Gå til innhold

Den store båt-threaden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den er faktisk 738 meter lang, noe som tilsvarer (hmm..  :hmm:  738 meter x 0,33 = 243,54 fot..

 

 

er det bare meg som synes det regnestykket virket litt rart ? en fot er jo mindre enn en meter da...

 

jeg kom ivartfall fren til 2421 fot jeg da... satser på att dette stemmer da...

5872674[/snapback]

 

Hmm, år og dag siden jeg har vært på forumet, men måtte bare svare da jeg så dette her. Jahre Viking heter nå Knock Nevis og er flytende-tank (FSO) i den arabiske gulf, eid av Frontline. Lengden er 458 meter (1504 fot), og har en dødvekt på 564763 tonn. Dvs at det kan ha 564736 tonn last, det er jo litt...

 

Wikipedia - Knock Nevis

Lenke til kommentar

Skal sikkert bruke litt tid i denne, kan til og med kjøre selv i år, så det blir vel kanskje noen turer med noen kompiser. :p

 

Kan vel si at dette ikke er vår båt, men den er klin lik, den har 33 hk og går i 7-8 knop i marsjfart, topfart 9-10 knop. Den er 24 fot lang. Skikkelig kosebåt, i tillegg så er ikke pappa så redd for den. :p:)

 

visbildephp9er.jpg

 

Blir nok noen timer i denne også, 8 hester og greier. :p

 

AL320%20har1.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Stort skip: Jahre Viking

5872485[/snapback]

Hehe.. Skikkelig ungdomsbåt det der! :thumbup:

5872521[/snapback]

Mmnjaa.. Litt liten motor for å stå på vannski etter.

5872540[/snapback]

Ser man vekk i fra størrelsen på båten, er motoren rimelig BIG!, men med tanke på at den er over 700 meter lang, så er det nok ikke noe tess å stå på vannski etter nei :thumbdown:

5872549[/snapback]

 

Du har nok lagt på over et par hundre meter for mye.

Den er 485.46 meter lang, Men alikevel verdens største oljetanker.

69 meter bred også.

 

Jahre Viking

 

EDIT: Og jeg har ikke lest gjennom hele tråden før jeg posta dette.

Endret av underground
Lenke til kommentar

Unnskyld meg men...

 

Hva er vits med en båt-tråd der man kan diskutere alt om båter når hele forumet omhandler båt og er åpen for diskusjon rundt båter?

 

Tråden stenges derretter. Er bedre at dere har egne tråder for hvert emne istedet for en gigantisk uoversiktelig tråd. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...