Gå til innhold

Divx blir ikke BEDRE på TV!


aldrimerforum

Anbefalte innlegg

TVen er ikke noe *teknisk* bedre. Å påstå at den er "laget på en annen måte" faller på sin egen urimelighet, fordi vanlige TVer er laget med CRT-teknologi akkurat som vanlige PC-skjermer (om vi holder plasma/projeksjon/LCD utenfor). De er derimot laget med en helt annen oppløsning (vanligvis 720x576 PAL, 640x480 NTSC) og ikke minst en annen DPI - oppløsning pr. flateenhet. De er laget for å kunne sees på fra lang avstand - noe som er behagligere i lengden, spør du meg.

 

En ting man bør passe på er at skjermen bør være i en oppløsning som er lik eller multiplum av divx'en (dvs. 640x480 eller 1280x960 for 640x??? divx, 1024x768 for 512x???). Er det umulig, sett oppløsningen så høy som mulig, jo høyere jo mindre "feilkilde"

 

Jeg har sett masse filmer på både 32" TV og 19" monitor, har ikke noe problem med noen av delene. Og i forhold til mpeg2/divx - diskusjonen, har dere fått med dere at mpeg4 er godkjent som del av en ny DVD-standard? Den er faktisk altså noe mer enn noen stakkars DVD-pirater bruker, den er et nytt og bedre format som er på vei inn i bruk. Selvfølgelig går det ikke an å få det bedre enn originalen, men en god DVD-rip holder lenge for meg. For de filmene som jeg trenger noe bedre, går jeg heller på kino.

 

Kjella

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DivX BLIR BEDRE på TV. Mange stygge pixel feil som dukker opp på PC skjermen forsvinner fra TV'en.

 

Jeg gir blanke f*** i om dere sier at det ikke er teknisk mulig, etc. Men fakta er at det blir bedre!

 

_________________

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec DX-01BL-D

 

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-10-14 10:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 10:27, skrev xardas:

og?


 

Spare plass? Mindre å laste ned. Behov for færre CD'er. Kan få 3 ganger så mange filmer på samme antall CD'er. DivX kan ha AC3 lyd. :grin:

 

_________________

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec DX-01BL-D

 

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-10-14 10:30 ]

Lenke til kommentar

Omg! Sier ikke at SVCD er dårlig. Det tar bare generelt større plass. Klart at det er et pluss at du kan spille dem av på den stasjonære DVD spilleren din i stua.

 

Har selv en film på SVCD, og kvaliteten er ikke annet enn imponerende. Derimot så har jeg sett dårlige kvalitets SVCD også. Så det er like mye opp og ned på kvalitet som på DivX.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 10:01, skrev Cappo:

DivX
BLIR BEDRE
på TV. Mange stygge pixel feil som dukker opp på PC skjermen forsvinner fra TV'en.


 

Pixelfeil? Hva slags artifakt er det?

 

Quote:


Jeg gir blanke f*** i om dere sier at det ikke er teknisk mulig, etc. Men fakta er at det blir bedre!


 

Da har du et forbannet dårlig utgangspunkt til å være med i diskusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...