Gå til innhold

Trengte hjelp til LCD? Kjøpt Samsung LE32R72B


Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Jeg er på jakt etter en ny LCD TV. Den bør se ok ut og ha greie spesifikasjoner.

Har tenkt å bruke 10-15.000,- på den.

 

Bruk:

Normal TV titting, DVD og en del X-Box.

 

Jeg har selvfølgelig lest på en del forum, men ønsker deres mening. Gjerne fra noen som har et tv i den prisklassen, men ikke et must.

 

Edit: har endra på tittel på tråden da LCD'en er kjøpt og betalt

 

:thumbup: Shonah

Endret av Shonah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv samme budsjett og har kikket litt rundt i det siste.

Hos meg står det mellom 3 modeller:

Sony KLV-S32A10E, Bra bilde, kontrast og sortnivå (9.998.-)

Atec 37" LCD-TV AV370D HD-Ready Bra skjerm, mangler HDMI, men har DVI

(pris ca.12500.-)

Og sist men ikke minst :)

SAMSUNG LE-32M51B LCD TV, legg merke til at det er en M skjerm , ikke R og ikke T. (pris 13990.-) Tror dette er den beste skjermen til under 15000.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Har sett på den Atec'en...ble liltt skuffet da jeg leste testen på DinSide.no.

det er riktig nok en 42".

 

Samsungen derimot ser veldig bra ut...har du en test på lager? :)

Her er den til 11.203,-..men ikke på lager.....hmmmmm.

 

Off topic: Hva får jeg for min gamle 28" Panasonic Quintrix?

 

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar

Har også lest en lunken test på den, men da jeg i går sto forna en vegg

med TVer var det to som virkelig sto fram med klart bilde, bra svart nivå og naturlige farger, og det var nevnte atec og sony.

Veggen var fylt med TVer fra 8k til 20k.

Vil også råde deg til å stikke innom Hifiklubben for å se på nevnte samsung.

Ver oppmerksom på at M-modellen har et helt annet panel enn T og R.

Finner du R til under 10k kan også det være et godt kjøp.

upsh, så linken din, absolutt knallpris. finner ikke test nå bare noen brukererfaringer:

"Fantastic TV from Samsung. Stunning image quality due to a contrast ratio of 3000:1. Gloss black frame with a streak of silver beneath makes the TV stand out from the crowd. Surround sound effect is ideal for people who don't want speakers and other hifi equipment taking up space. Fantastic connectivity including satellite / cable / DVD / PC / Amplifier etc. HDMI connection = high definition enabled. All in all a great TV definitely worth the money. Outshines TV's costing over £600 more"

Lenke til kommentar

Atec-skjermen står i vinduet hos Datakjeden i Oslo.

 

Jeg har så godt som bestemt meg for den. Så meget bra. Det ble spilt av en fartsfylt film.. Så ikke noe etterslep.. Fargene var meget gode og varme. Lystyrken virka bra..

 

Ah. Gleder meg til å få opp TVen på veggen i den nye leiligheten.

 

 

Alternativet er Samsung sin nevnte 32M51B, om ikke jeg kommer over 32R51B til 9k eller noe sånt. Siba hadde vel 32R41BX til 9000 kr. nå. Men mener å ha lest at den sliter med etterslep. Noe som skal ha blitt forbedret på 32R51B.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Denne skjermen, Samsung LE32R72B tror jeg er absolutt beste kjøpet i dag! Hadde det ikke vært for at 32" blir litt lite her hjemme i stua, ville jeg bestilt den i dag. Løp og kjøp :thumbup:

 

Edit: denne skal ha samme panelet som M61 skjermen i følge de med litt over middels innteresse sier.

Endret av Msport
Lenke til kommentar
Det var da enormt "billig"! Er dette tilbudet permanent?

Må ner på Hi-fi klubben snarest åsjekke det ut.

Er dette det samme?

 

:thumbup: Shonah

6021892[/snapback]

 

Samme tv ja, bortsett fra at den koster 2/3 av prisen hos Lefdal. Det store spørsmålet for meg er om Lefdal tar inn samme tv'en i 40"? For vel sende en mail og høre med dem.

Lenke til kommentar

Jeg jobber på datakjeden i trondheim, og tar meg noen runder Xbox på den 37" atec skjermen som henger i butikken.. Må si jeg er imponert.. Bra skjerm til den prisen..!

 

Skal absolutt vurdere en slik til sommeren etter jobbing!

 

Edit: Flere i personalet og som har kjøpt seg en og.. Finfinf skjerm.. Har den stående med en xbox 360, 2 htpc'er, ps2 uten å måtte bytte på tilkoblinger, bare velge det elektronisk hvilken kilde.. Så mange muligheter.

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar

Ja...den er og meget aktuell( 37" atec). Men er litt skeptisk til TV biten.

Så i testen at den er rå til spill og pc + HD når det kommer for fult.

De har jammen Datakjeden her i Stavanger og...what do you know!

 

 

:thumbup: Shonah

Endret av Shonah
Lenke til kommentar
Ser etter dette jeg også.. Angående den Samsungen hos Lefdal; har hørt det er forskjell på HD-Klar og HD-Ready, at det er sistnevnte som man skal ha for å kunne få HD kvalitet. Riktig?

6022325[/snapback]

 

 

hva :hmm: ...er det forskjell på disse...men har hørt man skal se etter 150827.gif logoen.

 

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...