Singularitet Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Noen som vet om et greit og enkelt databaseprogram? Gjerne noe som ligner på MS Access, eller det som var i gamle Works.... Ikke ute etter noe som en eller anna har cracka lisensen til! Vennlig hilsen MG
Torbjørn T. Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 OpenOffice 2.0 har eit databaseprogram inkludert: http://www.openoffice.org/
Singularitet Skrevet 22. april 2006 Forfatter Skrevet 22. april 2006 Har MS Office HE fra før av, jeg kan jo se om jeg bare kan installere DataB. programmet. Ser ingen grunn til å legge inn hele OO når jeg har Office.. Men forslaget er jo bra da!!
Singularitet Skrevet 26. april 2006 Forfatter Skrevet 26. april 2006 hmmm.. Ingen som har noen forslag?
Kirikiri Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Du har SQL Server Express, gratis mini-versjon av MS SQL Server 2005. Veldig greit, og med SP1 har det også fått med et redigeringsverktøy. Kan laste ned på http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/sql/download/ Kirikiri
Singularitet Skrevet 28. april 2006 Forfatter Skrevet 28. april 2006 Lurer på om det er litt vel avansert enn det jeg trenger og klarer... Kanskje jeg får kjøpe meg Access da, der klarer jeg å lage databser jeg trenger Men takker for all hjelp!!
Kirikiri Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Kommer jo an på om du vil ha en super-simpel database som du ikke kan bruke i "ordentlige" prosjekter senere, eller om du vil bruke litt tid på å lære deg noe som kan brukes igjen i et større scenario. SQL Express er gratis, men ved å lære deg å bruke dette, så kan du bruke mye av samme fremgangsmåte med SQL Server 2005. Access er kanskje enklere i første omgang, men vil alltid være ubrukelig i større løsninger. Kirikiri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå