Gå til innhold

Final Fantasy VII på PS2, samme handling?


si_men

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DIRGE of CERBERUS for the PlayStation®2 is the third installment in the COMPILATION OF FINAL FANTASY®VII. Taking place three years after the original PS one game console title , gamers follow Vincent Valentine's journey as he uncovers shocking truths never revealed in Midgar. Vincent is connected to recent attacks, and he may be the only one who can save this shattered world. When the world is engulfed in darkness, his gun will toll a dreadful dirge...

 

Er jo bare å lese hva som står der da.. :D

Lenke til kommentar
DIRGE of CERBERUS for the PlayStation®2 is the third installment in the COMPILATION OF FINAL FANTASY®VII. Taking place three years after the original PS one game console title , gamers follow Vincent Valentine's journey as he uncovers shocking truths never revealed in Midgar. Vincent is connected to recent attacks, and he may be the only one who can save this shattered world. When the world is engulfed in darkness, his gun will toll a dreadful dirge...

 

Er jo bare å lese hva som står der da.. :D

6008072[/snapback]

 

Hehe :blush: så ikke det jeg. Takk :)

Lenke til kommentar
Bare vent, så kommer det nok en remake av Final Fantasy VII  :love: 

Tipper den kommer til PS3  :thumbup:

6022069[/snapback]

 

Vil du heller ha en remake av et gammelt FF-spill til PS3 enn at Square bruker tid og krefter på å lage et helt nytt FF-spill?

6026334[/snapback]

 

 

Det vil jeg også... Jeg er slett ikke overbevist over det jeg har sett og lest om ffXII - og at de går vekk ifra kampsystemet som jeg elsker er jeg svært skeptisk til. En nyversjon av ffvii med grafikk fra tech demoen derimot, kan ikke feile...

Lenke til kommentar

Den gamle posten om DoC: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=530001&hl=

 

Bare for å nevne det, i tilfelle det er noen som ikke har fått det meg seg enda, så er ikke dette spillet et RPG. Vil heller si det ligner mer på DMC (Devil May Cry). Man får xp og penger og går opp i lvl. Pengene kan man bruke for å kjøpe seg oppgraderinger til våpen ved "butikker" (som ser ut som jukeboxer :p ) som er plassert ut gjennom verdenene, og etter at man er ferdig med et brett. Og det er vel det eneste som kan minne om et RPG i DoC.

 

Jeg har den japanske utgaven av spillet, så hvis det skulle være noe er det bare å spørre. :) Skal prøve å svare så godt jeg kan :p

Lenke til kommentar

Angåande ein remake av FFVII:

Det siste eg har høyrt om den saka såg eg i dag på eit anna forum. Visstnok skal følgjande ha stått i "Loose Talk"-delen av bladet GameInformer:

"Last E3, Square Enix made fanboys squeal when it showed how Final Fantasy VII could be remade on the Playstation 3. Of course, the company went to pains to point out how it had no plans to release an updated version of Final Fantasy VII on the system.

 

Rumors have been swirling since day one that the game would indeed come to the PS3, and now Loose Talk has not only heard that those rumors are true, but that the remake will in fact use the battle system from Final Fantasy XII."

 

Dersom det er sant må ein seie at det var både dårlege og gode nyhende. Kva er i vegen med det gode gamle turbaserte kampsystemet?

 

Kay

Lenke til kommentar
Jeg har den japanske utgaven av spillet, så hvis det skulle være noe er det bare å spørre. :) Skal prøve å svare så godt jeg kan :p

6027121[/snapback]

Er det noko bra? ;)

 

Kay

6027214[/snapback]

 

Føltes bra ut til å begynne med, men så ble det litt for ensformig rett og slett. Har ikke spilt det på en stund nå (kom så mange andre gode spill nesten samtidig :p ), men kanskje jeg bør ta det fram igjen og prøve litt mer. Utrolig kult når man gjør en limit break da, bare det er i seg selv nok til å i hvert fall prøve spillet, etter min mening. :cool:

Lenke til kommentar
Bare vent, så kommer det nok en remake av Final Fantasy VII  :love: 

Tipper den kommer til PS3  :thumbup:

6022069[/snapback]

 

Vil du heller ha en remake av et gammelt FF-spill til PS3 enn at Square bruker tid og krefter på å lage et helt nytt FF-spill?

6026334[/snapback]

 

 

JA!

Lenke til kommentar
Bare vent, så kommer det nok en remake av Final Fantasy VII  :love: 

Tipper den kommer til PS3  :thumbup:

6022069[/snapback]

 

Vil du heller ha en remake av et gammelt FF-spill til PS3 enn at Square bruker tid og krefter på å lage et helt nytt FF-spill?

6026334[/snapback]

 

 

JA!

6028659[/snapback]

 

 

Og spørsmålet er ikke OM det kommer, men NÅR det kommer!

Lenke til kommentar
Bare vent, så kommer det nok en remake av Final Fantasy VII  :love: 

Tipper den kommer til PS3  :thumbup:

6022069[/snapback]

Vil du heller ha en remake av et gammelt FF-spill til PS3 enn at Square bruker tid og krefter på å lage et helt nytt FF-spill?

6026334[/snapback]

JA!

6028659[/snapback]

Og spørsmålet er ikke OM det kommer, men NÅR det kommer!

6028666[/snapback]

 

Please, liiiitt Optimistisk er vi? Dette ikke bekreftet på langt nær, og XIII er jo allerede i produksjon. Med det sagt så har de (S-E) offisielt gått fra "Det skjer ikke", til "Vi får se". Så litt håp er det.

 

Personlig har jeg blandede følelser til det. En side av meg liker tanken på akkurat det samme spillet med PS3 grafikk, en annen side føler på muligheten på at dette vil ødelegge mye av feelingen. VII er desidert den beste i rekken. Historie og Gameplay.

 

Meeeeeeeeen,men

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er tåpelig å relansere gamle spill i ny drakt.

 

For det første er minnene dine fra første gang du spilte det gamle spillet uoppnåelige. Uansett hvor fet grafikk relanseringen har, vil ikke opplevelsen bli det samme, for du har opplevd akkurat det samme før. Prøv å se på nytt igjen en TV-serie du har gode minner til fra barndommen, og du vil oppdage at det faktisk ikke var så bra som du husker.

 

For det andre vil jeg at Square-Enix skal bruke ressursene sine på å lage nye spill, ikke lage på nytt ting de allerede har gjort. Med tankegangen til enkelte her, kunne det jo tenkes at Square allerede etter Final Fantasy VI fant ut at de skulle begynne å relansere gamle FF-spill, i stedet for å lage nye spill, fordi fansen maser sånn om det. Da ville vi aldri fått sett Final Fantasy VII, fordi alle ressurser må brukes til å pusse opp gamle spill, i stedet for å lage noe helt nytt.

 

Mitt poeng? Slutt å lev i fortiden. Gode minner er nettopp det, gode minner. Oppsøk nye og spennende spillopplevelser som skaper nye minner.

Lenke til kommentar
For det første er minnene dine fra første gang du spilte det gamle spillet uoppnåelige. Uansett hvor fet grafikk relanseringen har, vil ikke opplevelsen bli det samme, for du har opplevd akkurat det samme før. Prøv å se på nytt igjen en TV-serie du har gode minner til fra barndommen, og du vil oppdage at det faktisk ikke var så bra som du husker.

6039227[/snapback]

Eg er til dels einig med deg, relanseringar er sjeldan like bra som originalane. Ta Pirates! til dømes, som har komt i "ny drakt" to gongar. Eg vil stadig påstå at Amiga-versjonen frå 1990 er den beste. Men der er jo eit par positive sider ein ikkje må gløyme: For det første vil av og til den gamle versjonen ikkje fungere på ny maskinvare. Dette er ikkje tilfellet akkurat for FF7, men det er det for mange PC-spel. For det andre kan ei relansering bidra til at ein ny generasjon får oppleve spel som dei ellers ville ha gått glipp av.

 

Akkurat for FF7 veit eg ikkje korleis ei relansering vil fungere. Kjerna i FF7 er historia og karakterane, eg trur kanskje at ein nyversjon vil bli bra. Eg kjem i alle fall garantert til å kjøpe den om den kjem.

 

Når det gjeld TV-seriar eg hugsar frå barndommen, er mi erfaring at det varierar mykje. Gjensynet med "Drømmen om Narnia" (TV-serien, ikkje filmen) var veldig skuffande. "Shagma" ("Les Mondes Engloutis") og "Eerie, Indiana" derimot, var faktisk akkurat slik eg hugsa dei! :D

 

Kay

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg det er tåpelig å relansere gamle spill i ny drakt.

 

For det første er minnene dine fra første gang du spilte det gamle spillet uoppnåelige. Uansett hvor fet grafikk relanseringen har, vil ikke opplevelsen bli det samme, for du har opplevd akkurat det samme før. Prøv å se på nytt igjen en TV-serie du har gode minner til fra barndommen, og du vil oppdage at det faktisk ikke var så bra som du husker.

 

For det andre vil jeg at Square-Enix skal bruke ressursene sine på å lage nye spill, ikke lage på nytt ting de allerede har gjort. Med tankegangen til enkelte her, kunne det jo tenkes at Square allerede etter Final Fantasy VI fant ut at de skulle begynne å relansere gamle FF-spill, i stedet for å lage nye spill, fordi fansen maser sånn om det. Da ville vi aldri fått sett Final Fantasy VII, fordi alle ressurser må brukes til å pusse opp gamle spill, i stedet for å lage noe helt nytt.

 

Mitt poeng? Slutt å lev i fortiden. Gode minner er nettopp det, gode minner. Oppsøk nye og spennende spillopplevelser som skaper nye minner.

6039227[/snapback]

 

Final Fantasy spillene, spesielt VII, har en utrolig spillbarhet og kan spilles gjennom mange ganger og man opplever mye nytt for hver gang. Men selv om jeg elsker VII, så blir det litt "kjedelig" å gå gjennom de samme byene og treffe på de samme personene når alt ser helt likt ut som forige gang. Greit nok at en remake aldri vil kunne slå første-gangs-opplevelsen av et spill, det er jeg enig i, men en remake vil gjøre spillet gøyere å spille gjennom på nytt!

 

Joda, jeg vet at "etter A skjer, så kommer B til å skje, og etterpå C" (vil ikke røpe handlingen for de som ikke har prøvd VII). Og alt er akkurat som forige gang. Men spillet vil være mye mer spennende hvis du tenker at "etter A, så skjer B. Lurer på hvordan det kommer til å se ut."

 

Mitt poeng er:

Det vil gi nye opplevelser å se Midgar med (noe allà) Advent Children grafikk.

Det mener iallefall jeg..

 

 

Med tankegangen til enkelte her, kunne det jo tenkes at Square allerede etter Final Fantasy VI fant ut at de skulle begynne å relansere gamle FF-spill, i stedet for å lage nye spill, fordi fansen maser sånn om det. Da ville vi aldri fått sett Final Fantasy VII, fordi alle ressurser må brukes til å pusse opp gamle spill, i stedet for å lage noe helt nytt.

 

Hmm, S-E klarte å lage remake av FF-III samtidig som de lagde FF-XII.

Hmm, S-E klarte å lage remake av FF-XI til 360 samtidig som de lagde FF-XII.

 

Når man ser på dette så er det klart at S-E har klart å lage remakes samtidig som de har lagd nye spill.

Virker ikke som alle ressursene er brukt opp heller, med tanke på at de har laget Kingdom Hearts 2, Dragon Quest VIII og FF-VII Dirge of Cerberus (for å nevne noen) også samtidig som de har laget remake av FF-III.

Så tydelig at S-E klarer å lage remakes samtidig som de lager nye spill.

Med mindre jeg har gått glipp av noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...