Gå til innhold

Valg av støydemp. kabinett og stille psu.


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Jeg har tenkt å kjøpe nytt kabinett og strømforsyning. Det viktigeste er at kabinettet er støydempene og at psu ikke støyer heller. Er lei av å høre på støyete vifter dagen lang.

 

PSU:

Jeg har lurt litt på Hiper 480W, den har en vifte på 14db. Noen som erfaring med denne, er den helt stille? Her sett på Hiper 580W (18db) hos en kamerat og synes den støyer litt for mye.

 

 

Kabinett:

Har lett rundt på forskjellige sider og ut ifra tester virker det som Antec P180 er kabinett som passer bra. Det har støydempende vegger og gummioppheng for harddisker.

 

 

 

Men lurer på noen har noen andre forslag som muligens er bedre....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kombinasjonen Hiper 480 og Antec P180 og hovedkortet Abit AN8 32x.

 

Ikke helt optimalt da kablene fra PSU er noe kort må jeg strekke ene drevkabelen og 4 pin 12v kavelen over skjermkortet. pga at hk krever tilkobling av en drev kontakt helt nederst på kortet. Du bør sjekke hvor koblingene på hovedkortet ditt er og tenke igjennom hvordan det blir med PSU under HK.

 

Ellers så er Hipern stille.

 

Antec kabinettet fungerer meget bra og har mange orginale løsninger. Liker muligheten til å plassere alle HDs i eget rom vekk fra CPU og annet. Kanskje ikke det mest brukervennlige kabinettet, må påregne litt fikling. Men når alt er på plass fungerer det glimrende.

 

Hiper 580 er IKKE kompatibel med P180

Lenke til kommentar

Når det gjelder stforsyning kan jeg annbefale Mist eller hiper.

Når det så gjelder støydempet kabinett hadde jeg glemt det og heller satset på et kabinett som har muligheter for å bruke 120 mm vifter.

Så hadde jeg innvistert i en sikkelig viftestyring til disse og dermed redusert støyen, har selv prøvd slike støydempende matter og må si jeg ble skuffet over resultatet .

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Seasonic S12 430W har jeg selv god erfaring med, bygde en maskin til en kompis med den PSUen. Vi jupastarta den og skjønte ikke om den var på eller av, vi trode først at den var defekt. Helt til vi koblet til CPU kjøleren så fant vi ut at den fungerte.

 

Kjøpte den forestesen på ukens tilbud på komplett.no, 500kr for den stillegående PSUen er et røverkjøp. 430W holder i lange baner. Selv har jeg en MIST 500W (gamle modelen) den er anda stillere, men i praksis så kan du egentlig ikke merke noen forkjel ;)

 

Atec P180 er til å anbefale, etter alle de reviewene jeg har lest så er det en konge kabinett med god støydemping :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Umulig å høre Hiper 580, fikk den for noen dager siden... trodde jeg hadde glemt den jeg så jeg må bøye meg ned å sjekke hver dag for å være sikker på at den henger der!

6069564[/snapback]

 

Jeg kjøpte ny maskin nå i år og fokuserte på støydemping. Da ble det til at jeg kjøpte Lian Li PC6070b SCAN og Hiper 580W. Eneste jeg nå hører fra min pc er nettopp hiperen :(

Ble ikke veldig imponert over lyden fra den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

(...)Atec P180 er til å anbefale, etter alle de reviewene jeg har lest så er det en konge kabinett med god støydemping :D

6167030[/snapback]

 

 

Tenkte litt på dette kabinettet selv, men det var jo minst to stk som nevnte at bl.a startknappen datt rett av, og at døra i front var bulket/skjeiv når de åpna pakken.

 

Jeg mener, det er sikkert et konge kabinett når det kommer til dempe lyd, men det må jo tåle en del da..?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Sjølv har eg Nexus Breeze 500 og er godt nøgd med det. Då får du både støydempa kabinett med stillegåande straumforsyning på 500W, og ei stillegåande 120mm vifte i botnen.

 

Broderen har kjøpt seg Nexus Breeze 500 med støydempingsmatter i og jeg har selv hørt hvor utrolig støysvak det kabinettet er..Ble veldig overrasket hvor støy svak det kabinettet er..det veier også litt.hehe

 

Skal du ha et støysvakt kabinettet så vil jeg absolutt anbefale Nexus Breeze 500

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...