Überadri Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Jeg har hørt et par sanger av Dream Theater og synes de er dritbra , så jeg har tenkt å kjøpe en cd! Men hvilken? Hvilket album er det beste/burde jeg kjøpe? PS: Ikke kom med svar som "Ingen av de" (liker du dem ikke så les et annet emne) eller "Alle" (kan hende jeg kjøper flere etterhvert), det er bare dumt .
kaiern Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Images and Words vil jeg si er det aller beste albumet de har laget.
Zeph Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Images And Words på første og Metropolis Pt. 2- Scenes From A Memory på andre.
radiated Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 En av disse: Scenes from a Memory (min personlige favoritt) Awake (svenske fans favoritt, men litt depressiv etter min menig. Herlige gitarsoloer, men litt langt mellom dem) Images and Words (debutplata, veldig bra musikk, men på grensen til 80-tallslydproduksjon) Jeg har alle platene selv, så jeg vet hva jeg snakker om :-) Styr unna alt etter "Six degrees of inner turbulence", de liker iallfall ikke jeg noe særlig. Live-platene er bra, men til tider synger LaBrie ganske surt, noe som er plagsomt i mine ører. Den beste er "Live Scenes from New York", men kjøp den på DVD for all del, lydsporet er det samme som på CDen.
NightKeeper Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 (endret) Images & Words og Scenes from a Memory. Awake skal vist være bra også. Ellers syntes jeg DT er oppskrytt, instrumental-runkere. Images and Words(debutplata, veldig bra musikk, men på grensen til 80-tallslydproduksjon) Dette er ikke debuten, When Dream and Day Unite tror jeg den heter (?) er debuten. Images er vel den første med LaBrie på vokal, kanskje det du mente. Endret 23. april 2006 av NightKeeper
CSM Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Henger med på noen av de andre innleggene og sier Images & Words. Awake og Scenes from a Memory bør du også sjekke ut.
H4ngm4N Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Jeg synes Six Degrees of Inner Turbulence er den sterkeste. Tekstene er av ypperste kvalitet og musikken er enda bedre! Forresten, hvilke låter er det du har hørt da?
:utakt Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Tja. Av åtte album syns jeg Images & Words (1992), Awake (1994) og Scenes From a Memory (1999) er de tre du burde ha. Evt. kan du droppe Awake og gå for konsertplata Live at Budokan (2004), som er på tre cd'er og gir et greit innblikk i hva de driver med.
radiated Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Images & Words og Scenes from a Memory. Awake skal vist være bra også. Ellers syntes jeg DT er oppskrytt, instrumental-runkere. Images and Words(debutplata, veldig bra musikk, men på grensen til 80-tallslydproduksjon) Dette er ikke debuten, When Dream and Day Unite tror jeg den heter (?) er debuten. Images er vel den første med LaBrie på vokal, kanskje det du mente. 5974312[/snapback] Med debutplata mener jeg den som slo igjennom, WDADU ble ikke den helt store suksessen, mest pga litt tvilsom vokalist. Ytse Jam kommer herfra, og er definitivt en kul låt!.
jonnor Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Jeg heller mot Awake, med Images and Words tett ihel.
TLZ Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Jeg synes Six Degrees of Inner Turbulence er den sterkeste. Tekstene er av ypperste kvalitet og musikken er enda bedre! Forresten, hvilke låter er det du har hørt da? 5974513[/snapback] Enig. Veldig undervurdert plate.
Überadri Skrevet 23. april 2006 Forfatter Skrevet 23. april 2006 Takk for mange raske svar En av disse:Scenes from a Memory (min personlige favoritt) Awake (svenske fans favoritt, men litt depressiv etter min menig. Herlige gitarsoloer, men litt langt mellom dem) Images and Words (debutplata, veldig bra musikk, men på grensen til 80-tallslydproduksjon) 5974135[/snapback] Har skjønt at det må bli enten Images and Words, Scenes from a Memory eller Awake Forresten, hvilke låter er det du har hørt da? 5974513[/snapback] Images and Words vil jeg si er det aller beste albumet de har laget. 5973980[/snapback] Fordi jeg har hørt blant annet Learning To Live og Pull Me Under fra Images and Words, og liker disse veldig godt, og fordi det er Images and Words som er blitt anbefalt av flest, tror jeg jeg skal kjøpe Images and Words!
TLZ Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Images and Words er en veldig bra plate. Egentlig ganske vanskelig å bomme fulstendig me DT, de har jevn ganske høy kvalitet på sakene sine. Men jeg ber om at du gir Six Degress of Inner Turbulence en sjangse. Den er fantastisk! (og veldig undervurdert)
jonnor Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Six Degress of Inner Turbulence er en meget god plate, men jeg føler den er lite representativt for hvordan DT er som en helhet. Ergo kanskje ikke passende som første innkjøp, imo
intheass Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Selv liker jeg best Train of Thought, med Images and Words på god annenplass. Octavarium er også veldig bra. Har inntrykk av at IAW er den mest populære. Alle er forresten bra
endrebjo Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Images and Words har mye rolig og fin musikk, og Metropolis Pt. 1 The Miracle and the Sleeper er rett og slett orgasmisk (den låten alene er egentlig verdt hele albumet). Awake er litt mer krass, men desto mer genial. Trommingen er skarpere og mer markant, noen som gjør den enda tøffere enn i Images and Words (som er litt slappere). Trommesammensetningen er ufattelig tøff. Metropolis Pt. 2 Scenes from a Memory tar vare på lyden fra The Miracle and the Sleeper gjennom hele albumet. Den er gjerne litt finere, mykere og roligere enn Awake, og begynner og avslutter veldig tøft. Train of Thought er veldig langdryg, og tar lang tid å venne seg til. Det er også et mye mer agressivt album enn de andre. Octavarium er også ganske langdryg, men er samtidig litt spenstig.
:utakt Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Henter en rimelig nøytral snittvurdering fra progarchives.com, der brukere kan skrive sin egen anmeldelse av album. 5 poeng er høyeste score. When Dream and Day Unite (1989) - 3.55 poeng (85 stemmer) Images & Words (1992) - 4.17 poeng (267 stemmer) Awake (1994) - 4.16 poeng (157 stemmer) Falling Into Infinity (1997) - 3.54 poeng (91 stemmer) Scenes From a Memory (1999) - 4.31 poeng (363 stemmer) Six Degrees of Inner Turbulence (2002) - 4.11 poeng (153 stemmer) Train of Thought (2003) - 3.56 poeng (330 stemmer) Octavarium (2005) - 3.81 poeng (386 stemmer) 1: Scenes from a Memory 2: Images & Words 3: Awake
Tafsen Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Eg synest det er utrolig vanskelig å plukke ut ei favortitt skive, fordi Dream Theater har laga så utrolig mange forskjellige plater, og det meste er bra. Visst du digga Learning to live og pull me under kjøp Images and words. Også vil eg anbefale Six degrees of inner turublence som nummer to Det er vel den plata som er min favoritt. Men uansett så bør du holde deg unna den nyaste plata visst du liker den gamle dream theater "sounden". Det nye allbummet var heller labert spør du meg, og passe dessuten dårlig live i forhold til tidligere plater. Sjølv om James aldr har vært vokalmessig bedre og reinare, så synst eg den siste konserten var den dårligaste eg har sett, desverre. Eg gleder meg til den nye konserten med symfoni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå