Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

V70 R AWD fusker


Anbefalte innlegg

Problemet er at bilen fusker når jeg gir gass, blir flere krafitige rykk i bilen. Går fint på tomgang og ved forsiktig gasspådrag. Motorlampa lyser ikke, så jeg regner med at det ikke går å lese feilkode. Snakket med en kar som jobber på volvo, han trodde det var luftmengde målerene som var gåen.

 

Noen her som har noen formening om dette? Hvordan kan jeg sjekke om luftmengde måleren fungerer som den skal? Andre forslag?

 

Har spurt i dette forumet også.

 

EDIT:

Har prøvd kondensfjerner uten at det hjalp.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
jøss toyota som fusker hørtes ikke bra ut det som kanskje kan være prøblemet er at dysene eller tenningen er stilt feil slik at når du kommer til et vist turtall så tenner det ikke fort nok men dette kan stilles hos repratør

6038632[/snapback]

*ler* Hm.. håper det svaret kom etter en real snurr på byen. :p

Lenke til kommentar
Problemet er at bilen fusker når jeg gir gass, blir flere krafitige rykk i bilen. Går fint på tomgang og ved forsiktig gasspådrag. Motorlampa lyser ikke, så jeg regner med at det ikke går å lese feilkode. Snakket med en kar som jobber på volvo, han trodde det var luftmengde målerene som var gåen.

 

Noen her som har noen formening om dette? Hvordan kan jeg sjekke om luftmengde måleren fungerer som den skal? Andre forslag?

 

Har spurt i dette forumet også.

 

EDIT:

Har prøvd kondensfjerner uten at det hjalp.

5950494[/snapback]

 

Kan det være clutchen? Du sier det går greit å gi forsiktig pådrag, men at det rykker når du gir mye gass. En slitt clutch vil kanskje kunne gi lignende feil? Hvis clutchen ikke klarer å holde igjen som den skal ved kraftig pådrag.

 

Mulig jeg er helt borti natta nå, men i mitt hodet høres det fornuftig ut. Litt vanskelig når du sier såpass lite om bilen din også. Har den gått 200 000km liksom så er det naturlig å tro at ting er slitt. Clutch eller dyser eller hva som helst. Mens om det er en 2005 modell med 12 000km på så bør ingen av delene ha noe feil enda.

 

PS: Kanskje det står noe i tråden på det andre forumet, der har jeg ikke sjekka.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Problemet er at bilen fusker når jeg gir gass, blir flere krafitige rykk i bilen. Går fint på tomgang og ved forsiktig gasspådrag. Motorlampa lyser ikke, så jeg regner med at det ikke går å lese feilkode. Snakket med en kar som jobber på volvo, han trodde det var luftmengde målerene som var gåen.

 

Noen her som har noen formening om dette? Hvordan kan jeg sjekke om luftmengde måleren fungerer som den skal? Andre forslag?

 

Har spurt i dette forumet også.

 

EDIT:

Har prøvd kondensfjerner uten at det hjalp.

5950494[/snapback]

Hei

her er et tips

Volvo har en føler i eksosmanifoilden som måler bensin/luftblanding. Dette kalles lambdasonde.

Det er mulig at det er denne som er gåen.

Ellers var det jo mange gode forslag :cool:

 

Mvh

Collargol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...