Gå til innhold

x800gto og spenning på agp-porten


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestillt sapphire radeon x800gto agp 256mb og ser på systemkrav til kortet, litt lenger ned på denne siden siden Trykk her

 

og her på system requirements står det bl.a:

 

Intel Pentium 4/III, AMD Athlon 64/7K/Athlon XP with AGP 8X (0.8v), 4X (1.5V) or universal AGP 3.0 bus configuration (8X/4X)

 

Jeg har athlon xp 2600+

og hovedkortet aopen ak77-8x Max.

 

Jeg slo opp i "User's Guiden" som fulgte med kortet, og der leser jeg helt til slutt:

"This AGP expansion slot is for 1.5V-1.6V AGP card only."

 

Betyr dette at jeg ikke kan kjøre dette kortet fordi det vil kjøre på

"Athlon XP with AGP 8X (0.8v)" ?? isåfall bør jeg avbryte bestillingen før den blir registrert, så håper på å få hjelp her! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og her på system requirements står det bl.a:

 

Intel Pentium 4/III, AMD Athlon 64/7K/Athlon XP with AGP 8X (0.8v), 4X (1.5V) or universal AGP 3.0 bus configuration (8X/4X)

 

Jeg slo opp i "User's Guiden" som fulgte med kortet, og der leser jeg helt til slutt:

"This AGP expansion slot is for 1.5V-1.6V AGP card only."

5973115[/snapback]

 

Du skal med andre ord klare deg fint.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
ok, flott :p men uten at ytelsene begrenses? det blir ikke plutselig halvparten så godt eller noe i den duren? :p

5973216[/snapback]

Nei, går på båndbredde. Tviler sterkt på at X800GTO vil være begrenset av AGP4x.

5973228[/snapback]

 

jeg tror nok du har helt rett i og med at det faktisk har muligheten til å brukes til både 8 og 4x :) takk

Lenke til kommentar
Høres bra ut.

 

Jeg går for å klokke kortet, det var jo tross alt litt av grunnen til at jeg kjøpte det. Vet du/dere om det er mulig uten å kjøpe nye vifter osv til kortet?

5973291[/snapback]

Tror nok det skal gå rimelig fint å overklokke, såfremt du har litt gjennomtrekk i kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...