Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)


Anbefalte innlegg

Det høres som om du kan ha fått et eller annet virus på telefonen, men er ikke noe problem å levere den fra seg på service nå, med tanke på at den blir mest sannsynlig oppgradert med 6288 FW.  og den skal være feilfri..

 

Edit: hva lærer vi av dette? IKKE handle hos Elprice fordi du sparer en hundrelapp eller to..

7348193[/snapback]

 

Ja, har tenkt tanken selv... kanskje et virus... Slettet litt mere igår kveld, og den har holdt seg stabil over natten.. :p

Har nå hele 232kb ledig :w00t:

 

Jeg kommer til å levere den, bare så teit og levere den å sitte der i 3 uker uten mobil, for de hadde såklart ingen telefoner å låne ut! Men får vel se om jeg får lånt en av en eller annen...

 

Jeg har lært! :D

7349993[/snapback]

 

Etter 7 dager har du krav på utlånstelefon, etter norsk kjøpslov;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wipy, telefonen hadde mange feil i begynnelsen, men nå er så godt som alle feilene blitt fikset :)

 

Jeg har 6280, den funker helt perfekt etter at jeg fikk fw 05.92 på den ;)

7349421[/snapback]

 

Min var nylig på rep og jeg har akkurat samme fw som deg. Men alikevel har den opphørt å fungere nok en gang. Men telefonen er god å bruke, skal ikke nekte for det.

Lenke til kommentar
Nja, den siste er ikke nødvendigvis den beste... Det kan være mange bugs i den nye, de har fikset de som var i den forrige, og muligens skapt nye.

 

Men som regel er den nyeste best ja :)

 

_

 

LisaS: Vel, jeg har 865kb igjen i telefon minnet, men så har jeg 2,9mb til programmer, og 1.6 i galleriet...

 

Prøv å gå inn på galleriet, og velg Minnestatus i menyen, da får du en oversikt over hvor mye plass de forskjellige tingene tar ;)

7347291[/snapback]

 

Antar at det blir det samme som å gå på Innstillinger - Telefon - Minnestatus...

I bruk: 1,8MB

 

Ledig minne: 232kb

Galleri: 712,2kb

Meldinger: 0,0kb

Programmer: 1,1MB

Bokmerker: 0,5kb

 

Det som er i Galleriet er bare det som fulgte med, utenom temaer, bakgrunnsbilder + litt sånn som jeg måtte slette for å få litt mere minne...

Meldinger er det ingenting...

Programmer: Kun de som følger med, Spill, Kalkulator o.l. (som forøvrig må slettes snart hvis dette fortsetter :p )

Bokmerker: har noen bokmerker, men det er så lite at det har ikke noe å si.

 

Hvis man legger sammen ditt så får du i hvert fall litt over 5MB totalt?

Mens mitt blir ca. 2MB totalt...

 

Men skal det være så mye forskjell på telefonminne? tenker ikke på min nå, for der er det jo helt klart noe feil... Men du har ca.5MB, andre jeg har sjekket på så har en 4MB totalt og en annen en 6MB totalt...

Har det noe med når man kjøpte mobilen?

 

På sidene til Nokia mener jeg å ha lest at den skal ha opptil 8MB.

Isåfall heldig for den som får den med 8, og synd for den som får den med 4...

 

Nå hadde jeg klart meg med bare 4-5MB, har et minnekort på 2GB så legger det meste der, men blir jo vanskelig når det plutselig ikke er plass til de tingene som følger med mobilen engang...

Lenke til kommentar

Går ikke noe bedre egentlig, Golf-spillet har nå blitt slettet :p

 

Ser ut til at jeg mister minne med en gang jeg går på internett med

mobilen, for uten å gjøre det så går det ganske bra. Så er et virus

antagelig?!

Men får nok ordnet det på mandag...

 

For å minske "sorgen", så gikk jeg idag og kjøpte meg

Acer Ferrari 5002, så da er ikke mobilen så farlig lenger :p

Lenke til kommentar
Min var nylig på rep og jeg har akkurat samme fw som deg. Men alikevel har den opphørt å fungere nok en gang. Men telefonen er god å bruke, skal ikke nekte for det.

7350030[/snapback]

Huh, har du hatt den på rep mange ganger?

 

 

Antar at det blir det samme som å gå på Innstillinger - Telefon - Minnestatus...

I bruk: 1,8MB

 

Ledig minne: 232kb

Galleri: 712,2kb

Meldinger: 0,0kb

Programmer: 1,1MB

Bokmerker: 0,5kb

 

Det som er i Galleriet er bare det som fulgte med, utenom temaer, bakgrunnsbilder + litt sånn som jeg måtte slette for å få litt mere minne...

Meldinger er det ingenting...

Programmer: Kun de som følger med, Spill, Kalkulator o.l. (som forøvrig må slettes snart hvis dette fortsetter :p )

Bokmerker: har noen bokmerker, men det er så lite at det har ikke noe å si.

 

Hvis man legger sammen ditt så får du i hvert fall litt over 5MB totalt?

Mens mitt blir ca. 2MB totalt...

 

Men skal det være så mye forskjell på telefonminne? tenker ikke på min nå, for der er det jo helt klart noe feil... Men du har ca.5MB, andre jeg har sjekket på så har en 4MB totalt og en annen en 6MB totalt...

Har det noe med når man kjøpte mobilen?

 

På sidene til Nokia mener jeg å ha lest at den skal ha opptil 8MB.

Isåfall heldig for den som får den med 8, og synd for den som får den med 4...

 

Nå hadde jeg klart meg med bare 4-5MB, har et minnekort på 2GB så legger det meste der, men blir jo vanskelig når det plutselig ikke er plass til de tingene som følger med mobilen engang...

7350106[/snapback]

Jeg har 6mb plass på telefonen, hvis jeg tar med Galleri osv...

Det er 8mb plass totalt på kortet, det Nokia ikke tar med på sidene sine er at 2mb er i reservert til telefonen.

 

Du har nok et virus ja...

Lenke til kommentar
Min var nylig på rep og jeg har akkurat samme fw som deg. Men alikevel har den opphørt å fungere nok en gang. Men telefonen er god å bruke, skal ikke nekte for det.

7350030[/snapback]

Huh, har du hatt den på rep mange ganger?

7353795[/snapback]

 

Nei, bare èn gang. Men synes den burde fungere etter denne ene gangen. Fikk eksakt samme feil som før den var på rep.

Lenke til kommentar

Kjøpte nokia 6288 for litt over en måned siden, de rettet opp feilene i den og endret litt designet + større minnekort. Den fungerer flott :w00t: Den har FW versjon 05.92, samme som jeg ser mange av dere har fått oppdatert til på 6280'ene :thumbup:

 

Vurderte egentlig å kjøpe 6280, men fant ut at jeg heller skulle slenge i litt mer penger og få en telefon som virkelig fungerte ;) Slarken har de ikke gjort noe særlig med, men man venner seg fort til det, og det er i utgangspunktet ikke noe stort problem når man bruker telefonen.

 

Når det gjelder kamera, så får man ganske grumsete bilder hvis man har for dårlig belysning, men man kan ta utrolig bra bilder hvis bare belysningen er god nok :)

Bildet nedenfor tok jeg med full oppløsning :)

 

post-88692-1164806582_thumb.jpg

 

For dere som skal klage på kjøpet av en mobil eller annen vare, ta en kikk på forbrukerrådets nettsider. Der kan dere finne mye om hvilke rettigheter dere har, og forbrukerrådet har faktisk fastslått at det skal/burde være 5 års reklamasjonstid på mobil :thumbup: Om man får det hos forhandler er en annen sak.. :hmm:

 

Ikke hør på alt som forhandlerne sier angående klagetid o.l., sjekk d ihvertfall opp hos forbrukerrådet først! Mange butikk ansatte har ikke like god kunnskap om lover og rettigheter, og mange unnlater nok i enkelte tilfeller å gi ut all viktig informasjon om bytterett. Mitt tips ihvertfall: stå på krava!!

Lenke til kommentar

Jeg har to stk nokia 6280 liggende, begge med defekt display. Det vil koste ca 1000 spenn per telefon og få displayet fikset, samt oppdatert FW.

 

HVA er en nokia 6280, som er operatørlåst verdt? Hva kan jeg ta for den?

 

Og, har de funnet en måte og låse opp nyere nokia på? BB5 telefoner eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Jeg har to stk nokia 6280 liggende, begge med defekt display. Det vil koste ca 1000 spenn per telefon og få displayet fikset, samt oppdatert FW.

 

HVA er en nokia 6280, som er operatørlåst verdt? Hva kan jeg ta for den?

 

Og, har de funnet en måte og låse opp nyere nokia på? BB5 telefoner eller noe sånt.

7399111[/snapback]

 

GSMTeknikk hevder å kunne låse opp en Nokia 6280 for kroner 399 her.

 

Men om det fungerer aner jeg ikke, har ikke hørt om noen som har gjort det foreløpig ihvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg har to stk nokia 6280 liggende, begge med defekt display. Det vil koste ca 1000 spenn per telefon og få displayet fikset, samt oppdatert FW.

 

HVA er en nokia 6280, som er operatørlåst verdt? Hva kan jeg ta for den?

 

Og, har de funnet en måte og låse opp nyere nokia på? BB5 telefoner eller noe sånt.

7399111[/snapback]

 

GSMTeknikk hevder å kunne låse opp en Nokia 6280 for kroner 399 her.

 

Men om det fungerer aner jeg ikke, har ikke hørt om noen som har gjort det foreløpig ihvertfall.

7399409[/snapback]

 

 

Om du reparerer telefonene og oppgraderer til 5.92, så er den vel heller ikke operatørlåst lengre. tror jeg. Min er ihvertfall ikke operatørlåst etter siste oppdatering. :)

Lenke til kommentar
Er det flere her inne som sliter med at telefonen plutselig mister dekningen?

Var det som gjorde at jeg valgte å levere tilbake mitt eksemplar.

7419515[/snapback]

 

Jeg sliter med nettopp det ja. Må få gjort en softwareoppdatering, men det er et ork når man må 2 timer med bil for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Er det flere her inne som sliter med at telefonen plutselig mister dekningen?

Var det som gjorde at jeg valgte å levere tilbake mitt eksemplar.

7419515[/snapback]

 

Jeg sliter med nettopp det ja. Må få gjort en softwareoppdatering, men det er et ork når man må 2 timer med bil for å gjøre det.

7422081[/snapback]

Det hjalp ikke en dritt på min, selv med den nyeste fw'en

Lenke til kommentar
Er det flere her inne som sliter med at telefonen plutselig mister dekningen?

Var det som gjorde at jeg valgte å levere tilbake mitt eksemplar.

7419515[/snapback]

 

Jeg sliter med nettopp det ja. Må få gjort en softwareoppdatering, men det er et ork når man må 2 timer med bil for å gjøre det.

7422081[/snapback]

Det hjalp ikke en dritt på min, selv med den nyeste fw'en

7422774[/snapback]

Til meg hjalp det med softwareoppdatering (FW 5.92).

Lenke til kommentar

Beklager viss dette er tatt opp før, men jeg gadd ikke lese igjennom alle sidene for å finne det ut.

 

Saken er det at når jeg velger kabeltilkobling i Nokia PC Suite når jeg skal koble til min 6280 står det at jeg skal koble kabelen til pc'en og til telefonen. Dette gjør jeg og velger "Standard Modus". Men det skjer ikke noe mer.

 

Andre med samme probleme? Fatter dere hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...