Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer. Han er bare 9 mnd ennå, så han skal bli mye råere :)

 

Det viktigste er dog ikke utseende.

 

Det aller viktigste er helse og mentalitet.

Foreløbig virker han frisk men man vet aldri. Jeg skal på stor test når han er 16 mnd. Da får vi vite om det er hd etc.

 

Mentaliteten er rimelig bra.

Han har utagert to-tre ganger mot andre hannhunder (uten at det skjedde noe), men vi jobber med dette. Senest i går satt det en svær jævel med tanngarden bare 50 cm unna og ville sloss. Min bare overså han totalt. Dette lover meget godt.

 

Han hilser heller ikke på fremmende hunder så mye, og overser alle mennesker som prøver å få kontakt :) Dette har jeg jobba mye med å få¨til :)

Lenke til kommentar

Du vil rett og slett ha en usosial hund?

 

Naboene mine har to Afghanske Mynder. De er svært usosiale, untatt når de står trygt bak gjerdet sitt, da er de tøffe i trynet som bare det.

 

Selv "min" vannhund som såvidt rekker meg til knærne får de til å stille seg bak eieren når de ikke er inngjerdet. Og de hundene er enormt store og!

 

Litt rart dette :p

Lenke til kommentar

Han er ikke usosial mot meg og mine. Men ja jeg ønsker ikke en hund som skal hilse på gud og hvermann. Det blir litt dumt når du

1) bor i oslo

2) har en hund som er stor :)

 

Dog er ikke min redd eller trekker seg unna. Han bare overser folk, og det gjør jeg stort sett selv og. Herlig .)

Lenke til kommentar
Han er ikke usosial mot meg og mine. Men ja jeg ønsker ikke en hund som skal hilse på gud og hvermann. Det blir litt dumt når du

1) bor i oslo

2) har en hund som er stor :)

 

Dog er ikke min redd eller trekker seg unna. Han bare overser folk, og det gjør jeg stort sett selv og. Herlig .)

6376685[/snapback]

Hunden min er også litt sånn. Hun bryr seg ikke om fremmede, men er helt vill etter alle hun kjenner fra før. Ganske praktisk å slippe å måtte holde på henne hver gang vi går forbi noen. Er også fint å vite at hun ikke har tillit til hvem som helst.

 

Det er veldig forskjellig hvordan hun reagerer når vi møter folk og hunder ute, noen folk synes hun det er helt greit å bli klappet av, andre bare overser hun, og noen er hun veldig skeptisk til og viker unna.

 

Det samme gjelder hunder. Noen skal hun bort og hilse på, noen overser hun totalt (gjelder spesielt små og gneldrete hunder), og andre liker hun absolutt ikke, og går forbi dem med god avstand for å unngå enhver kontakt.

 

Kan lure på hva det er som gjør at hun reagerer så forskjellig. :hmm:

Lenke til kommentar

På fredag lekte meg og Oswald i gresset. Han fikk tak i buksebenet mitt så jeg fløy på snørra og brakk middel fingern på høyre hånd, strakk låret på venstre side (Tok røntgen fordi de kunne være hoftebrudd) Lagdte kjøttkake av venste underarm og skrapte airbagen min (les: magen)... Så vi har hatt en fantastisk morsom helg :!:

 

 

EDIT: Har ikke gått så seriøst på snørra siden jeg var liten gutt.... Det smeller kraftigere med 85 kilo en en liten guttekropp!

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
På fredag lekte meg og Oswald i gresset. Han fikk tak i buksebenet mitt så jeg fløy på snørra og brakk middel fingern på høyre hånd, strakk låret på venstre side (Tok røntgen fordi de kunne være hoftebrudd) Lagdte kjøttkake av venste underarm og skrapte airbagen min (les: magen)... Så vi har hatt en fantastisk morsom helg  :!:

6388969[/snapback]

 

Vel.. den eneste som brekker ben dersom jeg og Geisha er uheldig er desverre Geisha :ermm:

 

Jeg har ikke brukket noe på henne enda, men pappa greide å forårsake lårbrudd da hun var 13 uker gammel.. da var jeg rimelig fortvilet.. man setter bare ikke en valp på kjøkkenbordet mens man spiller soduku

Lenke til kommentar
På fredag lekte meg og Oswald i gresset. Han fikk tak i buksebenet mitt så jeg fløy på snørra og brakk middel fingern på høyre hånd, strakk låret på venstre side (Tok røntgen fordi de kunne være hoftebrudd) Lagdte kjøttkake av venste underarm og skrapte airbagen min (les: magen)... Så vi har hatt en fantastisk morsom helg  :!:

6388969[/snapback]

 

Vel.. den eneste som brekker ben dersom jeg og Geisha er uheldig er desverre Geisha :ermm:

 

Jeg har ikke brukket noe på henne enda, men pappa greide å forårsake lårbrudd da hun var 13 uker gammel.. da var jeg rimelig fortvilet.. man setter bare ikke en valp på kjøkkenbordet mens man spiller soduku

6389001[/snapback]

 

Hvordan "reparerte" dere (veterinæren) hunden? Ble det brukt skruer?

Lenke til kommentar
Den pitbull-videoen går i signatur.(link værtfall)

6371142[/snapback]

Smart! Fikk lyst til å gjøre noe for å gjøre det lovlig å eie pitbull og amstaff, og samtidig prøve straffe idiotene som driver med hundekamper.

 

Ja, ser at det er dårlig formulert, men er så trett at jeg ikke klarer å fikse på det.

6376068[/snapback]

 

*Lagt til*

Lenke til kommentar

Hvordan "reparerte" dere (veterinæren) hunden? Ble det brukt skruer?

6389017[/snapback]

 

svarte jeg ikke på denne da?....

 

Det ble operert inn en jernstang for å holde lårbenet sammen mens det grodde. Vi måtte til nabobyen hver mandag i 5 uker, før vi endelig kunne fjerne den etter 5 uker. Hun fikk derfor 2 arr. Ett stort ett fra første operasjon, og ett lite ett fra da de fjerna den igjen.

 

Det værste var at hun brakk benet fredag ettermiddag, men siden vi måtte til Molde for operasjonen måtte vi vente helt til mandag for å få henne operert.... Jeg unner ikke min verste fiende å se hunden sin slik...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...