Gå til innhold

Den beste filmmusikken

ZinTeX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg er litt svak for filmmusikk (Score). Som favoritter har jeg, i tilfeldig rekkefølge:

- Lord of The Rings (hele trilogien)

- Con Air

- Gladiator

- The Rock

- Transformers (2007)

Rocky-serien har relativt mye bra, men akkurat score'n kommer ikke med på lista mi. Enkeltsangene fortjener så absolutt en plass dog.

Skrevet

Komponister:

- Ennio Morricone

- Vangelis

- Yann Tiersen

- John Williams

- Hans Zimmer

- Toshiro Masuda

- Kitaro

Filmer:

- Once Upon A Time In The West

- Dollars-trilogien

- Amélie

- Star Wars

- The Last Mohican

- Gladiator

Også et par kule, uvanlige scores til slutt:

- Lock, Stock and Two Smoking Barrels

- Pulp Fiction

- Reservoir Dogs

• 6 måneder senere...
Skrevet

Sitter og hører på CD-en med musikken fra The Dark Knight nå, komponert av Hans Zimmer og James Newton Howard. Enda en grunn til å glede seg til å se filmen. :)

Skrevet

Soundtracket til Love Actually er veldig bra. Musikken i Dark Knight var fantastisk, satt med frysninger flere ganger. Musikken i The Rock, Gladiatoren, Braveheart er også veldig bra.

Skrevet

Ennio Morricone har en evne til å skape en sinnsyk spenning i musikken, spesielt duellene i Leone-filmer. Personlig syns jeg OUATITW-finalen slår GBU, men de er begge helt fantastiske.

Skrevet

Danny Elfman, Rob Dougan, Steve Jablonsky, Clint Mansell og Hans Zimmer er alle elsk men Transformers, The Lion King og Batman Begins har de beste soundtrackene imo.

Skal jeg trekke frem en enkelt sang må det bli "Skorpinok" av Steve Jablonsky.

Skrevet

Synes musikken i "there will be blood" skrevet av jonny greenwood, gitaristen i radiohead, er utrolig fin og spennende.

Så er jeg enig med kaggen, musikken i "the dark knight" er utrolig bra og ikke minst utrolig godt brukt. Hans Zimmer leverer altid godt :)

Gjest member-101642
Skrevet

Apocalypse Now, Taxi Driver, Forrest Gump og Zodiac har mye bra musikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...