Gå til innhold

Skal gi dette spillet en sjans til , dvs ny toon.


Anbefalte innlegg

Misvisende emnetittel til å begynne med, beklager dette men hjernen min har ikke enda fått nok kaffe til å tenke kreativt.

 

Jeg har en level 57 druid som nå er pensjonert fordi jeg nekter å specce restoration og det hintes veldig i guildet at dette trengs på raid.

Jeg er ikke klar for å helt gi opp spillet enda, fordi jeg har gode venner på serveren, dette begrenser også desverre mitt rasevalg til alliance..

 

Jeg valgte druid i utgangspunktet fordi jeg ikke liker å bli bundet til en bestemt rolle i ett raid.. men i ettertid viser det seg at det var en sørgerlig misforståelse.

 

Så her er mitt spørsmål: Finnes det en klasse som ikke bare er tank/dmg/healbot i end game raid, eller blir det stort sett å trykke på 2-3 knapper igjennom 3-6 timer.

 

Sånn for å gjøre dette enda vanskeligere kan jeg bare nevne at jeg overhodet ikke har noen interesse av å spille Rouge eller Warlock.

 

På forhånd takk:)

 

Henning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... er ikke mange klasser som spiller hybrid i end-game-instancer... alle er stort sett bundet til en rolle, for å få alt til å gå opp...

Eneste er vel off-tanks vil jeg tro, som går DPS på mobs, og tanker på diverse bosser...

Stort sett er guilds kun intresserte i medlemmer som kan fylle et spesielt tomrom i raidene sine... f.eks mangler de en druid er det 99% sjangs for at de trenger en resto-druid.

Lenke til kommentar

Alle klassene er desverre ganske repetetive i endgame. Stå der du skal å gjør det du skal. Trikset er vel å finne en klasse du syns er artig og ikke spille den til døde (8 timer om hver dag = døden). Har selv en pala, en mage og en rouge på lvl 60 som jeg har "gitt" opp, spiller nå Hunter og koser meg veldig med det.

Lenke til kommentar
Noe jeg glemte... velg deg en main, som du spiller i end-game, og en alt som du kan spille på ellers... :) Da blir det ikke så ensformig... Jeg har en rogue i end-game, også spiller jeg en priest i mindre instancer og PvP... :) Får maks variasjon, og blir aldri lei... :)

6002537[/snapback]

 

Jeg har en level 15 priest, level 8 hunter, level 10 warlock (slettet) og en level 12 rogue (slettet), level 18 warrior..

 

takker for alle inspill.. men jeg tror jeg heller kjøper meg en telefon for å holde kontakt med kompiser. Endgame høres ufattelig lite givende ut.

 

Hilsen Henning

Lenke til kommentar

hehe... Så lenge man har et morsomt guild, og bruker Ventrilo/Teamspeak er end-game veldig utfordrende og morsomt... mange forskjellige encounters, som setter forskjellige skills på prøve... Selv om en rogue f.eks hamrer på bacstab og eviscerate-knappene, så pumper adrenalinet, siden man veit at hvert sekund teller, og selv den minste feil fra de 40 involverte spillerne kan avgjøre utfallet... :p Det kan kanskje høres ensformig ut, men det er like morro hver gang... :)

Lenke til kommentar
hehe... Så lenge man har et morsomt guild, og bruker Ventrilo/Teamspeak er end-game veldig utfordrende og morsomt... mange forskjellige encounters, som setter forskjellige skills på prøve... Selv om en rogue f.eks hamrer på bacstab og eviscerate-knappene, så pumper adrenalinet, siden man veit at hvert sekund teller, og selv den minste feil fra de 40 involverte spillerne kan avgjøre utfallet... :p Det kan kanskje høres ensformig ut, men det er like morro hver gang... :)

6002900[/snapback]

 

 

Vel jeg har vært i ZG, og MC (en gang), samt healet i ufattelig mange instances oppover og jeg kan med sikkerhet si at jeg aldri vil synes healing er noe gøy, aldri likt det, vil nok aldri like det. Og når jeg i tillegg nekter å installere CT-Raidassist så er det vel ikke mye håp igjen:)

 

Får vel levle hunteren min, og håpe at jeg kan slippe unna med attack + afk på en del ting:)

 

Henning

Lenke til kommentar
Boogieman,28/04-2006 : 09:24]Noe jeg glemte... velg deg en main, som du spiller i end-game, og en alt som du kan spille på ellers... :) Da blir det ikke så ensformig... Jeg har en rogue i end-game, også spiller jeg en priest i mindre instancer og PvP... :) Får maks variasjon, og blir aldri lei... :)

6002537[/snapback]

 

Jeg har en level 15 priest, level 8 hunter, level 10 warlock (slettet) og en level 12 rogue (slettet), level 18 warrior..

 

takker for alle inspill.. men jeg tror jeg heller kjøper meg en telefon for å holde kontakt med kompiser. Endgame høres ufattelig lite givende ut.

 

Hilsen Henning

6002854[/snapback]

 

Endgame er gørr kjedelig etter en stund, og kan i mange former til slutt føles som din andre jobb. Slik følte hvertfall jeg det etter ca 95 dager på en warrior.

Samtidig stinka det at folk brukte ekstremt lang tid mellom hver wipes på å rebuffe, cr til instance osv.

 

Hadde sikkert kunne godtatt det, og kost meg mere med endgame om jeg ikke hadde jobb og kjæreste. Tiden jeg brukte i spillet skulle brukes til avslapning og rekrasjon fra hverdagens stress. Det ble på mange måter det stikk motsatte for meg.

 

Følte at endgame til slutt bare ble et evig epic jag, og jeg så ikke noe grunnlag for å bruke 5 ukedager fra kl 1900 - 2400 i BWL + MC "bare" for å få meg en gjennstand som gjorde meg noen få prosent bedre i stats.

 

Spilte på en pvp server også hvor det var masse kamper forran instance doors.

Fant det ikke givende å bruke en time for å komme meg inn i instancer heller.

 

Rerollet derfor faction og server (som deg var jeg på vei til å slutte med wow)

Følte at det ga meg mye mere. Nå kan jeg spille wow da jeg har lyst, og behøver ikke sette meg forran pc`n etter jobb for å starte skift 2 uten betaling. :)

 

Endgame i wow er satt opp til at de dagene du ikke raider, så må du nesten farme gull og ting du trenger for neste raid.

 

Det her har gjort at mange som har spilt fra starten nå har quita wow.

 

Til slutt.

 

Er du på jakt etter en klasse som du kan spille mest på dine egne premisser uten for mye påvirkninger fra guilden, så finnes det dessverre ingen.

Alle klasser har sin rolle i et endgame instance, og de som velger en såkalt delt løsning får som regle ikke raid plass. Eller de får bli med, men loote som dropper tilfaller de "rene" klassene.

 

Eneste klassen som er allsidig i et raid er en dps speccet warrior.

Der får du også oppgaver til å både gjøre dps samt offtanke.

Andre klasser blir som regel dedikert til det de er med for. Enten dps eller healing.

 

Slik som det her var situasjonen i omtrent alle guildene på serveren jeg hadde min warrior. Det er mulig andre servere og guilder gjør det her anderledes, så for eks en druid som vil gå dps får gjøre det. Det er sikkert ikke problemer å gjøre det om man har instancer på farm status, men før den tid må man nok spille klassen "slik den er ment å være"

 

Tror at det Boogieman foreslår også kan være lurt. Ha en alt char som gjør det stikk motsatte av rollen mainen din har. Det skaper som han sier variasjon :)

 

Ble et langt innlegg det her hehe

 

Lykke til med ditt valg :)

Lenke til kommentar
Boogieman,28/04-2006 : 09:24]Noe jeg glemte... velg deg en main, som du spiller i end-game, og en alt som du kan spille på ellers... :) Da blir det ikke så ensformig... Jeg har en rogue i end-game, også spiller jeg en priest i mindre instancer og PvP... :) Får maks variasjon, og blir aldri lei... :)

6002537[/snapback]

 

Jeg har en level 15 priest, level 8 hunter, level 10 warlock (slettet) og en level 12 rogue (slettet), level 18 warrior..

 

takker for alle inspill.. men jeg tror jeg heller kjøper meg en telefon for å holde kontakt med kompiser. Endgame høres ufattelig lite givende ut.

 

Hilsen Henning

6002854[/snapback]

 

Endgame er gørr kjedelig etter en stund, og kan i mange former til slutt føles som din andre jobb. Slik følte hvertfall jeg det etter ca 95 dager på en warrior.

Samtidig stinka det at folk brukte ekstremt lang tid mellom hver wipes på å rebuffe, cr til instance osv.

 

Hadde sikkert kunne godtatt det, og kost meg mere med endgame om jeg ikke hadde jobb og kjæreste. Tiden jeg brukte i spillet skulle brukes til avslapning og rekrasjon fra hverdagens stress. Det ble på mange måter det stikk motsatte for meg.

 

Følte at endgame til slutt bare ble et evig epic jag, og jeg så ikke noe grunnlag for å bruke 5 ukedager fra kl 1900 - 2400 i BWL + MC "bare" for å få meg en gjennstand som gjorde meg noen få prosent bedre i stats.

 

Spilte på en pvp server også hvor det var masse kamper forran instance doors.

Fant det ikke givende å bruke en time for å komme meg inn i instancer heller.

 

Rerollet derfor faction og server (som deg var jeg på vei til å slutte med wow)

Følte at det ga meg mye mere. Nå kan jeg spille wow da jeg har lyst, og behøver ikke sette meg forran pc`n etter jobb for å starte skift 2 uten betaling. :)

 

Endgame i wow er satt opp til at de dagene du ikke raider, så må du nesten farme gull og ting du trenger for neste raid.

 

Det her har gjort at mange som har spilt fra starten nå har quita wow.

 

Til slutt.

 

Er du på jakt etter en klasse som du kan spille mest på dine egne premisser uten for mye påvirkninger fra guilden, så finnes det dessverre ingen.

Alle klasser har sin rolle i et endgame instance, og de som velger en såkalt delt løsning får som regle ikke raid plass. Eller de får bli med, men loote som dropper tilfaller de "rene" klassene.

 

Eneste klassen som er allsidig i et raid er en dps speccet warrior.

Der får du også oppgaver til å både gjøre dps samt offtanke.

Andre klasser blir som regel dedikert til det de er med for. Enten dps eller healing.

 

Slik som det her var situasjonen i omtrent alle guildene på serveren jeg hadde min warrior. Det er mulig andre servere og guilder gjør det her anderledes, så for eks en druid som vil gå dps får gjøre det. Det er sikkert ikke problemer å gjøre det om man har instancer på farm status, men før den tid må man nok spille klassen "slik den er ment å være"

 

Tror at det Boogieman foreslår også kan være lurt. Ha en alt char som gjør det stikk motsatte av rollen mainen din har. Det skaper som han sier variasjon :)

 

Ble et langt innlegg det her hehe

 

Lykke til med ditt valg :)

6003039[/snapback]

 

Jo, mange takk:)

 

Alts er essensiellt for å overleve ett mmorpg, prøvde å rulle opp en shaman, men merket fort at det ikke er noe gøy å gå rundt alene. De andre jeg kjenner gadd selvfølgelig ikke å rulle opp nye toons bare fordi jeg var misfornøyd med min, så jeg gikk rundt og plukket blomster drepte mobs og hadde det festlig en liten stund til det vel bare sa stopp. Jeg blir vel heller ikke tvunget til å respecce av guilden, men resultatet blir det samme, må vel stå å heale hele runden, og når enkelte idioter av raidledere greier å bruke 1 time på 1 boss.. hvorav kun 10 minutter er actual fighting.. vel...

 

PUGS er også nokså annoying.. men der var det største irritasjonsmomentet at folk skal bevise sin moralske overlegenhet gjennom å inspecte deg og si at du har crappy gear på deg... hvorfor tror de at jeg er der?. Noen foretrakk også å lete i 1 hel time etter en warrior enn å la meg prøve meg på å tanke i DM, fordi som vi alle vet "Dr00ds cant tank..."

 

Har nok kansje fått enkelte ting litt opp i halsen av dette spillet så jeg avslutter nå, takk takk for alle gode innspill:)

 

Hilsen Henning

Lenke til kommentar

Og når jeg i tillegg nekter å installere CT-Raidassist så er det vel ikke mye håp igjen:)

 

Får vel levle hunteren min, og håpe at jeg kan slippe unna med attack + afk på en del ting:)

6003031[/snapback]

hvis du nekter å innstalere ct_raid så kommer du ikke langt, er den viktigste addonen i WOW for Pve... og huntere trenger også Ct_raid så da kommer du ingen vei

Lenke til kommentar

Og når jeg i tillegg nekter å installere CT-Raidassist så er det vel ikke mye håp igjen:)

 

Får vel levle hunteren min, og håpe at jeg kan slippe unna med attack + afk på en del ting:)

6003031[/snapback]

hvis du nekter å innstalere ct_raid så kommer du ikke langt, er den viktigste addonen i WOW for Pve... og huntere trenger også Ct_raid så da kommer du ingen vei

6003233[/snapback]

 

No Ct_raid - NO END GAME, EVER. Punktum.

Endret av KO-
Lenke til kommentar

Og når jeg i tillegg nekter å installere CT-Raidassist så er det vel ikke mye håp igjen:)

 

Får vel levle hunteren min, og håpe at jeg kan slippe unna med attack + afk på en del ting:)

6003031[/snapback]

hvis du nekter å innstalere ct_raid så kommer du ikke langt, er den viktigste addonen i WOW for Pve... og huntere trenger også Ct_raid så da kommer du ingen vei

6003233[/snapback]

 

No Ct_raid - NO END GAME, EVER. Punktum.

6003267[/snapback]

 

Og der er grunnen til at spillet forsvinnet ut for min del:) takk for alle inspill folkens:)

 

Henning

Lenke til kommentar
Hvorfor nekter du å bruke Ct_raid?

6003435[/snapback]

 

Kort sagt:

Jeg betaler ikke 103kr måneden for å la en maskin spille spillet for meg

Noe overdrevet selvsagt, men da jeg brukte den sist følte jeg at den var for å kompensere for folks manglende evne til å konsentrere seg eller følge med på de verktøyene blizzard har gitt for at raid skal lykkes.

Hadde det vært meningen at man skulle bruke ct_raid, så ville blizzard implementert den, enkelt og greitt.

Istedet ser vi den motsatte trenden, Blizzard prøver aktivt å nerfe de gjennom endringer.

 

Dette er en trend jeg støtter.

 

Ellers ser jeg denne diskusjonen som død, evt punkter mot ct_raidassist kan godt få en ny tråd.

 

Hilsen Henning

Lenke til kommentar
tror det er ganske umulig å bedrive noe som helst endgame uten CTRAID, tenk Rag knockbacks og wing buffets.

6003570[/snapback]

Helt FEL, men MEGET vanskelig, JA!

 

On topic: Velg Paladin? Jo kanske mye de samme som de fleste klasse -> 2-5 knapper og trykke på. Men det kan være ganske artig med lit dps innimellom och cleansing, buffing etc etc.

 

Ellers er nok Warrior den mest krevende klassen. I end game dvs da.

Endret av Phyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...