Gå til innhold

Burde jeg ha 1GB eller 2GB ram?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke pc'n til mye spill, helst nye (kanskje litt tunge?) spill. Bilderedigering og generell bruk av data.

Er det mye forskjell på 1GB og 2GB? Både på spill og hvis jeg bare er på nett.

 

Og jeg regner med å kjøpe litt bra ram, ikke no dritt.

 

(Jeg fant ikke noe spesielt om ette på forumet, men så er jeg kanskje litt dårlig på den søkinga også da :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for 2GB. Eller 1x 1GB brikke slik at du lett kan oppgradere til 2GB når det blir aktuellt.

 

"tunge spill" krever fort over 1GB minne..og da sitter du igjen med lite til resten av systemet. Heftig bilderedigering krever også fort mye mye minne.

 

eksempel: battlefield 2 er uspillelig med 1gb ram på 1280x1024 med mye grafikk...du får "RAM-lagg" der PC'en må laste inn effekter fra disk midt i spillinga...ikke bra i slike spill..

 

MMO spill har også en stoor fordel av mye minne..

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg merket den store forskjellen etter å ha gått over til 2GB minne.

 

Kjører for tiden uten noen swapfil, men har testet med både 1GB og 2GB swapfil uten å merke noen forskjell. Ettersom jeg ikke har opplevd noen bruk for mer enn 2GB minne med min bruk har jeg valgt å kjøre uten swapfil inntill videre.

 

Spiller litt FEAR, og tror som det blir nevnt her at det spillet yter litt bedre etter doblingen av minnet. Var litt mere lagging noen steder før som har forsvunnet nå, men noen revolusjon er det ikke.

 

Om jeg skulle kjøpt nytt minne ville jeg nok gått for et 2x1GB sett igjen, men jeg ville nok ikke byttet fra 2x512MB brikkene om jeg hadde visst hvor lite ekstra ytelse oppgraderingen ga på mitt system...

Lenke til kommentar
så et sted at vista krevet 2gb ram som minstekrav

5935047[/snapback]

Minste kravet til Vista er 512Mb RAM.

Jeg ville gått for 2Gb, sitter her nå med 2Gb fra 1Gb. Merket forskjell, spesiellt at jeg gikk fra ''Value''-RAM til så å si ''Original''. Windows-applikasjoner går som bare det, samt spill også!

 

Har Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB. Angret ikke et sekund :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...