Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)


Anbefalte innlegg

Okei - leste litt raskt jeg :).

 

Men bildene ser helt fine ut de. Husk at megapikslene ikke sier noe om hvor bra bildet blir - og 6280 har ikke alverdens med optikk å skryte av, ei heller stor ccd-brikke.

 

Tror ikke verdens mest avanserte bildeforbedringsalgoritmer ligger i telefonen heller :).

7008417[/snapback]

 

Så det skal altså være slik? Det er ikke jeg som er blitt sinnsyk av å lese denne tråden? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nuvel - jeg håper og tror at jeg tar bedre bilder enn det med min 6280. Men nå tar jeg kun bilder utendørs. Blir for mye støy på bilder uten godt lys.

 

Til noe annet. Mp3 spilleren - når dere er midt i en sang og skal spole fram til refrenget dere liker så godt. Begynner telefonen og spole fra begynnelsen av sangen da?

 

Og har dere opplevd å få meldingen "Ikke nok minne" når dere bytter tema? (På mobilen altså, ikke hos damen)

Lenke til kommentar

Fått igjen min 6280 nå. software 5.92. Mp3 avspiller funker fett. Den har fått noen forandringer også. På mp3 avspilleren, og flymodus er det vel jeg har merket meg.. og kalkulator er flyttet til organiserer.. ellers har jeg ikke merket andre forskjeller.. utenom at den virker:) FOrnøyd med telefonen :) Eneste er sliden som er slark, som de selvfølgelig ikke giddet fikse på verkstedet..

Lenke til kommentar

Har fått min 6280 tilbake etter software oppdatering. Har nå 5.92. Den fungerer perfekt nå, det er mange forbedringer. Synes alt går mere 'smooth'. Virker veldig stabil. Eneste minuset er at det ser ikke ut til at kameraet er forbedret nevneverdig, bildene blir fortsatt litt pikselert, kornete.

Lenke til kommentar

Åh!

 

Endelig fått telefonen tilbake, etter 1 mnd på service.

 

Fikk fw. 05.92, farsken kor knall sei eg bare!

 

MP3 spilleren er oppgradert, flight modus har kommet, flere konfigurasjons muligheter Push & Talk (Synd verken telenor eller Netcom skal ha dette og at det ikke er mulig å sette knappen til noe annet),.

Lenke til kommentar
Og da må min inn på rep. igjen for 5.gang.  :(

Displayet er fullt i støv.

7055137[/snapback]

 

:dontgetit:

 

hvorfor gjør du ikke noe så enkelt selv? litt støv på skjermen ordnes da lett? sender den vel ikke inn kun pga det? :ermm:

7061306[/snapback]

 

 

Det er nok lett, men om elkjøp ser at jeg har åpnet telefonen(om noe skulle gå istykker) så er jo garantien borte. Men jeg sender den ikke inn nei. Stikker innom verkstedet selv i morgen. De skulle ordne det mens jeg er der. :)

Lenke til kommentar

Har klart å ødelegge skjermen på min 6280 nå, ved å legge litt vel mye vekt på den opphøyningen i nedre kant av skjermen. Den sprakk innvendig og masse artige farger kommer fram, istedet for det som egentlig skal vises.

Hva bør jeg gjøre nå? Levere den inn på reparasjon, og få det dekt av reiseforsikringa? (Med en egenandel på 500 kr)

 

Klarer de å bytte skjermen uten at alt som er lagra på telefonen går tapt?

 

Kan de bytte firmware uten at det som er lagra går tapt? Telefon nr osv. Og kan jeg regne med at de bytter firmware når den først er inne på rep.?

 

o,

Endret av orginal
Lenke til kommentar
Har klart å ødelegge skjermen på min 6280 nå, ved å legge litt vel mye vekt på den opphøyningen i nedre kant av skjermen. Den sprakk innvendig og masse artige farger kommer fram, istedet for det som egentlig skal vises.

Hva bør jeg gjøre nå? Levere den inn på reparasjon, og få det dekt av reiseforsikringa? (Med en egenandel på 500 kr)

 

Klarer de å bytte skjermen uten at alt som er lagra på telefonen går tapt?

 

Kan de bytte firmware uten at det som er lagra går tapt? Telefon nr osv. Og kan jeg regne med at de bytter firmware når den først er inne på rep.?

 

o,

 

 

Hvis det bare er skjermen som er ødelagt kan du vel fortsatt koble den til en pc via kabelen og ta en backup av tlfnr og annen viktig info.

 

Legg ved en lapp når du leverer den inn om at du ønsker oppdatert firmware. Skriv hvilke feil du har opplved (hvis du har opplevd noen). Hvis du kan få reparasjonen på reiseforsikring så brø du vel sende den inn.

 

 

Jeg knuste også skjermen min i går, og nå ser den ut som et fyrverkeri. For min del så dekkes det ikke av forsikring så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kan bli dyrt å sende den inn. Noen som vet pris på å skifte skjerm?

Endret av DaggyBarlander
Lenke til kommentar

Hentet min N6280 for noen dager siden.. Har hatt min siden Mars eller noe, uten problemer.. Plutselig så ble skjermen svart. Da jeg fikk den igjenn, så kunne jeg ikke høre noe i andre enden da jeg pratet i TLF. Så nå har jeg sent den inn for andre gang, får den sikkert i morgen.. Da skal jeg ha siste update ALTSÅ!

Endret av Blax
Lenke til kommentar
Hørte snakk om ca 500,- for nytt display.

 

Byttet front dekkselet på min igjen i dag. Det var visst en sprekk imellom glasset og dekkselet

7080596[/snapback]

 

Bare 500,- ? Husker at når jeg knuste displayet på min gamle nokia 3410 krevde de 900kr for det.. fiksa den ikke.. :-)

 

Hvor får du tak i nye deksler forresten? Har sett at teleboden selger til 599 for både for og bakdeksel men synes det er litt mye. Trenger ikke bytte.. men kjekt med forandringer.. hehe :-)

 

edit: fant til rundt 200kr på mytrendyphone i danmark.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...