Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Linn Christin:

 

Du har skjønnt at jeg har tulla med deg hele tiden?

Jeg fremfor noen andre (med mitt rasevalg) vet at folk har ulike motiver for valg av rase :) Jeg har jo ikke noe i mot mindre raser.

 

Drar hunden din damer?

Kanskje du og jeg skal gå på tur i frognerparken da. Min drar nemmelig gutter. Da blir det kanskje noe på både deg og meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Linn Christin:

 

Du har skjønnt at jeg har tulla med deg hele tiden?

Jeg fremfor noen andre (med mitt rasevalg) vet at folk har ulike motiver for valg av rase :) Jeg har jo ikke noe i mot mindre raser.

 

Drar hunden din damer?

Kanskje du og jeg skal gå på tur i frognerparken da. Min drar nemmelig gutter. Da blir det kanskje noe på både deg og meg :)

6290969[/snapback]

 

Om du tuller eller ikke er det ikke noe artig når noen kaller babyen min for en hamster :cry:

 

Hunden min drar som nevnt gutter, men de er noe tvilsomme (les: homofil)

 

Og jo, bikkja drar damer som bare det, pappa elsker å stå i sentrum med henne mens jeg shopper for da får han så mange unge damer bort til seg :blush:

Lenke til kommentar

Et par nye Oswald bilder...... Alle bildene jeg tar tar jeg med Sony Ericcson K750i så quallyen er så som så....

 

Oswald er nå 6 måneder gammel og 21 kilo tung... Han er større en alle sine kullsøsken både i størrelse og tyngde! Men så var han den største vannballongen i kassen når jeg plukket ham ut og da :)

 

 

Untitled-1-1.jpg

 

DSC00238copy.jpg

 

DSC00234copy.jpg

 

DSC00230copy.jpg

Lenke til kommentar
Hihi så flott han er. Han har lengre ben enn det eg har sett av bulldogger. Det er jo bra!

 

Ja han har lenger bein og lenger snute en sine kullsøsken også. det har skjedd noe rart genetisk med Oswald han ligner mer på Amstaff en Bulldog faktisk.. Lurer på hvilkne gener som slo ut på ham som ikke hans søsken fikk.

Lenke til kommentar
hvordan er det med sykdommer med bulldogger ? Mamma hadde en som liten og den sikla, var tungpusta og døde av noe kreftgreier. Har veldig lyst på bulldogg men virker som om det er en del sykdommer som følger rasen, riktig ?

 

 

Ja det følger med noen sykdommer med rasen... Muskel skjellet, luftveis sykdommer og slikt. Men Oswald sine oppdrettere satser på valper som er så sunne som mulige, så Oswald har utrolig lite problemer foreløpig iallefall. (Krysse fingre)

 

MEN tar du godt vare på bullen så er det en hund jeg kan anbefale på det sterkeste

 

EDIT: Men det er ikke noen "gå tur i skogen" hund for den liker seg best hjemme i skyggen :)

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar

Er det noen som har Leonbergere? Har ikke sett igjennom tråden så jeg vet ikke. Jeg har ikkje bikkje selv, men husværten har 6 tror jeg. Har 4 eller 5 hjemme atm. en på bortplassering.

 

De driver utstilling med disse bikkjene. Kan lage en liten presentasjon av de :)

 

Tjorven

tjorven-1side.JPG

 

Cæsar

cesar-ramme-staende.JPG

 

Cleo

cleo_ramme-staende.JPG

 

Dolly Dolly er yndlingsbikkja mi :love: HAr fulgt henne siden hun var liten valp. Er større i dag enn på bilde..

2003_0101dolly-freya-10uker0016.JPG

 

De har ei bikkje til, men vet ikke navnet på den..

 

Hvis dere går inn på Hjemmesiden deres ser dere at de bikkjene har vunnet det meste de har deltatt i. Det står det respekt av synes jeg.

 

Det sykeste jeg har "vært med på" må være at det kom en kis fra new zealand for å kjøpe en valp. Han kom to ganger oppover. En gang for å se på bikkja og en gang for å hente den. Den valpen kan ikke ha blitt billig!

Lenke til kommentar
hvordan er det med sykdommer med bulldogger ? Mamma hadde en som liten og den sikla, var tungpusta og døde av noe kreftgreier. Har veldig lyst på bulldogg men virker som om det er en del sykdommer som følger rasen, riktig ?

 

 

Ja det følger med noen sykdommer med rasen... Muskel skjellet, luftveis sykdommer og slikt. Men Oswald sine oppdrettere satser på valper som er så sunne som mulige, så Oswald har utrolig lite problemer foreløpig iallefall. (Krysse fingre)

 

MEN tar du godt vare på bullen så er det en hund jeg kan anbefale på det sterkeste

 

EDIT: Men det er ikke noen "gå tur i skogen" hund for den liker seg best hjemme i skyggen :)

6324197[/snapback]

 

Høres bra ut. Lufte bort til postkassa og en runde rundt huset er nok mao ? :D

Lenke til kommentar
Ja det følger med noen sykdommer med rasen... Muskel skjellet, luftveis sykdommer og slikt. Men Oswald sine oppdrettere satser på valper som er så sunne som mulige, så Oswald har utrolig lite problemer foreløpig iallefall. (Krysse fingre)

 

MEN tar du godt vare på bullen så er det en hund jeg kan anbefale på det sterkeste

 

EDIT: Men det er ikke noen "gå tur i skogen" hund for den liker seg best hjemme i skyggen :)

6324197[/snapback]

 

Har en side liggende med sykdommer hos bulldoggen

 

 

http://www.bulldogrescue.co.uk/health.htm

 

Husk at dette er alt som kan skje. Det betyr ikke alt dette kommer. Men som sagt det er en rase med mange plager, som er vanskelig å få forsikra, og neppe blir over 10 år gammel.

Lenke til kommentar
Er det noen som har Leonbergere? Har ikke sett igjennom tråden så jeg vet ikke. Jeg har ikkje bikkje selv, men husværten har 6 tror jeg. Har 4 eller 5 hjemme atm. en på bortplassering.

6324240[/snapback]

 

Onkelen min har en Leonberger, og den er svær! Større enn de som var på bildene! Har alltid vært litt småredd den hunden, siden den er så stor :D

Lenke til kommentar
Er det noen som har Leonbergere? Har ikke sett igjennom tråden så jeg vet ikke. Jeg har ikkje bikkje selv, men husværten har 6 tror jeg. Har 4 eller 5 hjemme atm. en på bortplassering.

6324240[/snapback]

 

Onkelen min har en Leonberger, og den er svær! Større enn de som var på bildene! Har alltid vært litt småredd den hunden, siden den er så stor :D

6324474[/snapback]

 

Jeg har aldri vært redd disse bikkjene. Cæsar er den største her. Men de er så rolige og godt dressert. De er diger ja. Ikke rart de må ha Chevy for å frakte de :tease:

Lenke til kommentar
Har en side liggende med sykdommer hos bulldoggen

 

Mange av disse sykdommene kan forebygges med godt stell.... Det er en ganske stor jobb, men jeg føler at den er verdt det :) My daglige rutiner og stell som må gjøres. Jeg tørker Oswald i røven etter han har vært på do. daglig rengjøring av fanten hans, fjeset o.s.v klipper negler en gang i uka. renser ørene hver 14 dag ca. Ormekur 3 ganger i året. kvalitetsfor (Royal Canin Bulldog 24) Det er tørrfor og de som råforer i dette forumet fnyser sikkert på nesa av dette, men det funker bra.... Pusser tenna hans om han lukter sjøldau vannbøffel i gapet... Gir ham masse gnageting han kan kvesse tennene på o.s.v.... Børster pelsen hver dag!

 

Så om du vil ha bulldog må du være beredt på og jobbe endel med stell

Lenke til kommentar
Har en side liggende med sykdommer hos bulldoggen

 

Mange av disse sykdommene kan forebygges med godt stell.... Det er en ganske stor jobb, men jeg føler at den er verdt det :) My daglige rutiner og stell som må gjøres. Jeg tørker Oswald i røven etter han har vært på do. daglig rengjøring av fanten hans, fjeset o.s.v klipper negler en gang i uka. renser ørene hver 14 dag ca. Ormekur 3 ganger i året. kvalitetsfor (Royal Canin Bulldog 24) Det er tørrfor og de som råforer i dette forumet fnyser sikkert på nesa av dette, men det funker bra.... Pusser tenna hans om han lukter sjøldau vannbøffel i gapet... Gir ham masse gnageting han kan kvesse tennene på o.s.v.... Børster pelsen hver dag!

 

Så om du vil ha bulldog må du være beredt på og jobbe endel med stell

6324595[/snapback]

Har ikke lest så mye om bulldogger så jeg spør for sikkerhetsskyld. Er det en nødvendighet for og holde bulldoggen frisk og vaske den foran og bak etter et lite besøk i naturen? Eller er den grisete av seg?

Lenke til kommentar
Har ikke lest så mye om bulldogger så jeg spør for sikkerhetsskyld. Er det en nødvendighet for og holde bulldoggen frisk og vaske den foran og bak etter et lite besøk i naturen? Eller er den grisete av seg?

 

Vanligvis så vasker hunder seg selv. men bulldoggen klarer ikke rekke noen steder med tunga si... så da må du hjelpe til. Trenger ikke hver gang han går på do, men om han har litt løst i magen eller lignende, så må du være sikker på at det er tørt og rent under halen. fanten vaskes hver dag nå fordi han ikke helt klarer og løfte benet når han skal tisse, så han pisser over beina sine og opp over magen (han er bare 6 mnd gammel vettu) Blir nok bedre med alderen.....

Lenke til kommentar
Har ikke lest så mye om bulldogger så jeg spør for sikkerhetsskyld. Er det en nødvendighet for og holde bulldoggen frisk og vaske den foran og bak etter et lite besøk i naturen? Eller er den grisete av seg?

 

Vanligvis så vasker hunder seg selv. men bulldoggen klarer ikke rekke noen steder med tunga si... så da må du hjelpe til. Trenger ikke hver gang han går på do, men om han har litt løst i magen eller lignende, så må du være sikker på at det er tørt og rent under halen. fanten vaskes hver dag nå fordi han ikke helt klarer og løfte benet når han skal tisse, så han pisser over beina sine og opp over magen (han er bare 6 mnd gammel vettu) Blir nok bedre med alderen.....

6324680[/snapback]

Ja kjenner igjen det med og tisse på beina og magen med de 3 han hundene vi har. Den ene gjør det til tids enda vist han har dårlig tid..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...