Gå til innhold

Final Fantasy VII på PS2, samme handling?


si_men

Anbefalte innlegg

Please, liiiitt Optimistisk er vi? Dette ikke bekreftet på langt nær, og XIII er jo allerede i produksjon. Med det sagt så har de (S-E) offisielt gått fra "Det skjer ikke", til "Vi får se". Så litt håp er det.

 

Personlig har jeg blandede følelser til det. En side av meg liker tanken på akkurat det samme spillet med PS3 grafikk, en annen side føler på muligheten på at dette vil ødelegge mye av feelingen. VII er desidert den beste i rekken. Historie og Gameplay.

 

Meeeeeeeeen,men

6038969[/snapback]

 

Jepp, er optimistisk. Og det med god grunn.

 

Og til slutt: FF XIII er ikke i produksjon, ikke offisielt (ennå iallefall).

Endret av Strife_Cloud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Please, liiiitt Optimistisk er vi? Dette ikke bekreftet på langt nær, og XIII er jo allerede i produksjon. Med det sagt så har de (S-E) offisielt gått fra "Det skjer ikke", til "Vi får se". Så litt håp er det.

 

Personlig har jeg blandede følelser til det. En side av meg liker tanken på akkurat det samme spillet med PS3 grafikk, en annen side føler på muligheten på at dette vil ødelegge mye av feelingen. VII er desidert den beste i rekken. Historie og Gameplay.

 

Meeeeeeeeen,men

6038969[/snapback]

 

Jepp, er optimistisk. Og det med god grunn.

 

Og til slutt: FF XIII er ikke i produksjon, ikke offisielt (ennå iallefall).

6043246[/snapback]

 

Hmm hvor var det jeg leste det da tro? Er 95,7% sikker på at det stod et eller annet sted som offesielt bekreftet at de var igang.

 

Skal prøve å finne kilde.

Lenke til kommentar

Hmm hvor var det jeg leste det da tro? Er 95,7% sikker på at det stod et eller annet sted som offesielt bekreftet at de var igang.

 

Skal prøve å finne kilde.

6044979[/snapback]

 

Ser ikke ut som om du finner kilden din...kanskje pga det ikke er offisielt at de jobber med XIII ennå...

Lenke til kommentar

Hmm hvor var det jeg leste det da tro? Er 95,7% sikker på at det stod et eller annet sted som offesielt bekreftet at de var igang.

 

Skal prøve å finne kilde.

6044979[/snapback]

 

Ser ikke ut som om du finner kilden din...kanskje pga det ikke er offisielt at de jobber med XIII ennå...

6051218[/snapback]

 

Eeeeller rett og slett at jeg ikke har lett. Smålig yppete idag er vi?

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg det er tåpelig å relansere gamle spill i ny drakt.

 

For det første er minnene dine fra første gang du spilte det gamle spillet uoppnåelige. Uansett hvor fet grafikk relanseringen har, vil ikke opplevelsen bli det samme, for du har opplevd akkurat det samme før. Prøv å se på nytt igjen en TV-serie du har gode minner til fra barndommen, og du vil oppdage at det faktisk ikke var så bra som du husker.

 

For det andre vil jeg at Square-Enix skal bruke ressursene sine på å lage nye spill, ikke lage på nytt ting de allerede har gjort. Med tankegangen til enkelte her, kunne det jo tenkes at Square allerede etter Final Fantasy VI fant ut at de skulle begynne å relansere gamle FF-spill, i stedet for å lage nye spill, fordi fansen maser sånn om det. Da ville vi aldri fått sett Final Fantasy VII, fordi alle ressurser må brukes til å pusse opp gamle spill, i stedet for å lage noe helt nytt.

 

Mitt poeng? Slutt å lev i fortiden. Gode minner er nettopp det, gode minner. Oppsøk nye og spennende spillopplevelser som skaper nye minner.

6039227[/snapback]

 

Final Fantasy spillene, spesielt VII, har en utrolig spillbarhet og kan spilles gjennom mange ganger og man opplever mye nytt for hver gang. Men selv om jeg elsker VII, så blir det litt "kjedelig" å gå gjennom de samme byene og treffe på de samme personene når alt ser helt likt ut som forige gang. Greit nok at en remake aldri vil kunne slå første-gangs-opplevelsen av et spill, det er jeg enig i, men en remake vil gjøre spillet gøyere å spille gjennom på nytt!

 

Joda, jeg vet at "etter A skjer, så kommer B til å skje, og etterpå C" (vil ikke røpe handlingen for de som ikke har prøvd VII). Og alt er akkurat som forige gang. Men spillet vil være mye mer spennende hvis du tenker at "etter A, så skjer B. Lurer på hvordan det kommer til å se ut."

 

Mitt poeng er:

Det vil gi nye opplevelser å se Midgar med (noe allà) Advent Children grafikk.

Det mener iallefall jeg..

 

 

Med tankegangen til enkelte her, kunne det jo tenkes at Square allerede etter Final Fantasy VI fant ut at de skulle begynne å relansere gamle FF-spill, i stedet for å lage nye spill, fordi fansen maser sånn om det. Da ville vi aldri fått sett Final Fantasy VII, fordi alle ressurser må brukes til å pusse opp gamle spill, i stedet for å lage noe helt nytt.

 

Hmm, S-E klarte å lage remake av FF-III samtidig som de lagde FF-XII.

Hmm, S-E klarte å lage remake av FF-XI til 360 samtidig som de lagde FF-XII.

 

Når man ser på dette så er det klart at S-E har klart å lage remakes samtidig som de har lagd nye spill.

Virker ikke som alle ressursene er brukt opp heller, med tanke på at de har laget Kingdom Hearts 2, Dragon Quest VIII og FF-VII Dirge of Cerberus (for å nevne noen) også samtidig som de har laget remake av FF-III.

Så tydelig at S-E klarer å lage remakes samtidig som de lager nye spill.

Med mindre jeg har gått glipp av noe?

6043147[/snapback]

 

 

Morsomt med remakes altså. Men vi, ihvertfall jeg, venter fortsatt på en amerikansk/europeisk versjon av FF XII. Hvis det taes ressurser fra dette arbeidet til å lage remakes, er jeg imot dette. Om dette skjer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...