller noen andre her på forumet har råd til, har vel faen ikke mye og si for hvilke biler vi liker.

Endret av Pasient
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...