Gå til innhold

Mitt lille Lian Li vannkjølingsprosjekt!


Anbefalte innlegg

Du må ikke ha den beholder som inneholder vann. Den er bare unødvendig. Skal se om jeg kan vinne en video der hvor folk demonstrerer hvordan t-line skal monteres fra bunn til topp. Men du må ha en sånnen. Og t-kobling må du også ha.

6012561[/snapback]

 

:hmm: Jeg kunne fortsatt tenkt meg noen form for gjennomsiktig tank :p . Jeg liker å kunne se litt hva som skjer inni der, fargen på vannet osv... T-line ble jo ikke sååå mye billigere heller.

 

EDIT: Skal sjekke filmen nå ;)

6012636[/snapback]

Blir mindre slanger i kabinettet med t-line. Du kan selvfølgelig kjøpe den gjennomsiktige tanken og feste den på t-line systemet. Da kan du holde øye med hvor mye vann som er igjen. Men du kan jo stikke ned ting som kan vise hvor mye vann osm er igjen. Det som er brukt på å finne ut hvor mye olje som er igjen for biler. Kinesisk pinne vil funke ganske greit, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan jo bare ha gjennomsiktig slange på påfyllings slangen! drit i dangerden fillporten. bare ta ett eller annet som passer inn i enden på slangen til å tette med!

 

jeg brukte bare en litt mindre slange som passet ypperlig i påfyllingsslangen, tettet bare den minste slangen med limpistol!

Lenke til kommentar
Skal jo se fint ut også da, med dangerden fillporten så ser det mest proft ut. Tror at sablabra setter pris på både pose og sekk, og ikke kun pose.

6013679[/snapback]

 

Hehe, det burde se litt ordentlig ut også :yes: . I det daglige er jeg trolig norges gjerrigste person, men pcen må påkostes(trolig derfor jeg har så mye å ta av) :p . Jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg skal velge... Jeg bestiller trolig en mcp655 + danger den fillport, også slenger jeg muligens med en mist 500w også. Jeg finner ingen vanntanker på microplex som passer bra :no:

 

EDIT: Et lite spørsmål, hvordan fyller man opp den tanken her? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC34202&mcat=14s266

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Slipper t-line da. Det er en liten hull på den tanken som man kan helle væske i. Når den er full, så kjører du gang pumpa helt til vannet er tom i tanken. Slik fortsetter du helt til hele systemet er fult av vann. Krever litt tid til å fylle vann på den måten, jeg brukte iallfall lang tid den første gangen, hehe. Men har fill port som ligger på hylla. Den skal på neste gang jeg bytter blokker osv.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Hmmm... Tror jeg går for en slik t-line da, det blir billigst. Har dere noen gode forslag på hvor jeg kan feste den da? Eller skal jeg bare la den henge i lufta? Det er mulig at jeg tar med en slik vanntank til fillporten, men vi får se...

 

EDIT: Bør fillporten være det høyeste punktet i vannkjølinga?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Bør være på toppen av kabinettet ja. Som kan duden som jobber for danger den har gjort. Lage et lite hull på toppen kabisset og ha fill port i. Blir jo finest og utrolig lett å etterfylle med væske når det trengs. Men du kan også feste den høyt på kabinettet uten å lage noe hull. Spørs hvor detaljerikt du vil ha det.

Lenke til kommentar
Bør være på toppen av kabinettet ja. Som kan duden som jobber for danger den har gjort. Lage et lite hull på toppen kabisset og ha fill port i. Blir jo finest og utrolig lett å etterfylle med væske når det trengs. Men du kan også feste den høyt på kabinettet uten å lage noe hull. Spørs hvor detaljerikt du vil ha det.

6014455[/snapback]

 

Det er det da, jeg kvier meg litt for å drille i toppen av kabinettet :p . Men det er mulig det blir det stiligste? Det er mulig jeg må flytte dvd-romen også da...

Lenke til kommentar

Du kan jo bare feste den et eller annet sted høyt i kabisset. Må ikke drille hull på toppen. Når side desklet er på, så ser man jo ikke slangen som henger rett opp. Om du skal fylle vann, så er det bare å løsne på festen og ta vippe ut slangen. Enke sak det, hvorfor gjøre det så komplisert.

Lenke til kommentar
Du kan jo bare feste den et eller annet sted høyt i kabisset. Må ikke drille hull på toppen. Når side desklet er på, så ser man jo ikke slangen som henger rett opp. Om du skal fylle vann, så er det bare å løsne på festen og ta vippe ut slangen. Enke sak det, hvorfor gjøre det så komplisert.

6014488[/snapback]

 

Kanskje jeg gjør det sånn også. Uansett, nå bestiller jeg følgende varer:

 

Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2"OD(hvis jeg vil ha gjennomsiktig til t-linen)

Swiftech MCP655

Mist 500w(ikke den med avtagbare kabler, den er bare dyr og dum :p )

Danger Den FillPort, 3/8"ID(burde jeg velge sølv eller blå??)

 

 

Ser det greit ut? Jeg må vente på lønning før jeg får henta det, så regner med det blir på fredag :thumbup:

 

EDIT: må ikke glemme denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=T06NP&mcat=14s286

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Sølv eller blå må du se se hvilken farge som matcher med systemet ditt. Jeg har kjøpt meg en svart siden kabisset mitt er svart. Du bør egentlig ha sølv da, siden din kabinett er alu. Tror at du har det meste som du trenger nå.

6014579[/snapback]

 

Jepp, da er følgende deler bestilt:

 

Swiftech MCP655

Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2"OD

T-Kobling, plast, 3/8"ID

Danger Den FillPort, 3/8"ID, Sølv

MIST, 500W, ATX 2.2, 20/24 pins

 

Det ble dyrt, men jeg kan jo trekke ifra 400kr i hvert fall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...