Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gamle skjermen var en Samsung-skjerm.

 

Jeg ringte inn til support på tirsdag kveld. Torsdag ettermiddag kom det en tekniker hjem og byttet skjermen. En ting skal Dell ha - de har en meget god support.

Skrevet

vet ikke om sharp skjermen, men denne samsungen sec3155 var skikkelig møkk.

 

Den burde aldri ha blitt montert på bærbaren.

 

lyslekkasje og trykkpunkter. På helt hvit bakgrunn lignet det på skitten snø.

 

Men lg philips lpl000 er veldig bra, ennå en stripe nederst men dette må være pga av selve maskinen siden mange har rapportert dette.

 

Hvilken lcd en får har en ingen kontroll på.

 

 

 

En har heller ikke kontroll på hvilken ny lcd teknikker kommer med, er en uheldig er det en ny sec3155.

Skrevet

Når jeg bruker noen program på vista, og CnC3 (i XP) så flimrer skjermen i ny og ne...skikkelig plage.

 

er det sw feil eller er det skjermfeil?

Skrevet

Jeg har også mørke områder på skjermen min.

Det er værst i hjørnene, men jeg ser også en mørk strek langs hele nedsiden på skjermen.

 

Hva skal jeg si til support for at de skal komme hit og skifte skjerm?

Skrevet (endret)

Bare si at du har:

"pressure points in the corners, resulting in dark areas on the screen"

 

Nevn mørk linje, samt lyslekkasje.

Endret av EG-s
Skrevet

Kanskje ikke så lurt å spørre etter en konkret skjerm. Fokuser på problemet og ikke løsningen. I motsatt fall vil de fort skjønne at du har lest om dette på forhånd.

Skrevet (endret)

hm, vet ikke om det.

 

Kan nevne at han har undersøkt på nettet, notebookforums.com, at lg philips skjermen ikke har disse punktene.

 

Men først bør sjekke i everest for hvilken skjerm en har nå.

Endret av EG-s
Skrevet

eneste jeg er 100 % sikker på er at det er skjermkortetet, mulig det blir for varm, har du klokket det?, fikk sann når jeg klokket mitt gamle 6800 gt på min stasjonære.

Skrevet (endret)

jepp, jeg har 100 gb 7200 rpm, bare å si ifra når man bestiller via telefon:)

 

dell har sinnsyk bra service tror ikke man kan få noe bedre:P

Endret av Thyrfing17
Skrevet

jeg fikk ikke de spesifikasjonene jeg skulle hatt når jeg bestillte pc`n for ca 4mnd siden(3 års service samt completecare, 100gb 7200rpm isteden for 120gb 5400rpm, bluetooth, trådløs mus, galt operativ system osv..)

 

enda ikke fått orden i sakene fra dell sin side, aldri tilbakemelding, må alltids ringe opp igjen etter 1 uke da de skulle "ringer om 5 minutt).. sendt klage, mailet ringt meg halvt ihjel.., ringt å snakket med kundeoppfølging osv osv.. men alt ender på kundebehandler man kjøper maskinen fra og hun er aldri på jobb virker det som, og vikar har de tydeligvis ikke hørt om. ikke vet jeg... så jeg har vært veldig uheldig å må melde at jeg er totalt skuffet å misfornøyd med servicen jeg skulle hatt.. frister ikke å kjøpe en ny maskin derfra igjen.. som jeg faktisk trenger.

Skrevet

hørtes ut som du har vært veldig uheldig da. men jeg snakket med dell i dag, de kunne gi disker opp til 10,000rpm etter hva han jeg snakket med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...