Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kvalte bilen - maks turtall nå; 1000rpm!


Anbefalte innlegg

Her om dagen skulle jeg rygge, men kvalte bilen.

nå får jeg bare start ved å holde full gass, og da gir den bare 1000rpm.

 

det første som slo meg var at den hadde hoppet på registeret, så jeg sjekket det, og det hadde den.

 

etter jeg stilte tilbake registeret, og alt av merker (kam, dieselpumpe og veiv/svinghjul) var stilt riktig, prøvde jeg å starte bilen. fortsatt samme tendenser.

 

kompresjonstest er foretatt, og ingen ventiler er slått sunn, altså ingen kompresjonstap utover det "normale".

 

nå har jeg stått i 4 dager å skrudd, så nå er det Nesten dusør til den som hjelper meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Golf GTD 93-modell?

5934368[/snapback]

 

 

:dribble: jepp, golf 3 gtd, men 1992-modell.

 

er ikke helt sikker på modellen på motoren, da det er skiftet motor i den, men bilen er iallfall en 1992-modell.

(hvordan visste du det?)

5935561[/snapback]

 

Han så vel en tidligere post hvor du skrev det da... :whistle:

Lenke til kommentar
GTD har en Turbo Dieselmotor (TDK) så det må nok andre tiltak til for å få liv i den igjen. Desverre er det ikke akkurat en overflod av folk som plundrer med dieselmotorer her.

5936365[/snapback]

 

 

og med det mener du at hva kan være ødelagt?

 

kompresjonstest er foretatt, og det er ikke noe ventiler som e ødelagte, stemplene er heller ikke knust, registeret er stilt riktig, alle sylindre får diesel, ingen sikringer som er ødelagte (selv om det ikke skal ha noe å si så lenge jeg får start), gasswiren er ikke slakk nei,,, nå kommer jeg ikke på mere hva det kan være :(:(:(

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke kan noe om TDK motoren så er det eneste jeg

kan tenke meg som er feil bortsett fra motorhavari, er at du du

ikke har sjekket nøye nok om registeret er riktig, det kan rett å

slett ikke være noe annet, en bensinmotor oppfører seg lik når

registereima ikke er montertriktig på/ hoppet over på tannhjulet

Sjekk på nytt igjen og vær nøye! meget nøye! snurr motoren rundt

på veien for hånd et par ganger og sjekk at merkene stemmer med TDC, at

du har lina opp merkene betyr ikke nødvendigvis at du har gjort det riktig!

Er vel stort sett det eneste rådet jeg har å gi.

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Sjekk forgasser. Kanskje det har kommet for mye bensin i en pumpe. Pappa hadde store problemer i sin Golf 2 arbeidsbil som han brukte til og fra jobb, men det er jo en Golf 3 vi prater om. Ikke ''pump'' for mye med gasspedalen før du starter.

 

Som sagt, se forgasser, eventuelt filter.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

registeret er riktig. er ikke første gangen jeg bytter/kontrollerer registereret skjønner du.

 

har vært på verksted (noe som jeg hadde bestemt meg for IKKE å gjøre) i dag, og de fant heller ikke ut noen ting.

Til syvende og sist ble vi enige om at vi skulle rive løs pumpa, og sende den til harstad for å spenne den opp i benk og få testet den.

 

skjønner ikke dette, pumpene skal jo være slitesterke, å at den har røket SÅ PLUTSELIG er egentlig et mysterium.

men om den som er røket får jeg svar på i løpet av uka.

Lenke til kommentar

En kompis av meg fikk nettopp byttet reg.reim på sin Transporter 2.4D. Etter at reima var skiftet, så gikk motoren utrolig dårlig. Fikk ikke opp turtallet, akkurat som på din motor. Løsningen kom etter en telefon til Møller i Trondheim, pumpa måtte justeres opp. Etter en tur innom Møller for justering, så går motoren som den alldri har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...