Gå til innhold

Spiller jeg Sim City feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg børstet støvet av Sim City 3000 i går, og har spilt det en del timer siden da. Nå er jeg usikker på om jeg spiller det "riktig" -- ettersom det blir særdeles mye dødtid. Fint om noen kan gi meg et tips eller to!

For det første synes at jeg tiden i spillet går veldig sakte. Jeg kjører alltid på kjappeste hastighet ("african swallow" elns.) Likevel tar en dag gjerne 2-3 sekunder. Jeg er på byens 13. år nå, og har ca $8000 i overskudd hvert år. For dette får jeg gjerne bygd et par soner, og kanskje en politistasjon eller lignende. Hvis jeg må bygge kraftverk eller noe annet dyrt, går alle pengene med til det. Jeg bruker alltid opp pengene på et par minutter. Så kommer den kjedelige ventingen. Nå må jeg vente helt til neste år før jeg får bygd litt til, og dette tar sikkert 15-20 minutter. (Uten at jeg har tatt tiden.) På denne tiden har jeg absolutt ingenting å gjøre.

Det som irriterer meg, er altså at jeg får bygd veldig lite per år, og at jeg må vente så lenge før jeg får nye penger! Skal tiden virkelig gå så tregt? Eller tjener jeg alt for lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Har dette spillet i hylla jeg og. Fikk nesten litt lyst til å ta det fram og begynne å spille. Fikk det aldri til da jeg kjøpte det husker jeg :p Var liten og dum, og engelskkunnskapene mine kunne vel vært bedre ja :p

Beklager at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men nå tror jeg at jeg prøver å spille litt :D

Skrevet (endret)

Oppdatering:

Etter hvert som byen vokser seg større, går dagene bare tregere og tregere. Spillet blir veldig fort uspillbart fordi tiden går for sakte. Jeg har søkt litt rundt, og funnet ut at et par andre har hatt akkurat samme problem. Dessverre har jeg ikke funnet noen løsning ennå. Problemet har ikke noe med systemkrav å gjøre, ettersom maskinen overgår disse med svært god margin.

Endret av ejen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...