Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kvalte bilen - maks turtall nå; 1000rpm!


Anbefalte innlegg

vel, nå har jeg gjort litt research, og det viser seg at kompresjonstesten vi foretok, ikke var helt passert. ventilene er sannsynligvis sunnslått, så derfor lurer jeg på om noen har oversikt over pris på ventiler? må muligens skifte alle 8 ventilene.

5966451[/snapback]

Se der ja, ganske typisk problem.

Var leit det da :no:

Koster sikkert en del å reparere, hvis du ikke satser på å bytte hele motoren da :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du plundret med diesel pumpa? for der er det 2 skruer som sitter en på inngangen og en på utgangen i disse skruene skal det være et hull i vær av skruene viss du har satt disse feil eller skjevt. så vil ikke motoren få nok diesel og da ikke klare høyere turtall uansett hvor hardt du trår på gass pedalen. Har gjort dette selv på en annen type motor og gjett om jeg slet for å finne feilen igjen.

Lenke til kommentar

På min mors Audi 80 -92 TD, så var det dieselpumpa som var ødelagt, noe som resulterte i mye røyk og klarte ikke få opp turtallet på bilen.. og den gikk veldig hakkete..

 

Fikk overhalt dieselpumpa en plass, sikkert harstad, og etter det gikk den som ei kule igjen, alt ble orndet :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her om dagen skulle jeg rygge, men kvalte bilen.

nå får jeg bare start ved å holde full gass, og da gir den bare 1000rpm.

 

det første som slo meg var at den hadde hoppet på registeret, så jeg sjekket det, og det hadde den.

 

etter jeg stilte tilbake registeret, og alt av merker (kam, dieselpumpe og veiv/svinghjul) var stilt riktig, prøvde jeg å starte bilen. fortsatt samme tendenser.

 

kompresjonstest er foretatt, og ingen ventiler er slått sunn, altså ingen kompresjonstap utover det "normale".

 

nå har jeg stått i 4 dager å skrudd, så nå er det Nesten dusør til den som hjelper meg.

5934210[/snapback]

 

 

 

sjekk om du har fått møkk i turboen som fucker innsprøyntninga di for det har vært et problem hos en kammerat

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...