GÃ¥ til innhold

Hva er viktigs? Grafikk eller spillbarhet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva er vitkigs? Grafikk eller spillbarhet? Sikkert grafikk for mange. Sekv om spillet har utroolig høy frihet. Men men.

 

(Si hva dere synes på denne måten: 60/40, det første er grafikk, 60 av 100, og det andre er spillbarhet, 40 av hundre)

 

Det jeg synes er 30/70. OFP er et konge spill, selv om grafikken ikke slår så mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg nøler med å sette tall på det, men jeg synes spillbarhet er desidert viktigst, uten tvil. Man kan lage det vakreste spillet verden noensinne har sett; har det dårlig spillbarhet, gidder ikke folk spille det lenger når de har sett seg mett på grafikken. Ser tendenser i spill som har kommet ut den siste tiden hvor man fokuserer for mye på grafikk, og resultatet er dårligere spillbarhet.

 

Total Annihilation er spillbarhet vs grafikk i et nøtteskall. Slår alle spill av nyere tid ned i støvlene (i mine øyne) på grunn av den gode spillbarheten. Grafikken var utrolig i '97 da det kom ut, og er fortsatt helt grei å se på. Det er ingen grunn til ikke å spille TA; det eneste problemet er at etter nesten 10 år begynner det å bli litt tynt med folk, tross alt. Skulle jo nesten bare mangle. ;) Derfor venter vi spent på Supreme Commander som har foreløpig slippdato i begynnelsen av 2007.

Skrevet

80% spillbarhet, 20% grafikk.

 

 

Synd det som regel er 80% grafikk, 20% spillbarhet i spillene nå til dags, kjempepene, men glemmer de fort fordi de ikke er noe moro :\

Skrevet
Synd det som regel er 80% grafikk, 20% spillbarhet i spillene nå til dags, kjempepene, men glemmer de fort fordi de ikke er noe moro :\

 

Som feks. Oblivion. For min del er spillbarhet 100%.

Skrevet

Se bare på ZORK

zork.jpg

 

Det er kanskje litt drøyt å si at spillbarhet = 100%, men i hvertfall godt over 90%

Så lenge jeg ikke får vondt i hodet av det så er det helt greit.

 

Gode spill som beviser min teori:

Nethack

nethack.gif

Zork

Zork_I_GE_ingame.gif

Mario

smb1.gif

Monkey Island

The%20Secret%20of%20Monkey%20Island.jpg

 

Og mange mange mange fler...

Skrevet

Spillbarhet og gameplay er viktigst, men grafikk er med på å skape den visuelle stemningen, og er derfor veldig viktig den og. Og nå snakker jeg ikke om at det må være mest mulig polygoner, jeg snakker om stemningsfull grafikk.

Skrevet
Spillbarhet og gameplay er viktigst, men grafikk er med på å skape den visuelle stemningen, og er derfor veldig viktig den og. Og nå snakker jeg ikke om at det må være mest mulig polygoner, jeg snakker om stemningsfull grafikk.

5897167[/snapback]

 

Hehe, så da kunne noen gamere spilt packman med FEAR grafikk, eller FEAR med packman grafikk. Hadde vært kult. Det må jeg få meg :p.

Skrevet

Spillbarhet er viktigst. Ingenting er så kjipt som et spill med god grafikk, men som tryner fordi det er så dønn kjedelig. Det får en til å plukke opp gode, gamle spill :)

Skrevet (endret)

Spillbarhet 70%, grafik 30%. Merk at jeg her snakker om grafikk som art direction, design osv. Bryr meg midt i nøtta hvor mange polygoner mijøet i spillet har, men det er ganske viktig for meg at artistene som lager spillene bruker det visuelle fullt ut til å skape stemning og troverdig miljø.

Endret av thomanil
Skrevet (endret)
Forresten, det er bare tull at spill med grafikk og ikke spillbarhet ikke selger, doom 3 og farcry selger i massevis.  :)

5897818[/snapback]

 

Er vel ingen som er uenig i at pen grafikk selger mest for tiden, det er jo nettopp det som er problemet!

Endret av thomanil
Skrevet

Jeg må si 55% grafikk og 45% spillbar het. Jeg orker ikke å spille spill som har dårlig grafikk. De gamle spillene er greie, Men når det kommer nye spill med dårlig grafikk orker jeg ikke engang å laste ned Demo.

Skrevet

For meg er spillbarhet og gameplay helt klart mye viktigere enn grafikk.

har fortsatt mye morro med gamle klassikere som Duke Nukem 3d, Mario, Doom, Starcraft osv.

grafikk har likevel en rolle når jeg velger hvilke spill jeg spiller. De behøver nødvendigvis ikke se helt spektakulære ut, men heller ha noe spesiellt og sjarmerende ved seg.

 

Halvparten av Psychonaughts er jo å løpe rundt å se på de forskjellige folkene, og hvordan brettene er designet. unikt art-design er et stort pluss

Skrevet

IL-2 Sturmovik er et kongespill :w00t:. Både grafikken, gameplayet og realismen ligger veldig høyt, høyere enn CFS3. Du kan se refleksjonene fra lyset på flyet og i vannet. Flyet rister når du skyter. Botene er jævla smarte (på den realistiske typen). Når de blir redde kan det hende de hopper ut for ikke å bli drept. Det er en gigantisk bane, jæævla bra spillmotor, og sist, men ikke minst: spillet er veldig kompakt og tar bare 1.08 gb :). Dette er et bra spill for de som er kresne på grafikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...