Gå til innhold

Den store båt-threaden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet det er OT, jeg vet det er brudd på noen regler og at dere kommer til å hate meg for deg, but here we go;

 

Bare kakser har råd til båter ourdays, de koster jo faene meg nærmere 1mill for en 27 fot :wallbash:

 

Edit: Fot, ikke tommer.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Litt info om Freedom Of The Seas for de som vil vite noe som båten Bruker_Wilhelm la til:

 

Vekt: 158.000 tonn

Lengde: 1.112 fot

Antall leiligheter: Ca. 2500

Suiter: 120

Pris for leie av leilighet: fra $850 til $1250 (m/u balkong) per pers for 1 døgn

Pris for leie av suite: $1749 per pers for 1 døgn

 

Bilde fra en av de fineste suitene

1961136058255615_GALLERY.jpg

Lenke til kommentar
Jeg vet det er OT, jeg vet det er brudd på noen regler og at dere kommer til å hate meg for deg, but here we go;

 

Bare kakser har råd til båter ourdays, de koster jo faene meg nærmere 1mill for en 27" :wallbash:

5872934[/snapback]

Lov å drømme da.. ;)

5872945[/snapback]

 

Det er det :D

 

Syns gammle tre-båter er finnest btw :wee:

Lenke til kommentar
Jeg vet det er OT, jeg vet det er brudd på noen regler og at dere kommer til å hate meg for deg, but here we go;

 

Bare kakser har råd til båter ourdays, de koster jo faene meg nærmere 1mill for en 27" :wallbash:

5872934[/snapback]

Lov å drømme da.. ;)

5872945[/snapback]

 

 

Det er også lov å poste alt i EN post.... :thumbup:

 

Optimist.jpg

Ahh barndoms minner :love:

Lenke til kommentar

Jeg sa tidligere at jeg skulle poste bilde av tidenes båt. Fant bare noen få brukandes, her er ett av dem:

post-69468-1144263240_thumb.jpg

Flying Flipper. :love:

Dette er bilder av den "nye" versjonen, den gamle så ikke veldig annerledes ut. Min onkel hadde en slik med 2x200 hk påhengere, det flytta på seg, for å si det sånn. Når Flying Flipper holder toppfart (skroget tåler minst 80 knop) er kun 5% av båten i kontakt med vannet. Sjødyktig som bare juling også.

 

Hvis jeg ikke finner en fint brukt Flying Flipper til salgs snart tar jeg gjerne til takke med denne:

post-69468-1144263441_thumb.jpg

118 Wallypower. 3x5600 hk gassturbiner. Marsjfart 60 knop. Nå er ikke rekkevidden i den farten mer enn 380 nm, derfor har den et par dieselmotorer også på 370 gamp hver. Med disse holder den 9 knop, men har da en rekkevidde på 1500 nautiske. Snasen liten sak, det der.

EDIT: Det kan legges til at Wallypower har et skrog i helstøpt karbon. Trenger du å spørre hvor mye den koster, har du ikke råd. :tease:

Selv hadde jeg GH 14 *savne*

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Jeg sa tidligere at jeg skulle poste bilde av tidenes båt. Fant bare noen få brukandes, her er ett av dem:

*Snip*

Flying Flipper.  :love:

Dette er bilder av den "nye" versjonen, den gamle så ikke veldig annerledes ut. Min onkel hadde en slik med 2x200 hk påhengere, det flytta på seg, for å si det sånn. Når Flying Flipper holder toppfart (skroget tåler minst 80 knop) er kun 5% av båten i kontakt med vannet. Sjødyktig som bare juling også.

 

Hvis jeg ikke finner en fint brukt Flying Flipper til salgs snart tar jeg gjerne til takke med denne:

*Snap*

118 Wallypower. 3x5600 hk gassturbiner. Marsjfart 60 knop. Nå er ikke rekkevidden i den farten mer enn 380 nm, derfor har den et par dieselmotorer også på 370 gamp hver. Med disse holder den 9 knop, men har da en rekkevidde på 1500 nautiske. Snasen liten sak, det der.

EDIT: Det kan legges til at Wallypower har et skrog i helstøpt karbon. Trenger du å spørre hvor mye den koster, har du ikke råd.  :tease:

Selv hadde jeg GH 14 *savne*

5873964[/snapback]

 

hvis jeg sier at Faren min er Bill Gates og han er veeeeeeldig gavmild siden jeg fylder 18år i morra og vil gi meg båtfører prøven + selv valgt båt... Sier du da hvor mye den koster? :tease:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke prisen står på sida deres, den varierer nok veldig etter hva slags utstyr du skal ha (det er jo ingen som tvinger deg til å kjøpe gassturbinene hvis du ikke vil), men jeg mener å huske noen sa noe sånt som 180.000.000 uten ekstrautstyr. Tviler på du får den før 20års-dagen din uansett. :tease:

Edit: Du kommer uansett ingen vei med båtførerprøven her, tror nok du må spandere på deg kystskippersertifikat.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

nei, hadde ikke skadet med en slik en i nøstet.. men det blir vel litt mye tror jeg.. holder meg til min trofaste hobby 430 jeg.. jeg synes at denne tråden har hatt ganske står oppgang.. kun du på timer siden den ble laget, og allerede mange poster, og to sider..;-) ser ut som det er mange båt-glade her på forumet.. kjekt å se!!:-D

Lenke til kommentar

nei, hadde ikke skadet med en slik en i nøstet.. men det blir vel litt mye tror jeg.. holder meg til min trofaste hobby 430 jeg.. jeg synes at denne tråden har hatt ganske står oppgang.. kun du på timer siden den ble laget, og allerede mange poster, og to sider..;-) ser ut som det er mange båt-glade her på forumet.. kjekt å se!!:-D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...