Gå til innhold

Greske øyer, hvilken velger jeg?


chemical

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg nettopp fått tilbud om en sydentur.

Problemet er at det er jeg som må velge turen, og jeg har aldri vert i syden før.

, så jeg trenger litt hjelp med og velge. Jeg kunne velge mellom Kreta og Rhodos.

Noen som har vert her? og kan fortelle meg positive og negative ting om plassene ?

Endret av chemical
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vært på Rhodos før, men har vært på Kreta et par ganger (og skal tilbake til høsten faktisk).

Er veldig fint der, men kommer selvsagt an på hva du har lyst til. Kreta har mye turisme og fine strender, men blir du lei av sånt bør du prøve å legge opp på forhånd hva det er du vil gjøre der. Personlig blir jeg gjerne litt lei av å ligge på ei strand eller gå i byen hele dagen, da er det fint å leie en bil og ta en tur rundt på øya. Ganske mye forskjellig om jeg ikke husker helt feil ;)

Om du i motsetning til meg også liker fotturer så går det an å gå fra plass til plass på øya, både i fjellene og lenger nede mot sjøen. Men det bør i såfall også planlegges på forhånd. Du finner sikkert ut av det.

Vil råde deg til å søke litt på nettet og lese om Rhodos også, har ikke peiling på hvordan det er der (men er vel noe mindre turisme der).

 

Hvis du har mulighet til å velge noen andre greske øyer har jeg et bra tips: Naxos. Herlig øy som virkelig har alt.

 

Btw: Siden begge alternativene er greske øyer hadde kanskje en bedre tittel vært "Hellastur, Hvor reiser jeg?" eller "Greske øyer, hvilken velger jeg?"...

Lykke til, og god tur :thumbup:

Endret av anners
Lenke til kommentar
Har ikke vært på Rhodos før, men har vært på Kreta et par ganger (og skal tilbake til høsten faktisk).

Er veldig fint der, men kommer selvsagt an på hva du har lyst til. Kreta har mye turisme og fine strender, men blir du lei av sånt bør du prøve å legge opp på forhånd hva det er du vil gjøre der. Personlig blir jeg gjerne litt lei av å ligge på ei strand eller gå i byen hele dagen, da er det fint å leie en bil og ta en tur rundt på øya. Ganske mye forskjellig om jeg ikke husker helt feil ;)

Om du i motsetning til meg også liker fotturer så går det an å gå fra plass til plass på øya, både i fjellene og lenger nede mot sjøen. Men det bør i såfall også planlegges på forhånd. Du finner sikkert ut av det.

Vil råde deg til å søke litt på nettet og lese om Rhodos også, har ikke peiling på hvordan det er der (men er vel noe mindre turisme der).

 

Hvis du har mulighet til å velge noen andre greske øyer har jeg et bra tips: Naxos. Herlig øy som virkelig har alt.

 

Btw: Siden begge alternativene er greske øyer hadde kanskje en bedre tittel vært "Hellastur, Hvor reiser jeg?" eller "Greske øyer, hvilken velger jeg?"...

Lykke til, og god tur :thumbup:

5990024[/snapback]

 

Takk for ett bra svar:)

Jeg får lese litt rundt og se hva jeg finner ut. Kansje Nexos blir ett bra alternativ ja, siden du sier at den øyen har alt:) Jeg kan også nevne at jeg ser for meg en avslappenes tur, der jeg ligger og slapper av på en strand med en is kald pils :) Ellers liker jeg dykking, akvarier, bading, en båttur mabye ? :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg bare vært på Tenerife og Skiathos. Skiathos er veldig fint å reise hvis man reier som kjærestepar eller familie. Man kan styre dagene selv, og gjerne leie bil. Det er mange forskjelige strender å reise til. Kos å finne sin egen strand :) Har hørt at Rhodos er veldig sånn "pensjonist"-sted, men godt mulig det ikke stemmer. Hører Kos til Hellas? Det er i hvert fall det nye Ibiza, har jeg hørt (party). Kommer altså an på hva du er ute etter.

Lenke til kommentar

Har også vært på skiathos, er fint der, men foretrekker Naxos. Svarte strender er upraktisk ;) Naxos er nok ganske perfekt for den ferien du ser for deg, med fine strender, fint å dykke der (har bare snorklet litt da, vet ikke om det er noe mer organisert annen dykking der. Lenge siden jeg var der), mye fine restauranter og ikke overdrevent mye turisme(vel, det var i det minste ikke det før).

 

Tror faktisk det er Star Tour jeg har reist med et par ganger før iallfall, gikk jo helt greit det, ikke noe å klage på :)

Lenke til kommentar
Jeg reiste med Apollo. Var ikke på en eneste svart strand der faktisk. De beste strendene er de med steiner :)

5990293[/snapback]

 

Hehe, er det ikke vanvittig varmt og gå barføtt på slike strender? Er det noen ting jeg generelt bør tenke på når jeg skal reise til syden, noe jeg bør ha med meg, uten om solkrem da :p

Lenke til kommentar
Pass, solkrem, alovera, aftersun, kulltabeletter (tilfelle du blir matforgiftet), håndklær.

 

Sandstrender gjør at du får sand ALLE veier. Du blir rett og slett aldri kvitt sanden. Kanskje er du heldig og blir kvitt den to år etter du har kommet hjem :p

5990356[/snapback]

 

Haha:P Takker for tips :)

Tror jeg må ta me meg noe penger også, får se :p

Lenke til kommentar
Har vært i Platanias før, veldig fin plass. Ganske rolig liten plass, bra restauranter og sånt. Er mulig det er dit jeg skal til høsten btw.

Husker ikke hva hotellet vi var på het, så skal ikke uttale meg om det ;)

5996331[/snapback]

 

ok. hvordan såg en hverdag ut for deg der nede da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...