Gå til innhold

ATI R600 til jul?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke denne teknologien allerde i Xbox 360??

I stor grad ja.

At a recent analyst session ATI’s Senior Vice President and General Manager of PC Group, Rick Bergman, has confirmed that their next generation of PC graphics products will feature much of the technology developed for "Xenos", ATI’s XBOX 360 graphics chip.

Du kan lese mer om Xenos her:

http://www.beyond3d.com/articles/xenos/

 

Jeg har forøvrig lite tro på den specen hw.no presenterer.

5902979[/snapback]

Jeg er enig.

 

Det eneste vi vet er at den bruker unified shaders og støtter DX10. Alt annet utover dette er spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Da ser jeg ingen god grunn til å vente på DirectX 10, men en del brukere på forumet har uttrykt at de ser frem til at det kommer, men jeg tror ikke at det blir så stort.

5906964[/snapback]

 

Det spørs. Artikkelen som ble linket lenger oppe i tråden er noe utdatert(desember 2003!). Til syvende og sist er det litt begrensninger her. Vista er forsinket, 1. kvartal 2007 til privatmarkedet i home edition utgaven(den vil mest sannsynlig bli bundlet med Dell, HP og andre PC produsenter til julesalget 2006). Her er en nyere artikkel om Directx 10. http://www.techenclave.com/forums/preview-...10-a-69584.html

 

D3D10, D3DX eller DirectX10 er som kjent ikke bekoverkompatibel til eldre OS enn Vista. Så D3DX kommer ikke til å være savnet før første kvartal 2007, tidligst tror jeg.

 

Hvorvidt spådommer om 6-8 ganger bedre prestasjoner på D3DX sammenlignet med D3D9 er en realitet eller ikke så tror jeg det er åpenbart at vi vil se langt bedre forholdstall mellom systemkrav og prestasjoner sammenlignet med DXD9.

 

Så jeg tror nok D3DX blir stort ja :) Og ATI er ikke sent ute, spesielt ikke hvis de klarer å bundle R600 korta til jul i år med de PC'ene som vil ha Vista home edition bundlet. Men, entusiastene vil vel ha Vista corporate edition som kommer i oktober med Nvidia G80 kort :p

Endret av Singularity
Lenke til kommentar
Da ser jeg ingen god grunn til å vente på DirectX 10, men en del brukere på forumet har uttrykt at de ser frem til at det kommer, men jeg tror ikke at det blir så stort.

5906964[/snapback]

 

Det spørs. Artikkelen som ble linket lenger oppe i tråden er noe utdatert(desember 2003!). Til syvende og sist er det litt begrensninger her. Vista er forsinket, 1. kvartal 2007 til privatmarkedet i home edition utgaven(den vil mest sannsynlig bli bundlet med Dell, HP og andre PC produsenter til julesalget 2006). Her er en nyere artikkel om Directx 10. http://www.techenclave.com/forums/preview-...10-a-69584.html

 

D3D10, D3DX eller DirectX10 er som kjent ikke bekoverkompatibel til eldre OS enn Vista. Så D3DX kommer ikke til å være savnet før første kvartal 2007, tidligst tror jeg.

 

Hvorvidt spådommer om 6-8 ganger bedre prestasjoner på D3DX sammenlignet med D3D9 er en realitet eller ikke så tror jeg det er åpenbart at vi vil se langt bedre forholdstall mellom systemkrav og prestasjoner sammenlignet med DXD9.

 

Så jeg tror nok D3DX blir stort ja :) Og ATI er ikke sent ute, spesielt ikke hvis de klarer å bundle R600 korta til jul i år med de PC'ene som vil ha Vista home edition bundlet. Men, entusiastene vil vel ha Vista corporate edition som kommer i oktober med Nvidia G80 kort :p

5907801[/snapback]

 

vet ikke hvor holdbart dette er, men siden Vista har innebygd DRM skal det visst være veldig vanskelig å laste ned spill og kjøre det på Vista. skal jeg være erlig gjør jeg jo dette til daglig.

blir nok xp på meg en god stund til, i hvertfall til "problemene" med Vista er løst.

 

ja, jeg er ikke en veldig moralsk person, men du har sikkert ikke bare rent mel du heller

Lenke til kommentar

Mulig det er noe med D3D10 som er 6-8 ganger raskere. Kanskje dem sikter til en langt lavere overhead eller en funksjon som er mye mer effektvt i D3D10. Men det betyr garantert ikke at du vil få 6-8x høyere framerate, i praksis det er nok heller bare snakk om noen prosent.

 

D3D10 er et stort skritt fremover, men det vil nok ta lang lang tid før det kommer frem i noe stor grad.

Lenke til kommentar

vet ikke hvor holdbart dette er, men siden Vista har innebygd DRM skal det visst være veldig vanskelig å laste ned spill og kjøre det på Vista. skal jeg være erlig gjør jeg jo dette til daglig.

blir nok xp på meg en god stund til, i hvertfall til "problemene" med Vista er løst.

 

ja, jeg er ikke en veldig moralsk person, men du har sikkert ikke bare rent mel du heller

5907995[/snapback]

De fleste WinXP systemene rundt omkring er allerede "full av" DRM. Det eneste nye i Vista er så vidt jeg vet støtte for HD-DVD og Blueray (HDCP). Det vil forsatt ikke være noe som tvinger deg til å kjøre DRM innhold i Vista.. altså musikk eller video uten DRM kan forsatt spilles av, samme gjelder garantert for spill.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Uff kjip dag å jobbe på  :(

 

De forkjellene grafisk på xp 64 og vista kan ikke være annet en en enkel oppdatring evnt tweak unna, eller?

5908205[/snapback]

 

tror ikke du er helt på sporet der. Vista skal støtte DirectX10, noe xp ikke kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
hver gang det er en ny brikke lansert så er det masse folk som bekymrer seg for varmeproblemer, mens gang på gang så viser det seg at produsentene stort sett klarer å lage gode vifter som holder unna, samt at nm på brikkene blir mindre å mindre som gir mindre varme. så jeg synes det er litt døføtt å bekymre seg over sånt.

 

eneste som er noe å tenke på er egentlig ytelse i forhold til pris, og lanseringsdato ;)

5903028[/snapback]

 

Jeg er ikke enig, nye toppkport bruker monstrøst mye effekt, som varmer opp hele kabinettet. Jeg synes det er et høyst reelt problem.

 

AtW

Lenke til kommentar
7800 korta brukte da ikke mer effekt enn 6800 korta, og 7900 korta er vetydelig mindre krevende enn 7800 igjen, så vil ikke si det akkurat

5914903[/snapback]

 

Betydlig mindre er jeg ikke helt sikker på om jeg er enig i, men 7900 på 90 nm bruker litt mindre ja, men ATi bruker mer, og litt mindre enn monstrøst mye, er fortsatt monstrøst mye.

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2717&p=4

 

Om du ser her så er forskjellen mellom idle og load i størrelsesorden 120 watt! Personlig hadde jeg gjerne sett at de kuttet det ned til det halve.

 

AtW

Lenke til kommentar
Om du ser her så er forskjellen mellom idle og load i størrelsesorden 120 watt! Personlig hadde jeg gjerne sett at de kuttet det ned til det halve.

 

AtW

5918190[/snapback]

 

 

Huske på at det er også cpu som bruker mer watt her.

 

Altså, det er ikke bare skjermkortet som står for der 120 ekstra wattene.

Lenke til kommentar
7800 korta brukte da ikke mer effekt enn 6800 korta, og 7900 korta er vetydelig mindre krevende enn 7800 igjen, så vil ikke si det akkurat

5914903[/snapback]

 

Betydlig mindre er jeg ikke helt sikker på om jeg er enig i, men 7900 på 90 nm bruker litt mindre ja, men ATi bruker mer, og litt mindre enn monstrøst mye, er fortsatt monstrøst mye.

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2717&p=4

 

Om du ser her så er forskjellen mellom idle og load i størrelsesorden 120 watt! Personlig hadde jeg gjerne sett at de kuttet det ned til det halve.

 

AtW

5918190[/snapback]

mener å ha lest at det var en forskjell på 35 watt full load fra 7800gt til 7900gt. er dog usikker på om dette stemmer for 7800/7900gtx korta da. kan være mindre marginer der

 

men uansett så er ikke temperaturen på vei oppover, så det loveer jo bra for framtidige kort ;)

Lenke til kommentar
Om du ser her så er forskjellen mellom idle og load i størrelsesorden 120 watt! Personlig hadde jeg gjerne sett at de kuttet det ned til det halve.

 

AtW

5918190[/snapback]

 

 

Huske på at det er også cpu som bruker mer watt her.

 

Altså, det er ikke bare skjermkortet som står for der 120 ekstra wattene.

5918295[/snapback]

 

Ja, jeg er klar over det (og jeg er enig i at jeg kunne poengtert det i innlegget, men også mellom skjermkortnee på full load er det stor forskjell, ATI sitt drøyeste kost bruker 120 watt mer enn en x1600.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...