Gå til innhold

Trengte hjelp til LCD? Kjøpt Samsung LE32R72B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JEg hadde utvilsomt ventet til høsten med å kjøpe LCD TV.

Jeg tørr sette årslønna mi på at det kommer noen vilt bra tilbud på ekspert eller leftdal da :)

 

Jeg skal ha en LCD TV til høsten og kommer til å kline til på et knalltilbud hos lefdal. Det er svært vanskelig å gjøre et bedre kjøp andre steder. Hvertfall om kriteriene er bang for da bucks

Lenke til kommentar
Ser etter dette jeg også.. Angående den Samsungen hos Lefdal; har hørt det er forskjell på HD-Klar og HD-Ready, at det er sistnevnte som man skal ha for å kunne få HD kvalitet. Riktig?

6022325[/snapback]

 

Det er ofte samme sak. Men se etter HD-ready merket så er du sikker på at det blir bilde iallfall med hd signaler. Vær obs på at det ikke sier noe om bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Nei fant ut hvor jeg leste det nå.. I kjøp- og tipsguiden til überGoliath..

 

21.

HD Ready og HD Klar er to forksjellige ting. HD TV gir deg minimum 720p i bildeoppløsning. Dette vil gi deg HD kvalitet. En TV som er HD klar, skalerer ned bildet og gir deg ikke HD kvalitet. Mao, den kan ta imot HD signaler men ikke vise kvaliteten.

 

Så den TVen hos lefdal var bare HD-klar. :)

Lenke til kommentar

takk.

Lefdal opplyser ikke noe om leveringstid.

Håper det er på dene siden av nyåret da :p

Virker som en ok TV, tenkte å gå for en sony til 9990,- men denne er nyere

samt ser bedre ut. Atec er også knall, men blir for stor :(

Endret av ronndi
Lenke til kommentar
takk.

Lefdal opplyser ikke noe om leveringstid.

Håper det er på dene siden av nyåret da :p

Virker som en ok TV, tenkte å gå for en sony til 9990,- men denne er nyere

samt ser bedre ut. Atec er også knall, men blir for stor :(

6026455[/snapback]

 

"Leveringstiden avhenger av hvilket type produkt du har bestilt og hvor du bor, men ligger normalt mellom 2 og 5 dager. For levering hjem får du presentert mulige leveringstidspunkter, og velger selv hvilket tidspunkt du ønsker" Sitat Lefdal

 

Tolk det som du vil :)

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar
Ikke at jeg skjønner så mye av dette....men...

Er ikke det litt drøyt å reklamere med HD-logo når det egentlig er HD-klart som Hi-FI Klubben gjør her.

Lefdal har bare klistra på en her.

 

 

:thumbup: Shonah

6025827[/snapback]

Jeg registrerer at det er en del forvirring rundt dette. TV-en du linker til er HD Ready, ofte oversatt til HD-klar på norsk. Det er imidlertid ingenting som heter HD-klar, og HD-klar sier dermed ingenting om de faktiske spesifikasjonene på TV-en. Det er altså ikke slik at hvis en TV er merket "HD-klar" så er den dårligere spesifisert enn en HD Ready TV.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg skjønner så mye av dette....men...

Er ikke det litt drøyt å reklamere med HD-logo når det egentlig er HD-klart som Hi-FI Klubben gjør her.

Lefdal har bare klistra på en her.

 

 

:thumbup: Shonah

6025827[/snapback]

Jeg registrerer at det er en del forvirring rundt dette. TV-en du linker til er HD Ready, ofte oversatt til HD-klar på norsk. Det er imidlertid ingenting som heter HD-klar, og HD-klar sier dermed ingenting om de faktiske spesifikasjonene på TV-en. Det er altså ikke slik at hvis en TV er merket "HD-klar" så er den dårligere spesifisert enn en HD Ready TV.

6027751[/snapback]

 

OK! Greit å få klarhet i dette.

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar

Hjemmekino.no skriver dette:

 

"HDTV Den europeiske interesse organisasjonen for elektronikk bransjen, EICTA presenterte 19. januar 2005 sine krav til hva som kreves for at en TV skal kunne merkes HD ready:

 

* Takle 720p (1280 x 720) i 50Hz og 60Hz

* Takle 1080i (1920 x 1080) i 50Hz og 60Hz

* Komponentinngang som takler nevnte formater(godkjent at man må bruke adapter for å få komponentinngang)

* DVI eller HDMI inngang som takler nevnte formater

* Minimum 720 fysiske linjer på displayet

* DVI/HDMI inngangen må være HDCP kompatibel

 

Det man bør merke seg er at kravet er 720 fysiske linjer og ikke 720 linjers bildeoppløsning. Det vil si at ALiS panelen som Fujitsu/Hitachi produserer for en rekke produsenter vil være "godkjent" med sine 1024 linjer selv om disse viser det samme på to og to linjer og har en reell bildeoppløsning på 512 linjer". Hjemmekino.no

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...