Gå til innhold

Skal jeg kjøpe Xbox, PS2 eller GameCube?


Lux vs Lyon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enig med quaker.

når det gjelder hvem som vil være mest-selgende er det nok helt klart PS2, den er på ingen måte på vei ut, salgsmessig.

men jeg anbefaler gamecube, pga. nintendo's 1stparty spill og de glimrende underselskapene deres som Retro(metroid prime), silicon knights(eternal darkness), og de ekslusive seriene, f.eks capcoms Resident Evil. de samarbeider også godt med SEGA og får klassikere som Skies of Arcadia og et online-spill i Phantasy Star Online, og JA! IKARAGUA. de har også gjennoprettet forholdet sitt med Square og får dermed FinalFantasy-spill til cuben. for party 4-player spill er de ledende, med Mario Party4, og SuperMonkeyBall-spillene. Skytespill er det absolutt ingen mangel på, de får Die Hard Vendetta, spillene som kommer på alle konsoller som Timesplitters 2, JamesBond-spillene, og deres egne Metroid Prime. pluss det viktigste, de er de ledende innovatører innenfor nye typer spill, og kreativt gameplay med Pikmin og det guddommelige Animal CRossing. platform og action-RPG er leder de seff på, med Super MArio og Zelda,

 

alt i alt synest jeg Gamecuben er det beste alternativet. den er mitt valg (PS2 på andre)

Lenke til kommentar

Spill tror jeg det ikke kommer til å skorte på til xboxen fremover, med tanke på microsoft sitt oppkjøp av Rare.

 

Og jo, hva blir det neste? så vidt jeg har hørt så er det nå Konami og Capcom som står for tur.

 

Da går det bare en vei sånn som jeg ser det, og det er enda litt mer oppover for xbox:)

Lenke til kommentar

Hm, tja... det gjenstår å se om Microsofts bølle-strategi kommer til å funke. Har hørt rykter om at flere av talentene i Rare har gått over til andre utviklere etter at MS tok over. Det er jo hodene til de ansatte som skaper spillet, ikke firmanavnet.

Jeg syns Microsofts stil på konsoll markedet så langt er ganske vulgær, men det er vel sånn ting funker i USA :roll:

Lenke til kommentar

Egentlig så bryr jeg meg fint lite om hvordan MS gjør det eller ikke. Går ut ifra at de er intressert i en ting, og bare en ting, og det er å tjene penger! Måten de prøver å gjøre det på er å kjøpe opp de beste spilleutviklerne.

De kan gjøre dette da de har penger nok til å gjøre dette.

 

Så lenge dette gjør at spillene som kommer ut til oss brukere, så er det helt greit for meg..

 

Bra spill vil jeg ha, nothing more, nothing less:)

 

Jeg har som sagt hatt ps2 frem til nå (og har den fortsatt), kjøpte meg xbox for en kort tid siden og den har imponert meg stort så langt.

De fleste som jeg kjenner som har ps2 har også solgt denne og gått til innkjøp av en xbox istede.

 

Foreløpig har ps2 klart det beste utvalget, var ikke akkurat en fordel for MS at ps2 fikk så stort forsprang som de gjorde. Menne jeg tror situasjonen har forandret seg drastisk innen et halvt år eller så.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...