Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er kong. Men hva synes du om kabinet, med tanke på å jobbe med dette? Var det digg å ha med å gjøre med tanke på alt fra oppsett av alle komponentene og den slags, og i det hele tatt? Kabler og den slags, så det pent ut til slutt? :)

 

Kabinett er evig digg altså, det der skal vurderes. :)

 

mvh Arne

Lenke til kommentar
Dette er kong. Men hva synes du om kabinet, med tanke på å jobbe med dette? Var det digg å ha med å gjøre med tanke på alt fra oppsett av alle komponentene og den slags, og i det hele tatt? Kabler og den slags, så det pent ut til slutt? :)

 

Kabinett er evig digg altså, det der skal vurderes. :)

 

mvh Arne

5954434[/snapback]

 

Det eneste jeg har å utsette på kabinettet er at det kunne vært litt dypere,men da forsvinner jo cobeformen.

Dette med dybden har kunn noe å si om du skal ha en hd ramme med kjøling rett foran der stforsyningen står,da blir det litt trangt,ellers har det ingen betydning.

Utover det er dette rene drømmekabinettet der du kan kombinere etter eget ønske og her er gode muligheter for å gjemme bort kabler da det er et stort mellomrom mellom 5,25 brønnene og skilleveggen,slik er det på begge sider.

Gleder meg bare til ekstrautsyret kommer så jeg får prøvd det og kan begyne å tilpasse kassen slik jeg vil ha det :D

Lenke til kommentar

Har noen få spørsmål... håper noen kan svare på dette (gjerne Snekker'n eller andre som har det :p)

 

Kabinettet leveres uten 3.5" plasser for harddisker. Det finnes et hav av adaptere som kan brukes, men vi anbefaler Lian Li HDD modulene EX23 eller EX34. I tillegg tilbyr vi 2 stk. spesialkonstruerte HDD moduler som kan monteres i de to 120mm hullene bak på venstre side.

Hva burde jeg da kjøpe hvis jeg skal ha til 2 disker i første omgang. Det skal være støydempende.

 

Hvor mange vifteplass finnes det og størrelser?

 

Er det god luftflyt i kabinettet? Skal evt. bruke det uten vannkjøling.

 

Er det riktig at det er egne "steder" som det er plass til kabler i kabinettet?

Lenke til kommentar
Har noen få spørsmål... håper noen kan svare på dette (gjerne Snekker'n eller andre som har det :p)

 

Kabinettet leveres uten 3.5" plasser for harddisker. Det finnes et hav av adaptere som kan brukes, men vi anbefaler Lian Li HDD modulene EX23 eller EX34. I tillegg tilbyr vi 2 stk. spesialkonstruerte HDD moduler som kan monteres i de to 120mm hullene bak på venstre side.

Hva burde jeg da kjøpe hvis jeg skal ha til 2 disker i første omgang. Det skal være støydempende.

 

Hvor mange vifteplass finnes det og størrelser?

 

Er det god luftflyt i kabinettet? Skal evt. bruke det uten vannkjøling.

 

Er det riktig at det er egne "steder" som det er plass til kabler i kabinettet?

5956968[/snapback]

 

1. Du kan enten vente til de nye modulene kommer eller bruke en av disse.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ex23b&mcat=c96

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=EX34b&mcat=c96

De nye er ventet inn i nneste mnd.

 

2: Det er 3 120mm plasser og 2 80 mm plasser bak, i tillegg får du en vifte i hver modul du plaserer i front,når de nye dekslene kommer kan du også montere vifter i front uten moduler, så er det mulighet for 2 120mm vifter i toppen.

Så i teorien kan du ha :

BAK: 3 x 120

TOPP: 2x 120

Front: 5 x 120

 

Og enda ha plass til dvd og brenner.

 

3. Tror du kan lete lenge etter bedre luftflyt i et kabinett om du benytter de muligheter dette har.

 

4: Ja forsåvidt for mellom rekken med 5,25 plasser og skilleveggen er de en klaring på ca 7-8 cm der er det god plass for kabler, dette gjelder i begge rommene .

Lenke til kommentar
Korleis føler du at opphenget til 5,25 brønnene fungerer? Heng utstyret fast eller kan det vandre litt? Blir det blokkert på baksida på eit vis eller kan du risikere at CD-ROMen sig bakover dersom du løfter opp kabinettet framme?

5957021[/snapback]

 

Opphengene fungerer bra,når du har satt i de skruene jeg nevnte tidligere så fører du feks dvden inn fra forsiden og fører den så dypt du skall ha den så låser du den fast med en annen (vanlig) skruv. Du kan aldrig føre den inn slik at den faller ut bak da sporene stopper ,altså ikke er gjennomgående.

Du ser sporene her.

pc343b_1796_380.jpg

Her ser dere også den gode plassen det er mellom veggen og 5,25 rammen,en ypperlig plass å gjemme kabler :)

Lenke til kommentar

Vel jeg synest ikke det er så enormt,og spes ikke om en tenker på plassen.

Dette er et kabinett spes beregnet på de som har behov for god plass,det være seg mange disker eller vannkjøling.

Du trenger iallefall ikke kompromisse her og lage nødløsninger som ser ut som et sjurreir inni kabinettet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...