Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)


Anbefalte innlegg

En fjerde ting er egentlig ett spørsmål: Hva er/gjør slumremodus (under displayinnstillinger) ?

7241867[/snapback]

 

siden jeg har engelsk oppsett og ikke gidder å bytte er jeg ikke helt sikker på hvilken instilling slumremodus tilsvarer men;

 

Power saver = når lyset stenges av skrur skjermen seg av og viser kun en stripe med tid, dato og status ikoner(mottat melding, tapt annrop, tastelås etc).

 

Sleep mode (tipper dette er slumremodus)= etter litt lengre tid, skrur den av også den stripen nevnt i power saver og skjermen er helt svart til du trykker på en tast/slider åpen dekslet.

 

Disse funksjonene endrer litt hvordan de funker hvis du har skjermsparer aktivert (skjermspareren står og kjører litt før power saver setter i gang)

 

selv kjører jeg screensaver off, power saver on, og sleep mode off, fordi jeg liker å altid kunne gløtte ned på skjermen uten å trykke for å se om jeg har fått meldinger eller om noen har ringt. Pluss jeg ble confused av sleepmode, fordi det ser ut som telefonen har skrud seg av. :)

 

Den siste muligheten er at det er snakkom active standby. som er en modus som viser masser av info på skjermen og gjør at du kan nå enkelte funksjoner raskt. Jeg synes denne var rotete, treig og så ikke helt vitsen så jeg lot den være av etter å ha testa den ut... (står mer info om den i manualen methinks.)

 

en ting til... hvilken sofware version bruker du?

7243474[/snapback]

 

Ja det kan stemme at slumremodus er sleepmode. Da tror jeg jeg tar den av også :)

 

Jeg bruker V 03.81

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til info så startet uke 1 2.januar i år.

Uke nr. starter hver mandag

7243986[/snapback]

 

Ja det har jeg observert. Men hva er logikken med at det hvert 6tte år er 53 uker? Er kanskje litt off topic dette :hrm: ,men er det mobilen som er merkelig, eller er det slik det skal være?

7247474[/snapback]

 

 

Sweet Moses! Herregud!

Nei det er ikke mobilen din det er noe galt med.

 

Søk på ukenummer på wikipedia og du vil få ditt svar...

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd hakking når jeg spiller av videoklipp på Nokia 6280. Dette gjelder både klipp jeg har tatt med mobilen, og klipp tatt på f.eks en Sony Ericsson telefon (alt er .3gp). Både lyd og bilde hakker, men så plutselig fungerer det igjen, mog så hakker det igjen.

 

Har noen opplevd noe liknende?

Minneproblemer er vel ikke problemet, i og med at N6280 har s40 som ikke kan ha flere program oppe samtidig?

Lenke til kommentar

Har oppdatert til siste firmware (05.92).

 

Noen andre som har problemer med kontakt-innstillingene? Opplever at det er umulig å bare bruke telefonens minne i bruk. Etter kort tid hopper den over til tlf og sim. Forbaska irriterende når alle kontaktene ligger dobbelt... Resultatet er at jeg må slette sim'en for kontakter. Synd, siden det er en grei backup i tillegg til PC.

 

Ser også at Telefonoppdateringer er lagt til i Innstillinger. Noen som vet om dette faktisk fungerer? Ser ikke 6280 på lista her iallefall: Nokia - Phone software update

Lenke til kommentar
Har oppdatert til siste firmware (05.92).

 

Noen andre som har problemer med kontakt-innstillingene? Opplever at det er umulig å bare bruke telefonens minne i bruk. Etter kort tid hopper den over til tlf og sim. Forbaska irriterende når alle kontaktene ligger dobbelt... Resultatet er at jeg må slette sim'en for kontakter. Synd, siden det er en grei backup i tillegg til PC.

 

Ser også at Telefonoppdateringer er lagt til i Innstillinger. Noen som vet om dette faktisk fungerer? Ser ikke 6280 på lista her iallefall: Nokia - Phone software update

7279309[/snapback]

Har ikke opplevd det problemet med kontaktene. PC som backup burde jo egentlig holde (jeg bruker også Netcoms KontaktSync som fungerer strålende :)).

 

Tidligere i år var det snakk om at Nokia skulle lansere en oppdateringsfunksjon som het "Over-Air" eller liknende, der man skulle kunne oppdatere telefonen uten å koble den til pc. Det er kanskje dette "Telefonoppdateringer" har klargjort telefonen for.

Lenke til kommentar
Har oppdatert til siste firmware (05.92).

 

Noen andre som har problemer med kontakt-innstillingene? Opplever at det er umulig å bare bruke telefonens minne i bruk. Etter kort tid hopper den over til tlf og sim. Forbaska irriterende når alle kontaktene ligger dobbelt... Resultatet er at jeg må slette sim'en for kontakter. Synd, siden det er en grei backup i tillegg til PC.

 

Jeg har samme problemet med min tlf. Jævla irriterende egentlig.... til slutt slettet jeg kontaktene i SIM... :no:

Lenke til kommentar

Jeg har levert inn telefonen min 4 ganger. De to siste gangene til reklamasjon. Den 3. gangen fikk jeg den tilbake med beskjed om at siden det ikke var samme feilen som de to første gangene, så fikk jeg ingen ny. Nå har Nokia endelig tatt til vettet, og sender en ny til Telebutikken. Men de utfører bare et Swap, altså jeg får bare et nytt håndsett, og ikke noe servicepakke som jeg kunne byttet i en annen telefontype. Er det noen som vet om dette er lov?

 

1. gang: lagret ikke ord i ordboka

2. gang: lagrer fortsatt ikke ord i ordboka, samt "simkortregistrering mislyktes", dvs. mister kontakt med simkort, kontakter og nettverk.

3. gang: fortsatt "simkortregistrering mislyktes, PLUSS at den skrur seg av i hytt og vær. 4 ganger på en dag fikk være nok. I tillegg fikk jeg spørsmål om å taste en kode, som jeg ikke aner hva er til, men det gikk over etter 10 minutter.

4. gang: skrudde seg fortsatt av, og "simkortregistrering mislyktes", og telefonen insisterte på å vise alt av kontakter, både i telefon og sim.

 

Det skal sies at jeg i tillegg i denne perioden (1,5 mnd) byttet simkort 3 ganger, fordi de trodde at det var DET det var noe galt med. Det er også ganske irriterende å miste alt av kalenderoppføringer og innstillinger. Tar jo avsindig lang tid å få den tilbake slik man vil ha den.

 

Egentlig hara jeg nå lyst på en Sony Ericsson, bare for å slippe problemene, jeg regner med det kommer noen med den nye telefonen også. Møkka-Nokia.

Lenke til kommentar

Haha, du sier noe. De visste dog ikke at kvaliteten på den var så elendig i de få dagene de testet den da. Men fytti for et irriterende makkverk av en telefon, selv om den er god å bruke når den funker.

Har måtte gå over til en gammel samsung x480, den går jo aldri i stykker! :p

Endret av wipy
Lenke til kommentar
Nå har jeg pløyd igjennom en hel masse tråder om problemer med 6280, men jeg har ikke funnet noe som omhandler problemet jeg sliter med.

Min nekter plutselig å sende meldinger. Problemet startet med at den mistet nummeret til meldingssentralen. Etter at det var lagt inn igjen, går meldingen over i utboksen, men der blir den. Det blå ikonet som indikerer at telefonen sender en melding slutter å bevege seg etter få sekunder, og der blir den stående.

Jeg har nå vært hos et Nokia-verksted (Zodiac Norge) med den, og de kjente til feilen, men det var visst ingenting å gjøre med det. Jeg kunne prøve å skru den av og på noen ganger, for det kunne hjelpe....

Hva i he.... skal jeg med en mobil som jeg ikke kan sende SMS med!?

 

Noen andre som har erfart lignende problem med telefonen sin?

6892701[/snapback]

Hei. I går kveld skjedde det plutselig med meg. Jeg skulle skrive en mail og pplutselig ble det svart så kom det på igjen noen få sekunder etter. Akkurat som mobilen skrudde seg på igjen. Etter det da jeg skulle sende sms fikk jeg ikke til å sende ... det ikonet sto på hele tiden slik som dg. Fikk feil melding at meldingssetral ikke er valgt osv. Jeg skjønte ingenting .... skrudde av og på mobilen igjen men hjalp ikke. Så jeg gikk inn på meldinger - innstillinger og så at meldingssentral manglet det beskjedsentralsnummeret. Jeg bruker netcom så jeg la inn fra netcom som er +4792001000 meldingssentral navn skrev jeg bare netcom. Valgte så det. etter det har jeg kunnet sende sms igjen. Har du prøvet d?

6898891[/snapback]

 

Hei

 

Det samme har skjedd meg... Har funnet nummeret til Tele2 men får det ikke til å funke. Men må jeg ha med + i det nummeret? Får ikke til å "lage" + der man skal skrive inn meldingssentral nummeret....

Lenke til kommentar

Jeg har da vel det største problemet her... :p klarte å knuse skjermen min å har ikke garanti (tror jeg:p) så jeg lurte på om noen visste av ett brukbart verksted og kanskje til og med pris på en slik reparasjon...

 

jeg og har som de fleste her inne problemer med at telefonen restarter seg og slikt når jeg spiller musikk... må påpeke at dette er min 4. Nokia 6280 på litt over en måned... :p

Lenke til kommentar

Feil med denne telefonen :O

 

Ja... hvor skal vi starte....

 

dette er feilene jeg har hatt... (får heldigvis ny telefon nå (forhåpentlig vis en annen)

 

1: slår seg av og på

 

2: slutter plutselig å sende meldinger. må startes på nytt

 

3: mp3 spilleren henger seg.

 

4: lagrer ikke ordene i meldingene

 

 

heldigvis skaffer mamma meg en ny telefon selv om det ikke er samme feilen. :D

Endret av Dhack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...