Gå til innhold

Skal jeg kjøpe Xbox, PS2 eller GameCube?


Lux vs Lyon

Anbefalte innlegg

gidd ikke komenter så mye tilbake men det er en ting som dekker alt. det er ms sin monopol taktikk. MS vil ikke at det skal være noe valg. de blander også xbox mot alle andre ting de lager. de vil at alt i huset skal være fra de. f.eks halo2 videoen som bevist skal få xbox brukere til å laste ned MP9. microsoft kjøper opp alt mulig for å skaffe seg monopol. de strider også heftig med nvidia om levering til xbox og krever at nvidia skal priotitere xbox mer enn de andre kortene deres. xbox er også disignet som en pc invendig noe jeg også er i mot. jeg er helt sikker på at microsoft utnytter det at de lot intel produsere cpuene. jeg bare syntes alt blir så falskt og jeg bare ser MS bare dekker over konkurentene med pengene sine. syntes også at MS rusjer ut produktene sine sånn halv ferdig til xbox. grafikk er ofte full av bugs. grafikkene syntes jeg er voldsomt lik "pc grafikk", noe jeg ikke helt liker, syntes liksom at konsoll skal være en pause fra pcen. personlig syntes jeg det er som å spille pc på tv, og jeg vet at det er mange andre som syntes det og. jeg syntes i hvert fall hele prinsippet til xbox blir feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-29 17:54, skrev Caveman:

gidd ikke komenter så mye tilbake men det er en ting som dekker alt. det er ms sin monopol taktikk. MS vil ikke at det skal være noe valg. de blander også xbox mot alle andre ting de lager. de vil at alt i huset skal være fra de. f.eks halo2 videoen som bevist skal få xbox brukere til å laste ned MP9. microsoft kjøper opp alt mulig for å skaffe seg monopol. de strider også heftig med nvidia om levering til xbox og krever at nvidia skal priotitere xbox mer enn de andre kortene deres. xbox er også disignet som en pc invendig noe jeg også er i mot. jeg er helt sikker på at microsoft utnytter det at de lot intel produsere cpuene. jeg bare syntes alt blir så falskt og jeg bare ser MS bare dekker over konkurentene med pengene sine. syntes også at MS rusjer ut produktene sine sånn halv ferdig til xbox. grafikk er ofte full av bugs. grafikkene syntes jeg er voldsomt lik "pc grafikk", noe jeg ikke helt liker, syntes liksom at konsoll skal være en pause fra pcen. personlig syntes jeg det er som å spille pc på tv, og jeg vet at det er mange andre som syntes det og. jeg syntes i hvert fall hele prinsippet til xbox blir feil.


 

Paranoide tulling.

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det, kjøper de fleste xbox nå siden den er billig, men problemet er at de fleste tenker mest på grafikken, når ble grafikken det viktigste?

Derimot på spill som kommer til alle konsollene er det jo faktisk en fordel med xbox, for da får du det samme gameplayet som de andre konsollene, og du får bedre grafikk. Jeg skjønner ikke hvorfor utviklerene ikke gjør det enkelt og lager ekstra materiale til de forskjellige versjonene som at playstationen har flere charactere og xboxen har ekstra baner og gamecube har flere multiplayer moduser. På denne måten ville det faktisk være forskjell på alle versjonene innen noe annet enn grafikk, og sånn jeg ser det ville dette være en fordel

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 15:03, skrev Erling E.:

Roamer tar feil når det gjelder rollespill. Jeg synes Boxen er best der:


Baldur's Gate: Dark Alliance, Morrowind, Nightcaster, Azurik osv.



 

Vel, Baldur's Gate kommer jo til Gamecube også, mens Morrowind finnes allerede til PC. Og fra det jeg har hørt er hverken Nightcaster eller Azurik noe å skryte av. Det mest lovende av rollespill som kommer til Xbox er vel Project Ego, og det kommer ihvertfall ikke før 2003 til Europa.

 

Men, grunnen til at du er uenig er jo naturligvis at du ikke synes at Final Fantasy og Skies of Arcadia er ekte rollespill, ikke sant? Jeg synes ihvertfall at Final Fantasy spillene er noe av det beste som er laget, og Skies of Arcadia stiller i samme sjanger, nemlig konsoll-rpg.

 

Forskjellen på oss er vel at jeg først og fremst er en konsoll-gamer, mens du først og fremst er en PC-gamer. Derav den ulike smaken i spill, no?

 

Uansett vil det oppstå uenigheter når det er snakk om smak og behag, og jeg kan vel konkludere med at Xbox har noen gode rollespill den også, og som sagt får du nok rimelig bra dekning med tiden uansett hvilken konsoll du velger.

 

Så bra som spilleutvalget er for de tre konsollene, så er det ikke rart at alle synes nettopp sin konsoll er best. Sånn som jeg ser det, er PS2 det beste valget nå. Prisen vil muligens gå ned ytterligere før Jul, så det kan lønne seg å smøre seg med tålmodighet. Da har det jo kommet en hel del gode spill for de andre konsollene også..

Lenke til kommentar

Akkurat "nå" er playstation2 det beste kjøpet!(er stolt ps2 eier)

MEN playstation2 har allerede gitt ut sine beste spill(unntatt Vice-City og The getaway som kommer snart)

Når de er kommet hva slags overhypa spill skal vi vente på da? Hater å si det men Xbox er fremtiden!

Playstation kan aldri ta den igjen på noen måte.

Det er forresten veldig surt for en playstation-eier å vite at spillet hans blir banket grafikk-messig av Xbox versjonen. Jc-g har noen veldig gode poeng angående Gamecube,og hvem foretrekker Mario solskinn, Luigi og spøkelseshuset, StjerneRev og vennene hans fremfor Splinter Cell?

(For de som tenker "bare vent til playstation3 kommer" kan jeg bare si 2005 er VEEELDIG lang tid så sitt ikke og vent)

Lenke til kommentar

Anyway, Xbox er på vei inn. PS2 på vei ut*. Ett fett hvordan; om så Bill Gates truer seg til at alle skal lage spill til Xbox :smile:

 

Og Jon Are, jeg liker Xboxen og spillene til den fordi den minner meg mest om PC-en. Den er en forenklet PC. Derfor er ofte gameplayet litt mer komplekst enn vanlige konsoll spill. Ta Morrowind f.eks. Typisk PC-spill som er tilgjengelig til Xbox.

 

*Det vil trolig komme hundrevis av PS2-spill ut i mange år fremover. Poenget mitt er at PS2 sin hardware ikke er så stor som Xbox sin. Vent å se, nå PS3 kommer, vil Xbox måtte gi plass. Og da blir PS3 kongen. Darwinisme.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 22:46, skrev Bralt:


Jc-g har noen veldig gode poeng angående Gamecube,og hvem foretrekker Mario solskinn, Luigi og spøkelseshuset, StjerneRev og vennene hans fremfor Splinter Cell?


 

Rent bortsett fra at Splinter Cell i følge Nintendo også kommer til Gamecube litt senere og det faktum at Gamecube ikke bare handler om Mario og Luigi, så er utsagnet ditt greit.

 

Du glemmer at Gamecube ikke er bare for Barn, men for mennesker i alle aldre. Ikke glem Resident Evil, Metroid, Eternal Darkness og Die Hard : Vendetta. Når det er sagt, er det vel ikke så mange voksne som ikke klarer å nyte Mario eller Zelda på grunn av mangelen på blod i nevnte spill.

 

Xbox har jo også titler for barn, spesielt nå som de har Rare ombord. Husk Blinx, Shrek og Rayman.

 

Alle konsollene har spill beregnet på alle aldersgrupper, så den generalisering at Xbox bare er for voksne eller at Gamecube bare er for barn holder ikke.

 

Og Erling, Final Fantasy spillene er da vel ganske komplekse? Forøvrig synes jeg at Morrowind er et av de beste rollespillene noensinne, og at enhver rollespill-elskende gamer bør ha det i samlingen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 23:19, skrev Erling E.:

Anyway, Xbox er på vei inn. PS2 på vei ut*. Ett fett hvordan; om så Bill Gates truer seg til at alle skal lage spill til Xbox :smile:


 

Vel, strengt tatt er vel Gamecube med i den ligningen også? Se på salgstallene, Gamecube og Xbox ligger for øyeblikket ganske likt.

 

Quote:


*Det vil trolig komme hundrevis av PS2-spill ut i mange år fremover. Poenget mitt er at PS2 sin hardware ikke er så stor som Xbox sin. Vent å se, nå PS3 kommer, vil Xbox måtte gi plass. Og da blir PS3 kongen. Darwinisme.


 

Grafikken er sjeldent det viktigste med et spill, og forskjellen i grafikken er ikke så stor for en gjennomsnittlig konsoll-bruker. Selvsagt er det fett med bra grafikk, men så lenge de beste spillene er på PS2 så har det ikke så mye å si.

 

Jeg tror nok at det vil bli ganske likt mellom Xbox og Gamecube før neste runde med konsoller.

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at de fleste konsonn-folk lever for grafikk :smile: Men jeg er fullstendig enig med deg, gameplay er alltid bedre enn grafikk. For å si det slik: grafikk er egentlig ikke viktig for meg, så lenge spillet er moro.

 

Ta Lords of Midnight for eksempel. Dritt grafikk per i dags standarder, men jeg hadde fyrt det opp når som helst hadde bare maskinen min kunne kjørt det. Tror nesten jeg kjøper en eldre maskin bare for å spille de gamle spillene.

 

Jeg synes også at Xbox spill har mer gameplay enn GC. Men det er min personlige mening.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-30 09:06, skrev Anubizzzz:

Du burde Kjøpe XBOX fordi at GAMECUBE SUX...

Jeg har sett at det hakket på STARWARS spillet, på GAMECUBE.... Jeg personlig syntes ikke at GAMECUBE holder mål.



 

Har ikke merket noe særlig hakking i Rogue Leader II. Antar at det var det du mente. Synes at det er et knallspill, og ihvertfall ingen grunn til å unngå Gamecube.

Lenke til kommentar

"PS2 er på vei ut, Xbox på vei inn"

 

-Hm, trukje dét. Hvorfor? Hallo, vi snakker om SONY! De har lang erfaring innenfor konsoll markedet, det har ikke Microsoft. Bare tenk på hvor godt fotfeste PS2 har i Japan f.eks. hvor mye av eliten innenfor spillutvikling befinner seg. PS2 er den definitivt mest populære konsollen i verden akkurat nå. Kraftigere hardware er ikke et argument for å si at en konsoll vil få større markedsandeler enn en annen. Bare se på Dreamcast for eksempel.

Det som teller mest er gode taktiske beslutninger på salgskritiske avgjørelser, som f.eks. markedsføring og timing.

Det er noen som hevder at de fleste som kjøper konsoll bryr seg mest om grafikk. Det er feil. La meg illustrere:

 

Hardcore gamers -> den minste markedsandelen, har øye for kvalitet, gir beng i grafikk til fordel for spilltekniske egenskaper som gameplay og interface design.

 

Casual gamers -> den nest største markedsandelen, opptatt av eyecandy og hva andre casual gamers mener.

 

Mannen/gutten i gata -> den definitivt største markedsandelen. Får konsoll til jul eller kjøper den til bursdan til sønnen/dattera, tar sine avgjørelser på bakgrunn av hvordan coveret ser ut og hva mannen bak disken sier. Sports gamers hører også til her.

 

 

Det blir helt teit å diskutere dette på bakrunn av at man har en favoritt konsoll, da burde man heller insé at man er %&/#%& biased og la være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...