Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)


Anbefalte innlegg

Fikk min telefon oppdatert til siste firmware 5.92, og den funker knall. Eneste som er litt surt er at E-post klienten og kalkulatoren er Java, så mp3 spilleren slår seg av, men ikke radioen. Logikk 'nyone?

7131205[/snapback]

 

Fungerer knall med at mp3 spilleren slår seg av ved bruk av epost, kalkulator? Kanskje litt å ta litt vell i. Men sett i forhold til tidligere massive problemer er det vel knall?

 

Hadde så veldig lyst på denne mobilen akkurat nå, men etter å ha lest denne tråden lar jeg det være. Pga pris og tilbud i markedet sto valget mellom SE 710 og 6280. Og jeg bestiller nå Sony Ericsson. Har hatt en K700i i to år og den har fått masse juling og asfaltriper uten noen gang å svikte. Bare joysticken har blitt noe sliten de siste uker og derfor bytter jegl.

 

Hovedgrunn til å ikke velge 6280 er for meg den høyst sansynlige slark i deksel som vil oppstå og at den ikke tåler "normal" bruk. At displayet knuser ved at den kommer bort i bilratt og bordkanter er helt uholdbart. Jeg hadde kunne ikke hatt en så dårlig konstruert mobil en uke en gang uten å klare å ødelegge den. At firmwaren nå endelig ser ut til å nesten fungere er da ikke nok til å synes en slarkete mobil er OK?

7131876[/snapback]

Les innlegget mitt på nytt du. "Den funker knall. Eneste som er litt surt er at E-post klienten og kalkulatoren er Java, så mp3 spilleren slår seg av, men ikke radioen."

 

Noe av det som blir skrevet her i tråden kan jeg love deg at er overdrevet. Jeg har selv mistet denne mobilen i asfalten fra 1,5m høyde, mistet den på betong gulv fra 1m høyde, og flerfoldige ganger i gulvet uten noen varige men, bortsett fra litt riper etter jeg mistet den i asfalten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blitzelyd er noe som skal være der på alle nye telefoner, for å vite at det blir tatt bilde etc. En lov som bestemmer det. Rart den er borte med nyeste FW. Men MÅ du ha den lyden? Er jo bedre uten..?

5980828[/snapback]

 

 

Må bare kommentere der at den lyden som kommer når du tar bilde er ikke på alle de nyeste modellene. Du kan velge om du vil ha den på eller ikke. det kan jeg og mobilen min er en av de nyeste på markedet, så vet ikke jeg ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man kan få oppdatert telefonen i Trondheim? Og hva er siste versjon? Og hvor lang tid tar det...?  Koster det noe? :whistle:

7148075[/snapback]

 

Nordialog i Tempeveien (ved sluppen) er et Nokia-servicesenter, og skal kunne oppdatere telefonen din. Jeg tror siste versjon er FW 5.92

Endret av DaggyBarlander
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min på nettet (Siba).

 

Bor i Kr.sand og gikk innom en mobilbutikk/ verksted der som er Nokia verksted. (Club Nokia). (Uaktuelt å være uten telefon mens jeg sender den til Siba.)

 

De oppgraderte den uten kostnad og spørsmål. Kjempeservice. (men det hele er vel en sånn garantiting).

 

Fikk oppgradert til siste SW og telefonen funker som bare det.

 

Kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

var på telehuset og fikk lagt inn nyeste software, angrer ikke. 5.92 er nyeste ja, og bedre enn 3.81 :)

 

Ryddigere meny, flere funksjoner.

 

Strømsparing funker (den gikk ikke i strømsparing hos meg)

 

Flightmode er lagt til, kjekkt for de som flyr mye.

 

---

 

EDIT: Det hører med til historien at jeg ikke har hatt noen problemer med min 6280 som ble levert med 3.81.

 

Så vidt jeg vet, er tiden med alvorlige problemer på 6280 nå forbi. Den nye softwaren til denne telefonen er god og solid. Og en del av de leverandørene jeg har snakket med sier at mange av problemene i norge også skyltes problemer med telenorlåste telefoner som sammen med andre bugs gjorde at denne telefonen ble et service helvete i starten av sin levetid.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Det merket jeg forøvrig også, telenor låsen er tatt vekk.

 

Det er ikke Entry eller noe sånn dritt lengre, og det lå inne webinstillinger til tele2, netcom og hele pakka :)

7160083[/snapback]

Hehe kult...

 

Har intrykk av at branding er stort sett en uting uansett. Og jeg skulle tro det øker sjangsen for software bugs.

Lenke til kommentar

Har nyeste software til min 6280, alt funker bra, men har lagt merke til et nytt 'problem'. Hvis jeg går på 'meldingsdetaljer' på mottatte tekstmeldinger, så viser tidspunktet nøyaktig 2 timer feil. Altså hvis jeg fikk en sms klokka 19.30, så viser meldingsdetaljene at jeg fikk den klokka 17.30. Hva kommer dette av? Tids og dato innstillingene på telefonen er korrekte. Kan ikke huske at det var slik før sw oppdatering.

Lenke til kommentar

Dette synes jeg er latterlig merkelig. Ikke det at jeg har bruk for det enda, men...:

-Jeg går på kalender.

-Valg - velg dato & skriver inn 31.12.2009.

På min 6280 er dette en torsdag i uke 53.

 

Uke 53 faktisk...

 

 

En annen ting er at uten simkort fungerer ikke skjermsparer eller strømsparing.

 

 

En tredje ting er at mp3 spilleren ofte hakker på bestemte plasser under avspilling..

 

 

En fjerde ting er egentlig ett spørsmål: Hva er/gjør slumremodus (under displayinnstillinger) ?

Endret av gardover
Lenke til kommentar
Dette synes jeg er latterlig merkelig. Ikke det at jeg har bruk for det enda, men...:

-Jeg går på kalender.

-Valg - velg dato & skriver inn 31.12.2009.

På min 6280 er dette en torsdag i uke 53.

 

Uke 53 faktisk...

7241867[/snapback]

Hva er problemet med uke 53?

Dette har jo ingenting med telefonen å gjøre...

31.12.04 var en fredag i uke 53

Lenke til kommentar
En fjerde ting er egentlig ett spørsmål: Hva er/gjør slumremodus (under displayinnstillinger) ?

7241867[/snapback]

 

siden jeg har engelsk oppsett og ikke gidder å bytte er jeg ikke helt sikker på hvilken instilling slumremodus tilsvarer men;

 

Power saver = når lyset stenges av skrur skjermen seg av og viser kun en stripe med tid, dato og status ikoner(mottat melding, tapt annrop, tastelås etc).

 

Sleep mode (tipper dette er slumremodus)= etter litt lengre tid, skrur den av også den stripen nevnt i power saver og skjermen er helt svart til du trykker på en tast/slider åpen dekslet.

 

Disse funksjonene endrer litt hvordan de funker hvis du har skjermsparer aktivert (skjermspareren står og kjører litt før power saver setter i gang)

 

selv kjører jeg screensaver off, power saver on, og sleep mode off, fordi jeg liker å altid kunne gløtte ned på skjermen uten å trykke for å se om jeg har fått meldinger eller om noen har ringt. Pluss jeg ble confused av sleepmode, fordi det ser ut som telefonen har skrud seg av. :)

 

Den siste muligheten er at det er snakkom active standby. som er en modus som viser masser av info på skjermen og gjør at du kan nå enkelte funksjoner raskt. Jeg synes denne var rotete, treig og så ikke helt vitsen så jeg lot den være av etter å ha testa den ut... (står mer info om den i manualen methinks.)

 

en ting til... hvilken sofware version bruker du?

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Dette synes jeg er latterlig merkelig. Ikke det at jeg har bruk for det enda, men...:

-Jeg går på kalender.

-Valg - velg dato & skriver inn 31.12.2009.

På min 6280 er dette en torsdag i uke 53.

 

Uke 53 faktisk...

7241867[/snapback]

Hva er problemet med uke 53?

Dette har jo ingenting med telefonen å gjøre...

31.12.04 var en fredag i uke 53

7241912[/snapback]

 

Hø.. Trodde ikke uke 53 fantes jeg.. :dontgetit:

Fra dato 28.12.09 - 03.01.10 er det uke 53.

Sant nok, så er uke 52, år 2010, siste uken dette året..

 

Hmm.. Har dette noe med skuddår å gjøre kanskje? Hvert 7nde skuddår eller noe lager en ekstra uke..? For meg hørtes d logisk ut :)

 

Men det kan nesten ikke stemme om 31.12.2004 var i uke 53.. :hmm:

Endret av gardover
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...